Toon posts:

En toen viel de PC om....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Olaz,

Ik lekker overklokken op mijn abit k7t pro 2a moederbord, lekkere Super Orb erop, alles installen werkt...

Huis genoot komt lanx wil ook kijken en ja hoor klap, PC, flikkert om...
Hele scherm bevriest.
Ik op niewu opstarten PIEP PIEEEEEEP PIEP PIEP POIEP.

IK denk das lekker die is kapot, stuk core eraf alles kan... ik alles eruit, en eropnieuw in Ik alleen opsrarten met een VIdeokaart, maar 1 reepie mem erin, en proberen maar... En ja ! ik kwam de bios weer in en langzaam kwam PC weer tot leven..

Maar dan start compie op in Win2k... eerst witte streepiesopstartscherm, dan erg blij het 60 herz windows blauw streepjes opstart schermpie... en dan wil ie op het eind windows inkomen en zegt ie 000XXXX000 je kent het wel, Inaccessable Boot Device.

Nou heb ik dit al meerdere keren gezien nadat ik mijn mobo voor had vervangen en mijn Processor, ik had gister alleen geen tijd om win2k opnieuw te installeren.. Nu is mijn vraag, wat kan er vaut gegaan zijn. Ligt mijn HD aan puin, of moet ik ff windows opnieuw installen en werkt ie dan weer? Ik zit nu op me wekr en ik ben behoorlijk stressed over dit voorval....

Kan iemand mij gerust stellen?

• de_rokende_computer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08-2022

de_rokende_computer

de rokende computer kuch kuch

Ik zou scandisk met oppervlakte controle uitvoeren in dos

jaja ik ben och laat maar zitten

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 10:11 schreef de_rokende_computer het volgende:
Ik zou scandisk met oppervlakte controle uitvoeren in dos
Euh maar ja das het probleem het is win2k... hij geeft steeds bij de error:
Doe ff chkdsk /f, ja das leuk maar dos onder win2k werkt niet echt als je windows niet inkomt |:(

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 21:54

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm das flink balen..

Ik gok dat idd je HD een flinke tik heeft gehad dus ik zou die goed controleren, ook op fouten enzo.

Verwijderd

Yepp, ff die schijf checken, desnoods Norton Disk Doctor ofzo... 8-) Hoop voor je dat ieniet echt stuk is...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
windows opnieuw installen, als de scandisk nix vind.
harddisk gaar met het omvallen lijkt me vrij klein.
bijvoorbeeld de IBM DTLA kunnen als ze uit staan 200G hebben. Als ze aanstaan kunnen zze alsnog 10-20G hebben.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
OKay, maar betekend dus niet dat me mobo of CPU aan gort is, ik bedoel; Super orb is vrij zwaar, en er is niet veel over van de hoekjes :(.

Maar goed een scandisk, hoie krijg ik dat voor elkaar dan? Ik ie nergens die opties in win2k bj het booten...

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

www.bootdisks.com

en haal die win98 bootdisk

Scandisk + surface scan

(als je HD kapot is, terug naar de winkel gaan; "Hij doet ut niet meer" >:) )

edit: typo :(

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Tijdens het opstarten f5 blijven duwen.. krijg je vanzelf keuze schermpje.. dan kies je alleen dosprompt

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 26 januari 2001 10:21 schreef Servowire het volgende:
www.bootdisks.com

en haal die win98 bootdisk
Het is www.bootdisk.com

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Op vrijdag 26 januari 2001 10:22 schreef Raptor20 het volgende:
Tijdens het opstarten f5 blijven duwen.. krijg je vanzelf keuze schermpje.. dan kies je alleen dosprompt
F8 mijn vriend :)

\o/

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

In je opstartscherm kiezen dat je in vga mode wilt opstarten... da's hetzelfde als bij windows 9x in safe mode opstarten. Daarna kun je dan je disks laten scannen.

Als ie daar geeneens in wilt booten, pak dan je win2k cd, en boot daar van (zowel full version als upgrade zijn bootable). Dan kun je zeggen repair my current installation.

