Creative soundblaster 5.1 geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Hallo,

bij ons op school houdt de afdeling ICT soms opruiming, en dan doen ze vanalles weg wat je dan zo mee mag nemen. Ik moest nog een geluidskaart hebben voor een pctje wat in in elkaar had geknutseld, dus ik er tussen zoeken.
Ik heb een geluidskaart gevonden, zelfs best een mooie denk ik zelf, hij is volgens mij nog helemaal niet zo oud.

het is een Creative Soundblaster live! 5.1 digital. (model SB0220)

Hij ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://shop.tensor.ru/photo/36872.jpg

nu begrijp ik alleen niet wat ik hiermee kan. Het lijkt erop dat de oranje uitgang een digitale uitgang is, maar hoe moet ik dat aansluiten dan? heb ik daar een speciale kabel voor nodig? Het lijkt erop dat het een 3,5mm stereoplug moet zijn. Kan ik die digitale uitgang dan vervolgens aansluiten op mijn receiver ofzo? Heb ik daar dan nog speciale software voor nodig behalve de standaard drivers?
En waar zijn dan de andere blauwe, roze, groene en zwarte uitgang voor?? (en de grote, platte uitgang??)

Ik wil deze geluidskaart gebruiken in mijn zelf in elkaar geknutselde computer, voorzien van een celeron 1000 en 128mb ram.. is dat genoeg?

Tot slot; is deze geluidskaart uberhaupt iets of kan ik beter iets anders zoeken..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dit is een mooi geluidskaartje. Al helemaal als je hem gratis gekregen hebt ;) dat wil ik ook wel. Maar voor de rest van de dingen is google je vriend. Er staan wel handleidingen op de site van creative waar al je info kan krijgen over de rest van de dingen die je wilt weten

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• bartgabriels
  • Laatst online: 16-02 10:01
Het is trouwens een ingang ;)
Om je joystickop aan te sluiten ofzo

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
bartgabriels schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:39:
Die grote platte jah... dat kleine oranje is een S/PDIF, oftewel een digitale uitgang.
En ja daar heb je speciale kabels voor nodig!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

bartgabriels schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:39:
Dat is de grote maar hij heeft het over de 3.5 mm rondje ;) heeft zelf een oude joystick en weet dus dat die grote gele/oranje voor de joystick is

Damn 911GT2 jij bent mij voor :(

[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 03-06-2006 15:52 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb dezelfde kaart, een Creative Soudblaster 5.1 Digital....erg mooie kaart, helemaal als je hem zo meekrijgt. Zorg dat je wel ff de goede drivers vindt voor Windows XP, want sommige zijn een ramp.

Die oranje uitgang kan zowel digitaal als analoog gebruikt worden (te kiezen in de Creative Surround Mixer software). Hiervoor heb je GEEN speciale kabels nodig, gewoon dezelfde minijack als op de andere aansluitingen....wil je hem digitaal gebruiken, DAN heb je een speciale kabel nodig :)

Als je goed op je eigen kaart kijkt zie je naast de ingangen kleie icoontjes staan: die zijn voor Uitgang 1 (links rechts voor), uitgang 2 (links rechts achter) de digitale/oranje (Midden, subwoofer) en dan nog een Line-in en een Microfoon aansluiting.

De grote seriele aansluiting is voor je Keyboard/Joystick/Gamepad, een midi-poort dus.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 23:30
om die coaxiale s/pdif met jack plug aan te sluiten heb je dit kabeltje nodig
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=RYA035&

als je analoge 5.1 gebruikt is die oranje geloof ik voor de center en de subwoofer, maar dat zeg ik uit mijn hoofd, dus kan ook iets anders zijn.. ik zou zeggen download de handleiding bij creative

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Pagina: 1