Toon posts:

Knetter in IIyama A901HT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo,

Ik heb inmiddels ruim 2 jaar een IIyama 19" monitor, een A901HT, ook wel bekend als de Vision Master Pro 450. Nu liet dat ding me gisteren flink schrikken door ineens een hard knetterend geluid te maken, waarna het beeld ff wegtrok. Dit kan nooit goed zijn uiteraard, zeker omdat ik het 2 maanden geleden ook al een keer had. Heeft iemand die deze monitor bezit dit ook wel eens gehad?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Was dat gewoon tijdens het 'werken'?
Klinkt idd niet echt super gezond... Kan het een degauss zijn geweest?

• Monkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

Monkie

Ik heb het ook 1 keer gehad. Leek alsof de spanning ineens eraf was en weer aan.
Daarna nooit meer gehad.
Weet ook niet wat de oorzaak was:Z

Verwijderd

whaha, das nog niks, mijn trust pro visual 17" osd ging een keer helemaal flippen, het beeld trok helemaal weg en er kwam een hele berg met rook uit dat ding en hard knallen enz. en toen ik de stekker eruit trok en hem opnieuw aanzette werkte hij gewoon weer :):):):):):):):)

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 12:15 schreef SirCommieBastard het volgende:
whaha, das nog niks, mijn trust pro visual 17" osd ging een keer helemaal flippen, het beeld trok helemaal weg en er kwam een hele berg met rook uit dat ding en hard knallen enz. en toen ik de stekker eruit trok en hem opnieuw aanzette werkte hij gewoon weer :):):):):):):):)
volgende keer als je dat weer doet ontploft die hele monitor en ben je je kamer kwijt 8-)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 13:14
Mijn IIyama Visionmaster-pro17 doet dat ook weleens. Inderdaad ff schrikken maar daarna gaat hij gewoon weer op dezelfde voet verder :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

mvds

Totally awesome!

Dat is stof wat zich ophoopt in de monitor. Er zijn statisch geladen delen aanwezig in je monitor en af en toe kan het zijn dat zo'n deel kostsluiting veroorzaakt door het vele stof wat erop ligt. Dan resulteerd in een hele mooie vlamboog (waar je niet aan moet komen, zeer gevaarlijk) maar verder niet echt schadelijk. Wel een goed idee om een even je monitor schoon te blazen van binnen. nergens aan komen, alleen alles met een hogedruk spuitbus schoonspuiten

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 08:05
Ik had dat ook met een oude 14" van IBM, eerst viel het beeld weg toen ging ie knetteren, toen een onaangename geur en een beetje rook. En als 'klap op de vuurpijl' ;) kwam er een steekvlam onder de monitor vandaan.

Man, wat een adrenaline rush!!! >:)

P.S. Ik was blij dat ik thuis was :)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 12:02
Ik heb zoiets ook met mijn TV gehad.. maar die heb ik sindsdien eigenlijk niet meer aangehad... misschien toch nog maar es proberen. (hij knetterde toen, en rookte een beetje, maar bleef het wel gewoon doen... ik had hem toen maar uitgezet... :))
Pagina: 1