wat is ongeveer de straal die de masten voor gsm foons hebben ? ik hoor van de een 300m en van de andere 3km maar wat is het nou
Verwijderd
nee, dat is toch wel verder
900 MHz antennes, ongeveer 10 km
1800 MHz, de helft
Uiteraard hangt het af hoe hoog de antennes geplaatst zijn,
officieel gezien zijn het zgn. 'zichtantenne's.
900 MHz antennes, ongeveer 10 km
1800 MHz, de helft
Uiteraard hangt het af hoe hoog de antennes geplaatst zijn,
officieel gezien zijn het zgn. 'zichtantenne's.
Kik daar hebben we het weer hehehhe 2 mensen reageren en ik krijg 2 antwoorden 
wie o wie spreekt de waarheid
wie o wie spreekt de waarheid
Verwijderd
3 km2 lijkt me een beetje weinig->
oppervlakte cirkel= 1/2 pi r^2
3000 = 0,5 * 3,14 r^2
3000 = 1,57 r^2
r = 43,7 meter
dan zou er elke (2*43,7) 87,4 meter hemelsbreed een mast moeten staan, forget it!
het antwoord van 100Mb.Inet komt wel in de buurt.
oppervlakte cirkel= 1/2 pi r^2
3000 = 0,5 * 3,14 r^2
3000 = 1,57 r^2
r = 43,7 meter
dan zou er elke (2*43,7) 87,4 meter hemelsbreed een mast moeten staan, forget it!
het antwoord van 100Mb.Inet komt wel in de buurt.
Verwijderd
zou heel goed kunnen, dit om te voorkomen dat er bijvoorbeeld met slecht weer (sneeuw o.i.d.) geen bereik meer is aan de grenzen van hun zendbereik.
1800 masten hebben de helft van het bereik maar hebben wel meer capaciteit. Daarom is KPN bezig om op drukke plaatsen ook 1800 masten te plaatsen. Het zogenaamde verschil in geluidskwaliteit tussen 900 en 1800 netwerken is een fabeltje.
1800 masten hebben de helft van het bereik maar hebben wel meer capaciteit. Daarom is KPN bezig om op drukke plaatsen ook 1800 masten te plaatsen. Het zogenaamde verschil in geluidskwaliteit tussen 900 en 1800 netwerken is een fabeltje.
Verwijderd
Nou, als ik zo vrij mag zijn om het eindantwoord te geven? 
* Voor de max. afstand zie mijn vorige post
* Die 6/7 km. klopt ook wel op het platteland en in de diverse polders die we hebben in Nederland. Het is daar niet nodig om het aantal zenders uit te breiden om de capaciteit te verhogen.
* In de praktijk klopt die 3 km. wel als de mast niet al te hoog geplaatst is (dus niet op een 10 verdiepingen flat).(Hoe kan dat trouwens 3km2? Ik neem aan dat je bedoelt 3 km. in alle richtingen, om preciezer te zijn voor de kenners, niet alle maar bijna alle richtingen, zijn nl. sector antennes)
* Vergeet niet dat elke frequentie maar een keer gebruikt kan worden en iedere frequentie heeft een bepaalde capaciteit, dus in steden worden de meeste masten niet zo hoog geplaatst om ervoor te zorgen dat het signaal niet te ver komt. (500 meter was geloof ik de minimaal mogelijke uitwaai) en die bepaalde freq. kan dan weer een km. verderop hergebruikt worden.
Maarreh, ik dwaal een beetje af, maargoed ik studeer dan ook iets met Telematica ofzo.
Conclusie: 500 meter tot 10 kilometer
* Voor de max. afstand zie mijn vorige post
* Die 6/7 km. klopt ook wel op het platteland en in de diverse polders die we hebben in Nederland. Het is daar niet nodig om het aantal zenders uit te breiden om de capaciteit te verhogen.
* In de praktijk klopt die 3 km. wel als de mast niet al te hoog geplaatst is (dus niet op een 10 verdiepingen flat).(Hoe kan dat trouwens 3km2? Ik neem aan dat je bedoelt 3 km. in alle richtingen, om preciezer te zijn voor de kenners, niet alle maar bijna alle richtingen, zijn nl. sector antennes)
* Vergeet niet dat elke frequentie maar een keer gebruikt kan worden en iedere frequentie heeft een bepaalde capaciteit, dus in steden worden de meeste masten niet zo hoog geplaatst om ervoor te zorgen dat het signaal niet te ver komt. (500 meter was geloof ik de minimaal mogelijke uitwaai) en die bepaalde freq. kan dan weer een km. verderop hergebruikt worden.
Maarreh, ik dwaal een beetje af, maargoed ik studeer dan ook iets met Telematica ofzo.
Conclusie: 500 meter tot 10 kilometer
[quote]Op vrijdag 26 januari 2001 18:45 schreef 100Mb.Inet het volgende:
Enneh, die topic naam is trouwens wel grappig over MOBIELE zendmasten.

Die heb ik nog nooit gezien!
ikke wel kijk maar eens bij defensie heb je ze op aanhangwagens tot 20 of 30m
Enneh, die topic naam is trouwens wel grappig over MOBIELE zendmasten.
Die heb ik nog nooit gezien!
ikke wel kijk maar eens bij defensie heb je ze op aanhangwagens tot 20 of 30m
Soms weet ik het ook niet meer.........
chrizz,
dat klopt niet hoor. 3km2 is niet hetzelfde als 3000 m2, maar 3.000.000 m2. Dat was al zo op de lagere school.
je sommetje komt dan dus uit op
r=wortel(3000000/(0,5*3.14etc))=1382m
dat klopt dus wel want dat betekent dat die masten ongeveer om de 3km staan.
dat klopt niet hoor. 3km2 is niet hetzelfde als 3000 m2, maar 3.000.000 m2. Dat was al zo op de lagere school.
je sommetje komt dan dus uit op
r=wortel(3000000/(0,5*3.14etc))=1382m
dat klopt dus wel want dat betekent dat die masten ongeveer om de 3km staan.
Pagina: 1