Toon posts:

[linux] SSH tunnel forwarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:
Ik heb een computer A (windows) die alleen toegangkelijk is vanaf computer B (linux), computer B is alleen toegankelijk vanaf computer C.
Ik kan met SSH inloggen op computer C en dan met SSH een verbinding maken met computer B, mooi!

Om verbinding te maken met computer A wil ik een tunnel maken naar computer B.
Ik kan een tunnel maken m.b.v. putty (port forwarding) van mijn eigen computer (windows) naar computer C en dat gaat goed.
Maar als ik nu een SSH verbinding maak naar computer B dan gaat mijn tunnel niet mee. (Geprobeerd door een proxy tunnel te maken en te surfen naar mijnip.nl. Ingelogd op computer C zie ik het ipnummer van computer C, maar ingelogd op computer B zie ik nog steeds het ipnummer van computer C.)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn tunnel naar computer C wordt doorgestuurd naar computer B??

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 15:50
Stel dat je vanaf computer D (je PC met PuTTY) poort 3389 (RDP) van A wilt bereiken via C en B.

Bij de eerste SSH verbinding vanaf D naar C maak je een tunnel aan met local port 1234 en destination localhost:4567. Dus in PuTTY: L1234 localhost:4567.

Vanaf C maak je met SSH verbinding naar B, tunnel met local port 4567 en destination A:3389.

Nu kan je vanaf D met localhost:1234 verbinding maken op poort 3389 op A.

De poortnummers 1234 en 4567 kan je uiteraard zelf kiezen (ook gewoon allebei 3389, maar als D al RDP server is zou dat niet kunnen, ze hoeven dezelfde poort te zijn maar mag wel).

[ Voor 12% gewijzigd door matthijsln op 03-06-2006 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klink logisch en iets dergelijks heb ik reeds geprobeerd, maar zonder resultaat.
Op computer C gaf ik ssh -L 1080:<computer B>:1080 <computer B>

Misschien was het verstandig geweest om te zeggen dat ik op computer C (linux) geen root ben.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 15:50
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:53:
Klink logisch en iets dergelijks heb ik reeds geprobeerd, maar zonder resultaat.
Op computer C gaf ik ssh -L 1080:<computer B>:1080 <computer B>

Misschien was het verstandig geweest om te zeggen dat ik op computer C (linux) geen root ben.
Vreemd, je hoeft hiervoor ook geen root te zijn (zolang de local ports maar > 1024 zijn). Ik heb dit net ook even getest om via 2 FreeBSD servers verbinding te maken met een 3e vanaf mijn windows systeem, dit werkte goed (alleen de IP filtering komt dus niet overeen).

Misschien staat er wat in het PuTTY event log of zie je wat met de -v switch voor ssh.

Je zou in PuTTY moeten zien "Opening forwarded connection to localhost:4567" en bij ssh "debug1: Connection to port 4567 forwarding to A port 3389 requested.".