Ik heb op mijn kamer naast mijn eigen pc een tweede pc staan, met de volgende specs:
AMD Thunderbird 900MHz
384 MB RAM
Geforce 2 MX400
WD 80GB + Maxtor 30GB IDE
Slechte 300W voeding.
Op het systeem wordt een beetje geinternet en call of duty gedaan (draait met alles op low net), maar staat meestal screensaver weer te geven
Nou loopt dit systeem regelmatig vast, maar alleen als ik aan het internetten ben, en niet als ik call of duty aan het doen ben. Als het vastloopt, kan ik niets meer doen, de muis en toetsenbord reageren niet meer, dus de enige optie is resetten, waarna de voeding uitgezet moet worden, na een paar minuten weer aan en het zootje doet het weer een tijdje. Ik denk zelf dat het aan de voeding ligt, omdat er niets gebeurt tenzij je eerst de voeding een tijdje uitzet. Maar.. hoe kan het dan, dat hij in Call of Duty nooit vastloopt?
Speedfan voltages:
VCORE - 1.79V
+3,3V - 3,34V
+5V - 5,04V
+12V - 11,87V.
Idle temps: CPU rond de 34 graden, moederbord rond de 23. Wordt gekoeld door boxed thunderbird koeler, een klein vga-fannetje op de videokaart, een 120mm fan voor, en een 80mm fan in de zijkant (er is nog ruimte voor 2x80mm over).
Mijn vraag na dit lange verhaal: Denken jullie ook dat dit door de voeding komt, en zo ja, waarom loopt hij dan nooit vast @ load maar alleen tijdens een beetje internetten
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Nieuwe koeler op de videokaart (kon wat overclockt worden, probleem blijft, dit was niet per se voor dit probleem, maar omdat als je de kaart aanraakte hij ontzettend heet was)
- Koelblok van de CPU stofvrij gemaakt en nieuwe koelpasta aangebracht (temps omlaag, probleem blijft)
- Opstarten met verschillende reepjes geheugen (hielp ook niet)
- Een harde schijf en geen cd-rw aansluiten
- Ongeveer 5 keer gecontroleerd of het moederbord echt geen kortsluiting maakt met de kast
- Ons aller search, maar ik kon niet echt iets vinden wat op mij zou kunnen slaan
Alle hulp is welkom
-
AMD Thunderbird 900MHz
384 MB RAM
Geforce 2 MX400
WD 80GB + Maxtor 30GB IDE
Slechte 300W voeding.
Op het systeem wordt een beetje geinternet en call of duty gedaan (draait met alles op low net), maar staat meestal screensaver weer te geven
Speedfan voltages:
VCORE - 1.79V
+3,3V - 3,34V
+5V - 5,04V
+12V - 11,87V.
Idle temps: CPU rond de 34 graden, moederbord rond de 23. Wordt gekoeld door boxed thunderbird koeler, een klein vga-fannetje op de videokaart, een 120mm fan voor, en een 80mm fan in de zijkant (er is nog ruimte voor 2x80mm over).
Mijn vraag na dit lange verhaal: Denken jullie ook dat dit door de voeding komt, en zo ja, waarom loopt hij dan nooit vast @ load maar alleen tijdens een beetje internetten
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Nieuwe koeler op de videokaart (kon wat overclockt worden, probleem blijft, dit was niet per se voor dit probleem, maar omdat als je de kaart aanraakte hij ontzettend heet was)
- Koelblok van de CPU stofvrij gemaakt en nieuwe koelpasta aangebracht (temps omlaag, probleem blijft)
- Opstarten met verschillende reepjes geheugen (hielp ook niet)
- Een harde schijf en geen cd-rw aansluiten
- Ongeveer 5 keer gecontroleerd of het moederbord echt geen kortsluiting maakt met de kast
- Ons aller search, maar ik kon niet echt iets vinden wat op mij zou kunnen slaan
Alle hulp is welkom
-