Lian Li frontusb klepje afgebroken

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Pff, wat een topictitel.

Mijn behuizing is de Lian Li PC-71 en voorin zit een soort van klepje dat je "open" kan maken zodat je 2 USB poorten ziet. Nu is mijn zusje net met haar lompe poten er tegen aan gelopen en nu zijn (links en rechts) die dingetjes afgebroken waar dat klepje zich mee vasthoudt zeg maar.

Afbeeldingslocatie: http://www.ripnet-uk.com/reviews/cases/lian_li_pc7/im000124.jpg
(Ik heb de zwarte behuizing, maar voor de rest is het volgens mij gewoon hetzelfde.)

Die houdertjes zitten er nog wel aan, alleen er is aan beide kanten het middelste stuk uit, dus het klepje valt er uit als je hem open doet......

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Zou ik er zomaar een ander materiaal tussen kunnen lijmen of iets dergelijks?
De garantie is (volgens mij, ga ik ook maar eens even nakijken) verlopen...

EDIT: Nu ik nog eens goed kijk is "alleen" de rechtse kapot. In de linker hoort zo te zien gewoon een gat... (De rechter ziet er nu, helaas, hetzelfde uit als de linkse dus, maar dan een iets groter gat erin.)

[ Voor 15% gewijzigd door Tanuki op 03-06-2006 17:16 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33

Thandor

SilverStreak

Garantie is hier niet aan de orde. Dit is geen productiefout en het bedrijf hoeft geen nieuwe onderdelen te leveren aan iets wat jij (in dit geval jouw zusje) kapot hebt gemaakt.

Wat je zou kunnen doen is:
• Zoals je suggereerde, lijmen. Ik heb geen idee hoe het klepje werkt en wat er exact is afgebroken. Oordelen of het makkelijk of moeilijk te lijmen is kan ik dus niet.
• Een zogenaamde 'donor-kast' vinden met een goed klepje. Dit gaat waarschijnlijk lastig en/of duur worden.
• Bij de fabrikant informeren of je een nieuw klepje kunt kopen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Tanuki
  • Niet online
Thandor schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:08:
Garantie is hier niet aan de orde. Dit is geen productiefout en het bedrijf hoeft geen nieuwe onderdelen te leveren aan iets wat jij (in dit geval jouw zusje) kapot hebt gemaakt.

Wat je zou kunnen doen is:
• Zoals je suggereerde, lijmen. Ik heb geen idee hoe het klepje werkt en wat er exact is afgebroken. Oordelen of het makkelijk of moeilijk te lijmen is kan ik dus niet.
• Een zogenaamde 'donor-kast' vinden met een goed klepje. Dit gaat waarschijnlijk lastig en/of duur worden.
• Bij de fabrikant informeren of je een nieuw klepje kunt kopen.
Inderdaad, garantie is niet van toepassing hier. :)

Bedankt voor je post, maar het klepje zelf is niet kapot, meer zo'n eh gevalletje (he shit, hoe noem je zo'n ding?) wat het klepje vasthoudt.

Ik zal het straks in ieder geval eens proberen te lijmen. Een donor kast is een beetje overkill, denk ik... Als het klepje alleen maar kapot was dan was dat idd de beste optie geweest, maar zo'n dingetje dat op het voorpaneel van de kast zit (die dat klepje vasthoudt) is dus kapot...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
l0c4lh0st schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:19:
[...]

*knip*

Bedankt voor je post, maar het klepje zelf is niet kapot, meer zo'n eh gevalletje (he shit, hoe noem je zo'n ding?) wat het klepje vasthoudt.

*knip*
Een scharnier? :+

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• Tanuki
  • Niet online
Nee, ook niet.... * Tanuki gaat painten :+

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/2297/untitled0wa1.png

Oke, dat is het geworden. De rechterkant ziet er ongeveer net zo uit als de linkerkant nu, maar dan erger, zo erg dat ie eruit schiet......

Verwijderd

heel simpel. Zusje heeft je kast kapot gemaakt (ja, zoiets noem ik kapot)? Zusje koopt voor jou een nieuwe case en mag de jouwe dan hebben... (zo regelden wij dat vroeger toch)

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

in principe heb je wel gelijk maar, om nou minstens €60 voor een nieuwe case uit te geven omdat er een klepje is afgebroken zou ik lichtelijk overdreven vinden.

Gebruik je die usb poorten ook echt? Anders kan je het klapje natuurlijk ook 'vast' zetten, andere optie is klepje weglaten, jammer van je strakke kast, maar ik zou het niet storend vinden.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Tanuki
  • Niet online
Andre-85 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:45:
in principe heb je wel gelijk maar, om nou minstens €60 voor een nieuwe case uit te geven omdat er een klepje is afgebroken zou ik lichtelijk overdreven vinden.

