[MSI 9800Pro] Kortsluiting

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:47
Sinds een dag doet mijn videokaart het niet meer, ik had deze uitgeleend aan een vriend van mij en zijn videokaart in mijn pc gestoken. Hij wilde zijn zijpaneel ventilatoren aansluiten, en die achter het verloopstekkertje van mijn videokaart gemount. Gevolg: Videokaart deed niks meer.

Zodra je de molex lostrekt gaat de pc netjes aan, en krijg je een waarschuwing dat je de molex moet aansluiten, omdat de kaart zo zijn werk niet kan doen. Zodra je dat kabeltje aansluit, gaat je pc aan en de PSU grijpt gelijk in vanwege kortsluiting. Pc valt dus na 0,5 s. uit. Dit gebeurt zowel op zijn pc als de mijne.

Ik heb inmiddels het ding helemaal uitgeblazen, gekeken of er iets te zien was maar:

- Doorlusstekker is niet kapot
- Stroomaansluiting op videokaart is goed, ook geen afgebroken ground ofzo.
- Videokaart ruikt naar nieuw, niet naar brand
- Geen bolle elco's
- Geen stof waar het kortsluiting kan maken
- Geen afgebroken componenten.

Is deze videokaart nog te redden of issie nu echt dood?

There is no replacement for displacement!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ook al is er niets te zien en maakt hij toch blijkbaar sluiting, ik vrees het ergste.
Misschien kun je controleren of het ook echt sluiting is door de pinnetjes eens door te meten.
Maar ik ben bang dat je er verder niet veel aan kunt doen. :'(

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• _eXistenZ_
Hoe zou deze kortsluiting kunnen onstaan zijn dan :/ (Ik probeer niet de schuld aan die vriend van mij te geven, maar vroeg me dus af of dit ineens kan gebeuren :/ )

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Misschien waren die fans achter de videokaart molex de boosdoener. Mogelijk een te hoog ampèrage op de lijntjes komen te staan? Waardoor iets naar de mallemoten is gegaan.
Ik kan enkel gissen vrees ik. Misschien dat anderen hier nog ideeën hebben voor je.
Meestal gaan dingen niet zomaar kapot.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• _eXistenZ_
De fannetjes waren afgetakt voordat de stroom de videokaart bereikte. Mja kapot is kapot.

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-06 10:41
probeer een gewoon een floppy connector te gebruiken (van je psu) ipv de verloopstekker van MSI..

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Pagina: 1