Toon posts:

(Asus P800s) Pc start niet op na toevoegen extra geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Gotters,

Ik zit met een groot probleem.
Wilde vandaag een extra geheugen van 512MB erin doen en toen ik dat deed en mijn pc opnieuw opstartte komt er geen beginscherm. Daar waar normaal gesproken het beginscherm komt van Asus kwam er niets op het scherm.

Heb geprobeerd om een ander geheugen erin te zetten en in een andere positie etc. maar het werkt niet. Ook alleen de oude geheugen erin werkt niet.
De fans draaien gewoon , Dvd speler kan open en dicht en als ik de monitorkabel van de pc loskoppel dan staat er"No Signal" op de monitor, maar wanneer ik het weer aansluit dan knippert het lichtje gewoon(zy het wel zonder beeld) dus er komt in principe een signaal binnen vanaf de videokaart.
Ook rook ik iets vreemds na 2/3 seconden nadat ikhet extra geheugen kaartje erin had gestoken. Dacht dat er iets in brand stond waarna k meteen pc uitzette.
Weet er iemand hier raad mee?

De Specs zijn :
p4 2,8 Prescott
512 DDR 400 Kingston
Dvd NEC
Asus P4 P800s

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:52:
Ook rook ik iets vreemds na 2/3 seconden nadat ikhet extra geheugen kaartje erin had gestoken. Dacht dat er iets in brand stond waarna k meteen pc uitzette.
Weet er iemand hier raad mee?
Stond-ie aan dan toen je dat reepje erin stopte 8)7

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

waar rook is is vuur...met andere woorden vrees het ergste. Weet niet wat er fout is gegaan maar brandlucht is exit hardware. Denk je mobo, maar je moet maar eens een cmos reset doen.
Anders de boel elimineren door al je hardware te testen op een andere moederbord

Succes

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag geen rook..ik rook alleen een vreemde geur.
En nee hij stond niet aan.

Maar de Dvd rom drives etcetera doen het allemaal en de fans ook dus de Mobo zou goed moeten zijn.
Ik denk dat misschien die Ram kortsluiting heeft veroorzaakt waardoor ze niet meer werken en de pc niet opstart?

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
probeer de cmos eens te clearen.

Stekker er uit

Moederbord batterij eruit.

en de cmos jumper gebruiken.

[ Voor 56% gewijzigd door Dirtyharry op 04-06-2006 18:51 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Klinkt idd alsof er wat is doorgebrand. Misschien niet goed geplaatst en kortsluiting? Kan je ms ergens een weerstand of condensator zien die niet meer goed is? Dan heb je het probleem ws gevonden. Als je pc het met de oude config het ook niet meer doet, is er iig wat stuk.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je zegt dat je er EXTRA geheugen in wilt doen, heb je toevallig 2 reepjes geheugen van verschillende merken (en misschien ook verschillende snelheden) erin geplant?

Kan zijn dat ie daar op hapert, probeer eens alleen je nieuwe geheugen (en dat wat er al in zat eruit halen dus)? En idd, zoals stefan001 zegt, ook met alleen je oude geheugen en andere hardware.

offtopic:
Hoi stefan001 :w

[ Voor 20% gewijzigd door Tanuki op 04-06-2006 20:05 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Topicstarter
stefan001 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:39:
Klinkt idd alsof er wat is doorgebrand. Misschien niet goed geplaatst en kortsluiting? Kan je ms ergens een weerstand of condensator zien die niet meer goed is? Dan heb je het probleem ws gevonden. Als je pc het met de oude config het ook niet meer doet, is er iig wat stuk.
Ik heb geprobeerd met het originele geheugen te starten dat ging niet, dus heb dat geheugen in de andere PC gedaan en daar werkt ie wel. Idem met het nieuwe. Ik zie ook niets dat niet goed is, enige waar ik bang voor ben is, zou het misschien de CPU kunnen zijn die stuk is?

Is het mogelijk dat alleen een gedeelte van de MOBO het niet doet? of is dat uitgesloten, wil het probleem het liefst zelf oplossen omdat het anders vele euro's gaat kosten aan onderzoekskosten alleen al.

Verwijderd

statische ontlading?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Waarschijnlijk is je moederbord dood. Je kan eventueel nog even een andere voeding proberen, en je processor in een ander systeem testen, maar ik ben er bijna van overtuigd dat het je moederbord is.

De enige manier om erachter te komen: Test alle onderdelen afzonderlijk :).
Pagina: 1