Toon posts:

Linken naar thuisserver

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik hier goed zit maar, heb bericht gekregen van mijn hostingprovider dat mijn diskruimte teveel word en er een oplossing gezocht moet worden
Nu zat ik eraan te denken om mijn thumbnaisl bij de hosting te laten staan en de Hires beelden vanaf de thuisserver bechikbaar te stellen aan mijn klanten

Wie heeft hier ervaring mee en heeft bv een goede link waar ik meer info kan vinden over dit soort hardware

Alle info is welkom

gr.edwin

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Thuis betekent dat je een pc'tje 24/7 zal moeten draaien. Dat vindt ik een beetje overdreven als je alleen plaatjes gaat hosten. Als je bestanden niet te groot zijn kan je je plaatjes ook gewoon bij bijvoorbeeld imageshack onderbrengen. Of je gaat naar een of andere gratis hoster.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DEVoTi0N schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:28:
Als je bestanden niet te groot zijn kan je je plaatjes ook gewoon bij bijvoorbeeld imageshack onderbrengen. Of je gaat naar een of andere gratis hoster.
heb je z'n site gezien? Ik zou het bijzonder onprofessioneel vinden als iemand zijn foto's bij Imageshack zou plaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 03-06-2006 12:31 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dit kan je doen met elk pc'tje, maar snel zal het niet gaan. Vooral niet met een ADSL lijntje van max. 1Mb/s.

Je hebt het over hardware, betekend dat dat je hier extra een neiuwe pc voor wilt kopen? Dan lijkt het me beter besteed aan een andere hoster.

offtopic:
Vind je al die copyright herineringen niet een beetje overdreven :? Die watermerken beslaan 50% van de foto :X Copyright zit zowiezo op elke pagina en foto die je hebt gemaakt, al die waarschuwingen geven me het gevoel dat ik word aangezien voor een dief die je hele site wil leegplukken, normaal gesproken zou ik dan snel naar een andere site gaan :/
En 'untitled document' is ook niet de beste titel ;)

[ Voor 56% gewijzigd door fsfikke op 03-06-2006 12:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat het verstandiger is om je thuisserver lekker uit te zetten en van de stroomkosten die je bespaard gewoon een simpel 1e abbonementje nemen met flink wat space en traffic, dan kunnen mensen je foto's ook nog op volle snelheid bekijken.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 18:15
Wat is je budget? Daarmee is voor ons beter in te schatten wat voor mogelijkheden je hebt. Wat is de diskruimte nu bij je huidige provider en wat is gewenst? Hoeveel dataverkeer spreek je over?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

WideXS is nou niet de goedkoopste provider die er is.... ( Ze zijn IMHO wel goed )

Maar er zijn diverse goedkopere hosts waar je veel bandbreedte/hd ruimte kan kopen. Je zou ook een tweede domein of sub-domein kunnen nemen bij een goedkopere host. En daar alleen de grootte plaatjes plaatsen.

http://www.webhosters.nl/virtuelewebhosting.php kijk hier eens voor ervaring met andere hosters

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
heb nu bij de hoster een max ruimte van 20Gb en ben daar overheen, wil wel graag bij hun blijven, foto's in Hires zijn nogal groot (± 1 MB ps.)
Budget weet ik niet zo een 2 drie maar niet in de duizenden en de foto's die gedownload worden zijn er ook geen tientallen dus qua bandbreddte zal het probleem niet zijn

Wat is een minimum aan hardware om het draaiende te krijgen, kan altijd dan nog beter worden lijkt me

Voordeel van server thuis is dat hij ook gebruikt kan worden om een en ander makkelijk te backuppen e.d.

en inderdaad Imageshack is geen optie

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom koop je niet gewoon bij je hoster extra ruimte en een externe HD?

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:58:
... en de foto's die gedownload worden zijn er ook geen tientallen dus qua bandbreddte zal het probleem niet zijn
Waarom staan ze er dan allemaal op, als er maar 10 gedownload worden ??

