Problemen met Console Adapter icm Network Engines Blazer

Pagina: 1
Acties:

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Topicstarter
Via via heb ik een Network Engines Blazer gekregen, op papier een heel leuk dingetje.

Ik heb de server aangesloten met een Console Cable Adapter. Alleen krijg ik geen beeld, ik heb een TFT aangesloten.

Ik kan ook nergens een clear CMOS jumper vinden. Ik heb de handleiding van de server al doorgespit, maar veel meer is er niet te vinden op het internet.

Heeft iemand ervaring met deze servert?

Network Engines heeft ook servers gemaakt voor IBM.

Alvast bedankt.

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=203827
http://www.google.nl/sear...work+engines+blazer&meta=
http://www.effeng.com/ -> services -> Network Engines
^ daar al eens gekeken ?
Weet je zeker dat de console cale goed is ?
Wat heb je allemaal al gevonden met google ? Wat is je ervaring met deze machines ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
Ik weet helaas niet of de console cable goed is (zou ook niet weten hoe ik dat kan checken nu ?), en heb wel al die sites idd gevonden. Maar kan niet echt iets nuttigs vinden, behalve dan nog iemand die hetzelfde probleem had maar nooit een antwoord had gekregen.

Verder heb ik wel ervaring met de servers in de zin dat hij 3 jaar lang het goed heeft gedaan in et rack (niet in beheer door ons, maar wel van ons), en nu hebben we em eruit gehaald, hier neergezet en cable aangesloten en het werkte niet.

Hij gaat ook niet biepen, maar als ik bijvoorbeeld voor de test de memory eruit haal gaat ie wel biepen , wat duid op een niet complete failure toch?

Tijdens het boot process brand de power button trouwens gewoon en in het begin zie je de HDD ook hard bezig (aan het lampje wat brand op het front panel)

Ik heb trouwens ook geprobeerd om er een oude PCI videokaart in te stoppen, maar dit gaf helaas ook geen beeld (of biepjes).

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

De oudere typen Network Engines (Viper en ViperLX) hebben 2 SMBussen. 1tje voor ingang, en 1tje voor uitgang..
Ik neem aan dat je de adapter op de SMBus out hebt geplaatst ;)

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
Equator schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:45:
De oudere typen Network Engines (Viper en ViperLX) hebben 2 SMBussen. 1tje voor ingang, en 1tje voor uitgang..
Ik neem aan dat je de adapter op de SMBus out hebt geplaatst ;)
haha ja idd, dat heb ik natuurlijk gedaan.. verder ook de IN geprobeerd.. ik bedoel je weet maar nooit ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik kan je verder alleen vertellen dat deze kabels nogal makkelijk stuk gaan. (iets wat je waarschijnlijk nu hebt gezien)..
Zie je de keyboard led wel oplichten tijden het booten :?

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
Equator schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:02:
Ik kan je verder alleen vertellen dat deze kabels nogal makkelijk stuk gaan. (iets wat je waarschijnlijk nu hebt gezien)..
Zie je de keyboard led wel oplichten tijden het booten :?
Ja er staat wel stroom op de keyboard en de muis, maar een ctrl+alt+delete doet niet de HDD lampjes opnieuw branden.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34
Het euvel is verholpen.

Voor de knowledgebase van GoT:

Auto Focus uitzetten, En dan handmatig focus kiezen op de server. En dan heb je beeld.
Pagina: 1