[Mac OS X] Uitgaande mail perikelen

Pagina: 1
Acties:

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:51
Ik heb een vraagje over e-mailen op een Mac (in dit geval MacBook). Ik kan met Microsoft Entourage, Mail (van Apple zelf) en met Thunderbird gewoon mijn e-mails van de @home server af halen (met pop3 is het mail.home.nl). MAAR ik kan NIET e-mails versturen...weet iemand hoe dit is op te lossen en welke e-mail client het beste is van onderstaande?!

* Mail
* Thunderbird
* MS Entourage

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 09:30

Maverick2001

Never look back

Flatwhite schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:25:
Ik heb een vraagje over e-mailen op een Mac (in dit geval MacBook). Ik kan met Microsoft Entourage, Mail (van Apple zelf) en met Thunderbird gewoon mijn e-mails van de @home server af halen (met pop3 is het mail.home.nl). MAAR ik kan NIET e-mails versturen...weet iemand hoe dit is op te lossen en welke e-mail client het beste is van onderstaande?!

* Mail
* Thunderbird
* MS Entourage
Heb zelf chello, ik neem aan dat je een nieuwe account voor je @home account hebt aangemaakt en hierbij bij de POP3 en SMTP de juiste adressen hebt ingevuld?

Welke de beste is is moeilijk te zeggen. Zelf gebruik ik Entourage omdat ik het vanuit windows gewend ben en het sluit goed aan op mijn wensen.

Pura Vida

• Flatwhite
Maverick2001 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:28:
[...]

Heb zelf chello, ik neem aan dat je een nieuwe account voor je @home account hebt aangemaakt en hierbij bij de POP3 en SMTP de juiste adressen hebt ingevuld?

Welke de beste is is moeilijk te zeggen. Zelf gebruik ik Entourage omdat ik het vanuit windows gewend ben en het sluit goed aan op mijn wensen.
Nou het zit zo. De Pop3 en SMTP adressen zijn beide mail.home.nl Alle clients geven echter aan dat ze niet kunnen verbinden met de smtp servers van @home. Kan dit liggen aan het feit dat ik in Utrecht (en dus Casema) op het internet zit? En wat is hier aan te doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Flatwhite op 29-05-2006 21:31 ]

• Flatwhite
Ballebek schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:46:
[...]

Dan moet je de SMTP van Casema gebruiken heeft niks met je Mac te maken ;)
Maar moet ik dan elke keer mijn SMTP veranderen als ik ergens anders mijn e-mail wil versturen? Dit is toch niet logisch??

[ Voor 3% gewijzigd door Flatwhite op 29-05-2006 21:48 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Flatwhite schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:48:
[...]

Maar moet ik dan elke keer mijn SMTP veranderen als ik ergens anders mijn e-mail wil versturen? Dit is toch niet logisch??
Dit is echt wel logisch, alle providers hebben een SMTP relay block buiten hun netwerk; je zal dus OF een SMTP server moeten hebben die het overal doet OF het telkens veranderen.
Dus if @home dan die van @home if bij Casema then Casema.

Tip: Gebruik mail, dan kan je meerdere SMTP servers invoeren, als ie niet via de ene kan versturen probeert ie het bij de volgende.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Ik heb ook een @home adres, en ik heb bij zowel SMTP als "incoming mail server" mail.home.nl ingevuld. Verzenden en ontvangen werkt perfect.

(ik heb het hier over apple mail)

edit: @ ballebek.

Owja, tuurlijk |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 09:49 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:55:
Ik heb ook een @home adres, en ik heb bij zowel SMTP als "incoming mail server" mail.home.nl ingevuld. Verzenden en ontvangen werkt perfect.

(ik heb het hier over apple mail)
Ja, maar dan zit je wel via het @home netwerk te internetten he...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Flatwhite
Ballebek schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:50:
[...]

Dit is echt wel logisch, alle providers hebben een SMTP relay block buiten hun netwerk; je zal dus OF een SMTP server moeten hebben die het overal doet OF het telkens veranderen.
Dus if @home dan die van @home if bij Casema then Casema.

Tip: Gebruik mail, dan kan je meerdere SMTP servers invoeren, als ie niet via de ene kan versturen probeert ie het bij de volgende.
Bedankt voor je reactie. Als het goed is, is de SMTP van casema smtp.casema.nl. Maar ik woon op kamers in Utrecht en maak gewoon gebruik van de verbinding en niet van een casema e-mail account o.i.d. Ik heb echter wel een e-mail account bij @home (toen ik nog thuis woonde). Zoals je al zei is dus de smtp van @home hier in Utrecht geblockt! Maar om de smtp van casema te gebruiken heb ik een gebruikersnaam en wachtwoord nodig, maar deze heb ik dus niet, omdat ik geen casema e-mail account heb. Hoe is dit in vredesnaam op te lossen, zonder een e-mail account bij casema te nemen.

Ookal is het logisch dat de smtp servers geblockt worden....handig is het allerminst!!!

EDIT!!!

Inmiddels is het opgelost! Bleek dat ik hier niet eens onder het Casema netwerk val 8)7 , maar Wanadoo. Dit houdt dus in dat ik als smtp server smtp.wanadoo.nl moest gebruiken |:( In ieder geval bedankt voor de snelle reacties

[ Voor 10% gewijzigd door Flatwhite op 29-05-2006 22:04 ]

Pagina: 1