Ballebek schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:50:
[...]
Dit is echt wel logisch, alle providers hebben een SMTP relay block buiten hun netwerk; je zal dus OF een SMTP server moeten hebben die het overal doet OF het telkens veranderen.
Dus if @home dan die van @home if bij Casema then Casema.
Tip: Gebruik mail, dan kan je meerdere SMTP servers invoeren, als ie niet via de ene kan versturen probeert ie het bij de volgende.
Bedankt voor je reactie. Als het goed is, is de SMTP van casema smtp.casema.nl. Maar ik woon op kamers in Utrecht en maak gewoon gebruik van de verbinding en niet van een casema e-mail account o.i.d. Ik heb echter wel een e-mail account bij @home (toen ik nog thuis woonde). Zoals je al zei is dus de smtp van @home hier in Utrecht geblockt! Maar om de smtp van casema te gebruiken heb ik een gebruikersnaam en wachtwoord nodig, maar deze heb ik dus niet, omdat ik geen casema e-mail account heb. Hoe is dit in vredesnaam op te lossen, zonder een e-mail account bij casema te nemen.
Ookal is het logisch dat de smtp servers geblockt worden....handig is het allerminst!!!
EDIT!!!
Inmiddels is het opgelost! Bleek dat ik hier niet eens onder het Casema netwerk val
, maar Wanadoo. Dit houdt dus in dat ik als smtp server smtp.wanadoo.nl moest gebruiken
In ieder geval bedankt voor de snelle reacties
[
Voor 10% gewijzigd door
Flatwhite op 29-05-2006 22:04
]