P4V800D-X + Sapphire X800GTO PCI-e geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
Hoi,

Ik heb me voorgenomen om deze zomer (ik ben vast niet de enige) te gaan upgraden naar een Intel Core 2 Duo platform. Daarvoor heb ik alvast een 2e hands PCI-E kaart gekocht (Sapphire X800GTO PCI-E 256MB), omdat mijn moederbord zowel een AGP als PCI-E 16x slot (4x mode) heeft.

Maar zodra ik de PCI-E kaart plaats geeft het systeem geen beeld meer (no signal input, dan standby) en geeft het moederbord steeds piepjes.

Mijn AGP kaart is een X800Pro/TD van Asus, en daarmee werkt het systeem wel weer. Ook met een Good 'ol GF 4 MX440 AGP werkt het systeem.

Ik heb de volgende combinaties getest:

AGP kaart installedPCI-E kaart installedScherm aangesloten op:Beeld?
JaNeeAGPJa
JaJaAGPNee
JaJaPCI-ENee
NeeJaPCI-ENee

Dus alleen met AGP krijg ik beeld, als ik een kaart in de PCI-E poort heb zitten werkt het dus al niet meer. Het systeem start dan wel gewoon op, alles lijkt te werken, maar geen beeldsignaal.

Wat heb ik al geprobeerd verder:
  • Gezocht naar soortgelijke problemen op internet: Niets gevonden.
  • In het BIOS aangegeven dat PCI-E de primary video adapter is, daarna rebooten met alleen een PCI-E kaart: Helpt niet.
  • De BIOS geupgrade naar de nieuwste versie 0606 van April 2006: Helpt niet.
  • De BIOS gereset met CMOS Clear: Helpt niet.
  • Gekeken op de compatibility list van PCI-E kaarten die bij het moederbord werd geleverd. Mijn Sapphire kaart staat niet op die lijst, maar een kaart met de nagenoeg identieke X800Pro PCI-E videochip stond er wel op. Dus dan zou mijn kaartje toch ook wel moeten werken?
Wat kan ik nog proberen?
  • Misschien zit er ergens op het mobo een jumpertje waarmee je de primary videopoort verandert van AGP naar PCI-E? Daar moet ik ngo eens naar kijken.
  • Een mailtje sturen naar Salland, waar ik mijn mobo gekocht heb. Misschien weten zij er iets meer van.
  • Een mailtje sturen naar Asus, maar dat heeft vast niet zoveel zin. Die mensen in India kunnen me vast neit helpen met zo'n specifiek probleem (outsourcing :O ).
  • De moed opgeven en concluderen dat de Sapphire X800GTO gewoon never nooit gaat werken op dit mobo.
Weet iemand van jullie raad? Ik kom er niet meer uit eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 03-06-2006 15:09 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
Subtiel kickje....

Ik denk zelf dat het probleem wordt veroorzaakt door het PCI-E slot dat maar op 4x mode draait en dat de videokaart daardoor niet genoeg stroom krijgt om te kunnen functioneren. Er zit namelijk geen powerconnector op/bij de kaart.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
Nog een schopje..

Hier een soortgelijk probleem gevonden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1097245/

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
heb je de voedingskabel aangesloten op je x800GTO (ik geloof dat daar wel een connectortje voor is namelijk)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
grannymark schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:44:
heb je de voedingskabel aangesloten op je x800GTO (ik geloof dat daar wel een connectortje voor is namelijk)
Twee posts terug:
Frank_Knopers schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:23:
Er zit namelijk geen powerconnector op/bij de kaart.
Dat kan dus niet.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:21

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat 4x slot is voor zover ik het kan vinden slechts compatibel met sommige videokaarten... Zou best kunnen dat 'ie de jouwe dus niet lust.

Hier stond een dode link.

Pagina: 1