Toon posts:

usb apparaten in dos niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 751 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik kom met mijn vraag nog een keer in de rebound. Ik ben ASUS P4S8X gebruiker.

Ik wilde een disk clonen naar een extere USB HDD met Ghost 2003, als ik dit doe vindt Ghost in de dos mode geen USB devices. Ik heb mijn bios geupdate, een aparte bootdisk gemaakt met usb2.0 ondersteuning maar dit mag allemaal niet baten.
Als ik reboot met de windows CD en kies voor repareren dan worden alle drivers geladen, ook de USB drivers. Zelfs dan worden er geen usb apparaten gevonden, zelfs geen usb stick. Als ik deze actie uitvoer op een pc van vriend dan werkt het allemaal feilloos, alle aangesloten usb'ers worden gevonden in dos. Ik heb veel info gevonden op Google, maar deze info overstijgt mijn kunnen. Er wordt veelvuldig over "duse" gesproken. Ik ben echter niet instaat om een bootdisk met USB ondersteuning te maken die voor mijn machine kan werken.

Heeft iemand zelfde probleem al eens gehad en is hier een oplossing voor? Als er een bootfile is of ergens staat die ik zo kan kopieren ben ik bijzonder geholpen.

Ik zit nu redelijk met de handen in het haar, en weet me eigenlijk geen raad meer. Dus als iemand mij kan helpen....

Thx op voorhand

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:38
Legacy support in de BIOS aangezet ?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 15:37

BHQ

Legacy support wil wel eens helpen maar heb je dat bootdiskje wel in de Windows-Ghost met USB support gemaakt (en met de goede drivers)? :)

[ Voor 11% gewijzigd door BHQ op 04-06-2006 23:34 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
Hier vind je nog info www.bootdisk.com.

Anders probeer eens met pebuilder om een bootable cd maken met de drivers die je nodig hebt, hier kun je ghost ook bijzetten(weet niet zeker of het gaat)

Verwijderd

Topicstarter
Heb legacy aan staan, heb de usb ondersteuning meegenomen in de bootdisk, zal op de laatste even verder bomen.

• zepydeus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02-2025
warom start je ghost niet vanuit windows
hier krijg je geloof ik de keuze voor usb apparaten

ghost reboot dan vanzelf naar dos modus
en weer terug naar windows als hy klaar is :O

of toch stiekem de usb schijf uit behuizing halen
en op locale ide poort hangen

[ Voor 19% gewijzigd door zepydeus op 05-06-2006 13:36 ]

2x pIII@933, 4x512MB pc133, MSI694D PRO, Matrox G550 dualhead DVI, 4x 80GB 8MB, NEC1300, LG DVD 16x48, AOPEN hq08, 4x80mm casefan

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook al geprobeerd om vanuit windows ghost te starten, gaat goed tot dat hij overgaat naar dos, hij komt dan terug met de melding dat hij geen app vindt en dat er wellicht andere drivers geladen moeten worden??, kan het zijn dat de USB2 poorten in combinatie met de sis chipset niet goed werken in dos?

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 heeft het over pe of prebuilder, waar kan ik deze dan vinden, ik kan hem niet ontdekken?

Thx

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
ff zoeken naar bart's PE, kom je stukken verder

of op PE builder

[ Voor 23% gewijzigd door LiquidSmoke op 06-06-2006 13:53 ]

Verwijderd

Als je je Bootmenu laadt bij het opstarten van je PC staat je USB-schijf wel in het rijtje? Anders is het misschien een BIOS probleem en moet je die eens updaten.

8)7 Sorry zie net dat je dat al geupdated had..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 17:54 ]

Pagina: 1