Toon posts:

raar probleem met Sapphire Ati Radeon X1600Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb laatst een nieuwe Sapphire Ati Radeon X1600Pro aangeshaft,
ik heb hem ingebouwd en hij werk,
maar nu. hij zegt dat ie AGP 8X aan kan maar hij blijft haken op AGP 0X
als ik de balk in het configuratiescherm openschuif en dan mijn computer opnieuw opstart schiet ie weer terug naar de AGP 0X. :(
wie kan mij hiermee helpen.

alvast bedankt

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Een dergelijk probleem is zo goed als altijd driver gerelateerd.
Zorg dus dat je de meest recente drivers voor jouw videokaart en chipset geïnstalleerd hebt.
Ik mis helaas de configuratie van je systeem en kan je om die reden niet wijzen op de juiste drivers voor jouw systeem. Zou je even iets meer informatie over je systeem kunnen posten?

Verder, Welkom op GoT! :)
Je topic voldoet helaas niet helemaal aan de eisen die we hier stellen aan topicstarts. Het is daarom verstandig dat je je even rustig de Huisregels doorneemt en in dit geval ook even kijkt in Welkom in V&B : lees dit eerst even aub.

[ Voor 44% gewijzigd door Ultraman op 04-06-2006 00:23 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry,

mijn systeem:

Asrock K7S8X
AMD Athlon XP 2600+
Sapphire Radeon X1600Pro 512MB
Creative Soudblaster Audigy

dit is mijn intern systeem

met de driver van mijn videokaart (=CATALYST)

alles staat op Performance behalve dan de AGP 0x

ik haal op een spel wat een 16 MB videokaart nodig heeft 62 FPS
met mijn oude Radeon 9600 256MB haalde ik 145 FPS

Verwijderd

Beste locje :)

Je zal even je drivers moeten updaten van Ati.com en daar even de nieuwste versie binnenhalen. Mocht je geen baat hebben bij Control center kan je altijd nog de versie met Control panel binnenhalen.

Succes :)

Verwijderd

+ niet vergeten je chipset drivers te installen en de daarbijhorende agp drivers

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:31:
+ niet vergeten je chipset drivers te installen en de daarbijhorende agp drivers
Inderdaad, als de drivers zeggen dat je AGP speed 0x is dan is het 99% van de keren een kwestie van je chipsetdrivers te (her)installeren :)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kan misschien ook zijn dat de chipset drivers en de video drivers in de verkeerde volgorde geinstalleerd zijn. Ik heb ook eens problemen gehad toen ik eerst mijn video drivers had geinstalleerd en toen pas die van mijn chipset.
Pagina: 1