• 5mebibyte
  • Laatst online: 08-02 19:26
Het is misschien wel een grote stap, maar je bent al vele jaren bezig zie ik. En je wilt nu een eigen server kopen. Heb je er al aangedacht om je server in een echte serverruimte onder te bregen. Klinkt meteen moeilijk enzo, maar je hebt geen kosten aan stroom ect. Misschien als je thuis te veel breedband verbruikt dat de isp zegt dat je bij moet betalen danwel stoppen. De verbinding is zo veel sneller en beter, een simpele adsl lijn zal niet super zijn voor hosting van een site. Je hebt altijd volle controle over de inhoud en je hebt een ruimte zo groot als je schijf is, daar zit je niet meer mee alleen met het maandelijkse verbruik.

verdwaalde ict'er op elektro!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:56

markvt

Peppi Cola

Als je een server colocated heb je voor de ruimte op de server alleen de kosten van een server en ruimte heb je dan volop. Voor het dataverkeer ben je afhankelijk hoeveel verkeer je wilt maken wat het kost, kan varieren van enkele tientjes tot honderden euro's maar dit is zelf te bepalen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Colocation levert je ook wel een hoop extra rompslomp op hoor, je moet je bak dan ook echt beheren natuurlijk.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Als die plaatjes zo groot zijn, zou ik ze in ieder geval niet thuis gaan hosten. Het is dan geen doen voor de bezoekers om de plaatjes te bekijken die komen dan veel te traag binnen! Ik zou gaan voor wat extra ruimte bij je huidige hosting provider of een andere hosting provider zoeken..

If I can't fix it, it ain't broken.

• 5mebibyte
Borizz schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 20:46:
Als die plaatjes zo groot zijn, zou ik ze in ieder geval niet thuis gaan hosten. Het is dan geen doen voor de bezoekers om de plaatjes te bekijken die komen dan veel te traag binnen! Ik zou gaan voor wat extra ruimte bij je huidige hosting provider of een andere hosting provider zoeken..
En het feit dat je isp zit te wachten op een thuisserver die heel veel upload veroorzaakt.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Hoi,

Ik heb een mooie server thuis staan met een domeinnaam eraan gekoppeld. De PC is 24/7 online en host een website + drie fotoalbums en twee fora. Verder ook een hoop afbeeldingen, downloads en andere zut.

Ik wil graag optimaal gebruikmaken van mijn server en daarom laat ik deze zoveel mogelijk dingen doen. Daarom biedt ik je gratis 1 GB opslagruimte aan voor foto's. Ik weet niet of het genoeg is, maar in de toekomst zal er nog wel schijfruimte bij komen.

Ik heb een @Home breedband abbo, welke deze zomer naar 1200kbit/s upload gaat. Dat komt neer op iets meer dan 100kb/s. Het is misschien niet genoeg om 10 mensen per minuut van 1MB foto's te voorzien, maar voor een paar users die de grote versie van de foto willen zien is het prima.

Als je interesse hebt mag je me wel een mailtje sturen, ik kan zo een directory voor je aanmaken (bijv: http://www.knopers.net/fotostorage) :)

[ Voor 20% gewijzigd door frankknopers op 03-06-2006 20:55 ]

Goud is geen geld

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Frank_Knopers schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 20:51:
...

Ik wil graag optimaal gebruikmaken van mijn server en daarom laat ik deze zoveel mogelijk dingen doen. Daarom biedt ik je gratis 1 GB opslagruimte aan voor foto's. Ik weet niet of het genoeg is, maar in de toekomst zal er nog wel schijfruimte bij komen.

...
Misschien even de rest van het topic doorlezen (het is natuurlijk wel een mooi aanbod hoor!):
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:58:
heb nu bij de hoster een max ruimte van 20Gb en ben daar overheen, wil wel graag bij hun blijven, foto's in Hires zijn nogal groot (± 1 MB ps.)

