Toon posts:

CRC-errors na kopieren naar USB-device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een USB harde schijf gekocht (WD 250GB) gekocht die ik met USB 2.0 aan mijn PC heb gehangen en bij het kopieren van bestanden naar die nieuwe schijf valt op dat met name grote ZIP/RAR bestanden na kopieren ineens CRC-errors geven!

Kopieren tussen mijn twee interne IDE-HDD geeft trouwens geen problemen, dus een geheugenprobleem lijkt me niet waarschijnlijk.

Om mijn USB-poort dan maar eens te testen heb ik eens een 1gb flashkaartje aan mijn USB poort gehangen en jawel: hetzelfde probleem!

Na wat neuzen vind ik dat er veel mensen zijn met soortgelijke problemen, maar niemand lijkt een oplossing te weten (hier) (hier) (hier)

Hebben andere mensen dit probleem ook? Zijn er nog andere USB 2.0-drivers voor winXP? Doe ik iets basaals fout?

mijn systeem is:
Asrock K7VT4A+ (KT400), 512 MB, WinXP SE

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zou er sowieso voor zorgen dat je alle drivers helemaal up-to-date hebt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Gebruik je SP2 en de laatste VIA 4in1/Hyperion driver ?

[ Voor 7% gewijzigd door Nielson op 03-06-2006 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer gewoon eens de USB drivers voor WIN98/ME te installeren... kijken wattie doet

• Nielson
Zou ik niet doen, er zit een wereld van verschil tussen drivers voor Win9x en die voor 2k/XP. Je zou wel kunnen proberen om de USB Filter drivers te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bizar maar waar: De ME/98 drivers installeerde zichzelf zonder problemen, en in eerste instantie lijken mijn problemen nu opgelost! geen CRC-fouten meer...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

leesvoer:

http://www.bustrace.com/delayedwrite/

Wellicht dat 1 van de oplosssingedn daar ook voor jou werkt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
@leuk_he: Die delayedwrite-site geeft alleen problemen met firewire poorten, niets over USB
@Nielson: Welke van die twee bestanden zou ik moeten hebben? Ik kan niet echt vinden welke USB-controller ik heb.

Overigens leek het eergisteren even dat ik uit de problemen was, maar dat is dus toch niet zo, hij geeft nog steeds errors...

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 05:23
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:24:
@leuk_he: Die delayedwrite-site geeft alleen problemen met firewire poorten, niets over USB
@Nielson: Welke van die twee bestanden zou ik moeten hebben? Ik kan niet echt vinden welke USB-controller ik heb.

Overigens leek het eergisteren even dat ik uit de problemen was, maar dat is dus toch niet zo, hij geeft nog steeds errors...
usb controller zit in je chipset dus daar moet je de drivers van hebben 8)

• Nielson
Moning2 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:30:
[...]

usb controller zit in je chipset dus daar moet je de drivers van hebben 8)
Nee, drivers voor je USB controller worden bij 2000/XP geleverd door Microsoft, die kun je dus niet los installeren.

@Dwarre1 Het is hetzelfde pakketje, alleen de is de bovenste meertalig en de onderste alleen Engels.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 05:23
Nielson schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 08:23:
[...]

Nee, drivers voor je USB controller worden bij 2000/XP geleverd door Microsoft, die kun je dus niet los installeren.

@Dwarre1 Het is hetzelfde pakketje, alleen de is de bovenste meertalig en de onderste alleen Engels.
xp levert ze ook, maar soms zitten ze ook in et chipset pakket :)

Verwijderd

Topicstarter
Pff, ik weet het echt niet meer hoor... Ik heb het volgende al gedaan:

Alle USB clients afgekoppeld (ook de muis, die zit in de PS2 poort)
Verse installatie Win XP SP2.
Windows update en nieuwste hyperion update
Aparte USB 2.0 drivers geinstalleerd (deze vervangt de relevante INF-files)

Nog altijd errors... |:(

De volgende stap is nu om de cradle maar open te schroeven en de HDD gewoon aan mijn IDE kabeltje te hangen. Ik moet er een oude 20-gig schijf voor opofferen, maar dat is dan maar zo..
Pagina: 1