Als ie het dan nog steeds niet wilt doen, dan weer die cd er in, en opnieuw laten installeren...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op vrijdag 26 januari 2001 10:22 schreef Raptor20 het volgende:
't is win2k. Die heeft geeneens een dosprompt...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Das behoorlijk kut moet ik zeggen... Maar het is heel simpel, degene die dat ding heeft omgeflikkerd, mag gewoon de schade betalen, voor zover je die niet op de garantie kunt verhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 10:36 schreef E-Vix het volgende:

[..]
't is win2k. Die heeft geeneens een dosprompt...
Neej dat wil ik dus de hele tijd zeggen, er zijn veel opties in het win2k menu, maar als je naar dos prompt wil dan load ie eerst win2k en dan krijg je een popup in windows zelf met een dos venstertje... dus ik krijg die scandisk op die fiets nooit gedaan... Maar een Win98 boot disk erin ben ik ook niet blij mee... ik bedoel dat zal win2k niet leuk vinden..
Op vrijdag 26 januari 2001 10:21 schreef Servowire het volgende:

(als je HD kapot is, terug naar de winkel gaan; "Hij doet ut niet meer" >:) )
GAat niet werken, zijn ouwe Seagate MEdalist pro'z van 4 jaar oud, 6.4 GB :)

Verwijderd

Als je gaat overklocken moet je dat niet doen terwijl je W2k al geinstalled hebt want om de ene of andere wazige reden vind ie dat niet leuk dus gewoon overklocken en dan pas w2k erop zetten...

ik geloof dat w98 er niet veel problemen mee geeft :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 10:41 schreef THeRuLeR het volgende:
Das behoorlijk kut moet ik zeggen... Maar het is heel simpel, degene die dat ding heeft omgeflikkerd, mag gewoon de schade betalen, voor zover je die niet op de garantie kunt verhalen.
Toch lijkt het me sterk, dat dat ding kapot is, werkt verder nog wel, en zo`n hard klap was het nou ook weer niet... Maar goed, hoe doe ik vredesnaam een Harddisk scan... in Win2k? :'(

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op vrijdag 26 januari 2001 10:51 schreef drLiter het volgende:

[..]
Toch lijkt het me sterk, dat dat ding kapot is, werkt verder nog wel, en zo`n hard klap was het nou ook weer niet... Maar goed, hoe doe ik vredesnaam een Harddisk scan... in Win2k? :'(
My computer openen,
Rechtermuisknop op je HD klikken,
Properties,
Tools,
Check now.

Verwijderd

ten eerste heeft Win2k geen Dos-mode meer zoals NT4 en ten tweede als het een NTFS partitie is kom je d'r al uberhaupt niet bij via DOS.

dus gewoon een bootable cdtje of diskie erin doen en booten, daarna NDD of Scandisk draaien ... hopelijk is dan je probleem verholpen.

Scandisk of NDD is dosmode kan geen kwaad voor win2k, allebij gebaseerd op FAT32.

CYAz

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 10:55 schreef E-Vix het volgende:

[..]
My computer openen,
Rechtermuisknop op je HD klikken,
Properties,
Tools,
Check now.
Ja da snapt me neus ook wel, maar als je me verhaaltje en de thread ff leest, zie je dat ik niet meer in windows komt... Ff verhaal lezen :)
Op vrijdag 26 januari 2001 11:00 schreef D-LiTe het volgende:
ten eerste heeft Win2k geen Dos-mode meer zoals NT4 en ten tweede als het een NTFS partitie is kom je d'r al uberhaupt niet bij via DOS.

dus gewoon een bootable cdtje of diskie erin doen en booten, daarna NDD of Scandisk draaien ... hopelijk is dan je probleem verholpen.

Scandisk of NDD is dosmode kan geen kwaad voor win2k, allebij gebaseerd op FAT32.
OKay ik maak wel ff een bootfloppy voor win98 op me klaptop... Rete zuigend zeg, dat je gewoon niet een dosbased scandisk meer kan doen onder win2k... Net zoals alleen de optie repair bij booten, ipv gewoon nieuwe win2k eroverheen gooien...

Verwijderd

Zodra alles 't weer doet, direct ff scandisk.exe op je harde schijf zetten..... Kan dat in elk geval niet meer mis gaan 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 11:15 schreef TokkeTokke het volgende:
Zodra alles 't weer doet, direct ff scandisk.exe op je harde schijf zetten..... Kan dat in elk geval niet meer mis gaan 8-)
Ja da snap ik wel, maar hoe wil je die gaan runnen dan? :?. Ik bedoel je kan NIET in dos komen met alleen een win2k OS, en een bootable WIn2k ... Alleen dus met een win98 Bootflopheid

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik jou was zou ik hem formateren en gewoon alles er weer op gooien, ik hoop voor je dat je ooit is een back-up hebt gemaakt.
En anders heb je pech, dan ben je je data kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 11:24 schreef Chickendorp het volgende:
Als ik jou was zou ik hem formateren en gewoon alles er weer op gooien, ik hoop voor je dat je ooit is een back-up hebt gemaakt.
En anders heb je pech, dan ben je je data kwijt.
Is allemaal aanwezig en staat in de kast, alleen het vreemde vind ik dus, dat hd'tje het eerst wel deed en nu niet meer... :(.