Gebruik je die usb poorten ook echt? Anders kan je het klapje natuurlijk ook 'vast' zetten, andere optie is klepje weglaten, jammer van je strakke kast, maar ik zou het niet storend vinden.
Als ik dat een oplossing zou vinden had ik dit topic niet aangemaakt... :P

En ja, als het niet anders kan moet er maar een USB hub komen, dan laat ik dat klepje aan de voorkant wel altijd dicht.... Maar als iemand een heldere ingeving heeft, hoor ik het graag! :D

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Misschien een heel klein scharniertje aan de binnenkant vastlijmen? zoals:

klik

Bij de betere metaalboer heb je die in maten van ongeveer 2 cm lang, en ieder deel 5 mm breed.

als je klepje dicht is, merk je daar niks van, en het werkt nog steeds :) .

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Verwijderd

offtopic:
Voor zo'n dure kast vind ik dat klepje eigenlijk best wel lelijk gemaakt

Je zou er een piepklein plastic blokje met een gaatje in kunnen lijmen, moet je waarschijnlijk wel eerst de resten van het overleden scharnier wegdremelen.

Allereerst zou ik de fabrikant mailen. Misschien is het defecte onderdeel te vervangen en wie weet sturen ze het bij wijze van service gratis op. Sommige fabrikanten zijn daar namelijk niet te beroerd voor.

• Tanuki
  • Niet online
Bootstrap: 't is inderdaad wel een beetje minder... Maarja, ik had eigenlijk nog nooit gezien dat dat zo vast zat...

Anyway, ik heb een mailtje gedropt naar hun, wat moeilijk om dat in het Engels uit te leggen!!!
quote: me
Good evening.

2 years ago I bought a Lian Li PC-71 (black) case. That case is simply awesome!!! Design is great, features are great, etc.

But... Yesterday, when my sister came in my room she accidently hit my PC case with her foot..... She hit the front, where the cover for the 2 USB ports is. You can see a picture of that here: http://www.ripnet-uk.com/.../lian_li_pc7/im000124.jpg

The problem is, she hit the right side of it, so the... thing... that holds the cover broke. Now when I open that cover, it falls of, because the thing that holds it in place is broken.

It's kinda hard to explain this. But... On the left side, there's the same clip that holds the cover, there is some kind of hole in it. The right one is closed, there is no hole in it. However, when my sister hit it, now there is a hole in it (a bigger whole than the left one). I hope I explained it right...

So, is there anything I can do about it? Maybe I can replace it with a new clip? Would that be possible? Maybe your company can send a clip that fits in my case so I can repair that cover?

The case was 200 euros, so it would be very sad to buy a new PC case just for only that clip...

I hope you can help me and hope to receive a reply soon.

With kind regards,
...

Verwijderd

Het is afhankelijk of deze klepjes nog in hedendaagse modellen word verwerkt, anders geef ik je weinig kans, aangezien bestelling van de toeleveranciers ook maat werk is.

Maar zo een klepje lijkt me niet moeilijk na te maken als je een beetje kan klussen en de juiste gereedschap er voor hebt :)

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bij televisieklepjes is dit een heel bekend probleem, fabrikanten die scharnieren en snappertjes maken die het voortijdig kunnen begeven vormen ook daar een ware plaag. Als er nog voldoende plastic over is, kan je een dun, stevig metaaldraadje ombuigen tot een kleine U-vorm en dan met een hete soldeerbout als een krammetje over het weggebroken gaatje drukken. Je smelt de uiteinden dan dus in de overgebleven stukjes plastic. Meestal heb je maar 1 poging, als die niet lukt is je plastic te zeer beschadigd geraakt.

• Tanuki
  • Niet online
mae-t.net schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:36:
Bij televisieklepjes is dit een heel bekend probleem, fabrikanten die scharnieren en snappertjes maken die het voortijdig kunnen begeven vormen ook daar een ware plaag. Als er nog voldoende plastic over is, kan je een dun, stevig metaaldraadje ombuigen tot een kleine U-vorm en dan met een hete soldeerbout als een krammetje over het weggebroken gaatje drukken. Je smelt de uiteinden dan dus in de overgebleven stukjes plastic. Meestal heb je maar 1 poging, als die niet lukt is je plastic te zeer beschadigd geraakt.
Het leuke is, volgens mij is alles nog over....... Alleen het is gewoon doormidden. Ik zag namelijk net dat het onderste deel gewoon naar beneden is gebogen!

Dat wat je zegt van die soldeerbout is een goed idee... Eens een keer naar kijken, ik wacht sowieso wel eerst op antwoord van Lian Li. :)

Bedankt! :)

• Tanuki
  • Niet online
Dit heb ik teruggekregen:
Hi Henry,

Please give me your fixed add

And I will send the replacement to you

By the way

Don’t forget to attached the original mail
Ik heb ze weer teruggemaild om te vragen wat "add" was, maar volgens mij bedoelen ze adres, dus dat heb ik er maar meteen bij gezet. Ben benieuwd. :)

EDIT: Ze gaan dus nieuwe clipjes opsturen. :D Zo te zien kan ik de huidige (die kapot is dus) er makkelijk uithalen en die die zij opsturen er in zetten. W00t! B) B) B) B)

[ Voor 23% gewijzigd door Tanuki op 05-06-2006 11:06 ]

Pagina: 1