Ik heb een, voor mij, vreemd probleem. Met SSH heb ik twee bestanden gekopieerd: php.cgi (\r \r) en php.ini (\r \r). Deze bestanden zijn na mijn commando succesvol gekopieerd, en ook te zien in de open dir. Vanuit die open dir kan ik de bestanden zelfs openen en de php.ini inzien. Echter, via SSH kan ik de bestanden niet wijzigen en vanuit mijn FTP programma niet openen/verwijderen/opslaan op schijf. Het programma geeft dan aan dat het desbetreffende bestand niet bestaat. Wat kan een oplossing wezen?
Waarschijnlijk een rechten probleem?
Maar wat is je besturings systeem, maakt het wel wat gemakkelijkers voor ons.
Maar wat is je besturings systeem, maakt het wel wat gemakkelijkers voor ons.
Wat zijn de rechten op de bestanden?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Dat je de bestanden niet kunt wijzigen zal inderdaad een kwestie zijn van rechten en ik betwijfel of je die kunt veranderen (als de owner root is kan je die niet even aanpassen). Dat is met die FTP vind ik wat vreemder. Zou de FTP-user zelfs geen leesrechten hebben? Waarom zegt ie dan dat het bestand niet bestaat? Zie je het bestand wel staan in je FTP-client?
Saved by the buoyancy of citrus
Ik zie de bestanden gewoon in mijn FTP programma, ook heb ik gewoon alle rechten op de map waarin die twee bestanden staan (heb die map zelf aangemaakt). Andere bestanden in die map (die ik gekopieerd heb via FTP) kan ik wel gewoon wijzigen.
Dat je rechten hebt op die map wil niet zoveel zeggen, als je geen rechten hebt op de bestanden kan je er nog niks mee. Je FTP-programma kan waarschijnlijk wel rechten weergeven en wijzigen (chmod), probeer daarmee dus eens toegang te krijgen tot die files.
De rechten zijn verschillend. Die van php.cgi zijn de rechten chmod 755, van php.ini 644. Kan vreemd genoeg die rechten niet veranderen.AtleX schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:54:
Wat zijn de rechten op de bestanden?
Mja, hier kunnen we weinig mee he.
Besturingsysteem 'Linux' is net zoveel zeggend als 'Windows'.
Move PNS > NOS
Besturingsysteem 'Linux' is net zoveel zeggend als 'Windows'.
Move PNS > NOS
Tijd voor een nieuwe sig..
Neem anders ook eens contact op met je hostingprovider. Een beetje hostingbedrijf is nog wel open, dus als je belt of mailt heb je waarschijnlijk eerder het goede antwoord dan ons laten maar laten gokken hoe je bij je bestanden kan komen.
Zou het misschien kunnen dat als je het toevallig vanaf een ander linux station hebt gekopieert het per ongeluk de zelfde eigenaars uid/gid heeft meegekregen als die het op je eigen computer had?
Wat geeft
als je het doet op de desbetreffende bestanden/mappen?
Wat geeft
code:
1
| ls -l |
als je het doet op de desbetreffende bestanden/mappen?
Pagina: 1