Zeer wazig, en ik kende het probleem al van inaccessable boot disk, omdat ik dezelfde error kreeg heel erg blij toen ik van systeem veranderde met dezelfde hd er nog in...

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed als alles goed is gekomen dan post ik wel vanacht... Damn, vet in de stress op me werk en ik kan thuis er niks aan doen .,
i Hate that!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

maaruh.. als ie gaat piepen bij het aanzetten kan dat moeilijk aan de HD liggen toch? hoe verklaren jullie dat? ik denk dat er dan toch wat anders (ook nog) mis is...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Haal je hd eruit en probeer hem in een andere machine.. Want persoonlijk denk ik niet dat het je hd is, want als dat zo zou zijn zou je geen problemen moeten hebben met je ram.... En als je hd kaput zou zijn zou die neem ik aan helemaal onleesbaar zijn inplaats van gedeeltelijk.

Dus ik ben bang dat je je proc kaput is gegaan....(zo'n koeler is niet niks...).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 12:41 schreef shevar het volgende:
Haal je hd eruit en probeer hem in een andere machine.. Want persoonlijk denk ik niet dat het je hd is, want als dat zo zou zijn zou je geen problemen moeten hebben met je ram.... En als je hd kaput zou zijn zou die neem ik aan helemaal onleesbaar zijn inplaats van gedeeltelijk.

Dus ik ben bang dat je je proc kaput is gegaan....(zo'n koeler is niet niks...).
Nah dat denk ik dus niet, als je het helemaal leest mijn intro verhaaltje, zie je dat win2k nu wel opstart enzo.. en ik krijg alleen die inaccesable boot drive error...
Op vrijdag 26 januari 2001 12:40 schreef HaaZie het volgende:
maaruh.. als ie gaat piepen bij het aanzetten kan dat moeilijk aan de HD liggen toch? hoe verklaren jullie dat? ik denk dat er dan toch wat anders (ook nog) mis is...
hij HEEFT gepiept, dat doet ie nu niet meer... >:)

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
Piepen wijst altijd op een hardware-probleem, zoals kapotte Proc, videokaart of geheugen, of een van deze niet goed gemonteerd. Dat laatste is het meest waaarschijnlijk. Videokaart zat niet meer goed in het slot of zo, of RAM met zelfde idee.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 14:41 schreef worsie het volgende:
Piepen wijst altijd op een hardware-probleem, zoals kapotte Proc, videokaart of geheugen, of een van deze niet goed gemonteerd. Dat laatste is het meest waaarschijnlijk. Videokaart zat niet meer goed in het slot of zo, of RAM met zelfde idee.
It's gettin worsier and worsier :)

Ja nou ik heb alles erop nieuw ingegooit, en toen waren de piepies over.... pc doet het weer alleen gat in muur zal er nog wel ff blijven

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
Op vrijdag 26 januari 2001 14:48 schreef drLiter het volgende:

[..]
It's gettin worsier and worsier :)

Ja nou ik heb alles erop nieuw ingegooit, en toen waren de piepies over.... pc doet het weer alleen gat in muur zal er nog wel ff blijven
En verband om voet zal ook nog wel ff blijven dan:P
Of komt het gat daar niet van?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hier vind je bootdisks voor Win2000, wellicht heb je er wat aan

http://contamination.org/windows2000/
(zie kopje "Popular Downloads")

Veel suuk6 !

Roko

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 15:48 schreef Roko het volgende:
Hier vind je bootdisks voor Win2000, wellicht heb je er wat aan

http://contamination.org/windows2000/
(zie kopje "Popular Downloads")

Veel suuk6 !

Roko
Perfect dude, greetinx @ Liter

Verwijderd

Topicstarter
Nou de hele HD was naar de mallegrootje, ding begon te wiebelen als ik em vast had en opstartte, allemaal rare harde interne tikke in dat ding :((
Pagina: 1