If I can't fix it, it ain't broken.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Borizz schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 20:58:
[...]
Misschien even de rest van het topic doorlezen (het is natuurlijk wel een mooi aanbod hoor!):
[...]
Heb ik globaal gedaan, maar het komt bijna allemaal neer op meer geld neerleggen voor extra storage, wat natuurlijk de het meest professionele oplossing is. Maar als de foto's - ondanks de bestandsgrootte - door niet al te veel mensen aangeklikt worden is een thuisserver ook wel toereikend. Een thuisservertje draaien is eigenlijk wel een beetje overbodig als er alleen foto's op worden gehost, maar als je op een snelle breedbandverbinding zit met 2 Mbit upload of meer dan is het wel lucratief om een thuisserver op te zetten.

Mijn aanbod is iig gratis. Storage via een FTP systeem met accounts is ook mogelijk, ik heb toch vakantie :D

[ Voor 12% gewijzigd door frankknopers op 03-06-2006 21:36 ]

Goud is geen geld

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:33
Ik zie niet echt in waarom je de full-size foto's online hebt staan eigenlijk. Ik heb op je site geen manier gevonden om die te bekijken, alleen maar kleine foto's?

Misschien kan je de full-size foto's gewoon op je pc thuis bewaren en verkleinde versies op je site zetten?

daarnaast kan je ook even goed sorteren, want ik zie echt een paar slechte foto's ertussen staan :x , kan ook komen door de mooie copyright meldingen

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Frank, super bedankt voor je aanbieding maar ik denk dat ik me een beetje verkeerd uitgelegd heb
Op mijn website staan de thumbnails van de foto's die ik maak, geregistreerde klanten kunnen inloggen op het systeem en daar zien ze dan de mogelijkheid om de HiRes beelden te downladen, gewone bezoekers die zien alleen de thumbnails en een iets grotere afbeelding.
Nu is de bedoeling op de thumbnails en de iets grotere afbeelding te laten staan bij de hoster en de HiRes beelden op een thuisserver te zetten, dus alleen de geregistreerde klanten zouden deze dan kunnen downloaden
Dit vergt weinig bandbreedte omdat de hoeveelheden die gedownload worden miniem zijn. meeste word per email verzonden naar hun, daardoor hoeft ook geen superdeluxe server maar eigenlijk een soort fileserver, omdat de database, programma e.d bij de hoster staat
Ramon de Jesus heeft gelijk, zoiets wil ik graag, heeft er iemand een link waar en en ander duidelijk staat uitgelegd wat hiervoor nodig is

Bedankt vast voor al jullie bijdragen

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een pc die verbonden is met het internet met daarop een webserver draaien zoals Apache.
Hier staat uitgelegd hoe je dat kan doen (internet staat vol met dit soort handleidingen)

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:42
Je probleem is dus niet dat je teveel bandbreedte genereert maar dat je opslag ruimte simpelweg op is? Begrijp ik je goed :)

De hamvraag is, hoeveel HiRes foto's worden er per maand (bijvoorbeeld) gedownload, en watvoor verbinding heb je thuis?

Een webserver opzetten is een koud kunstje, ook voor een leek :) Voor het hosten van foto's op een DSL lijntje heb je echt geen dure hardware nodig, een oude pentium 3 zou al voldoende zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door enveekaa op 03-06-2006 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad de diskruimte is op, enkele tientallen foto's worden gedwonload, heb thuis een fast xs4all verbinding met up/down 1.000 / 12.000, niet erg veel maar dat is volgens mij ook niet nodig er worden nooit meer als een foto tegelijk gedownload door de klant

Het si dus mogelijk om vanaf de website de download door te verwijzen naar mijn server thuis en daarvandaan de HiRes beelden te laten downloaden

Ga maar eens op zoek naar wat hardware en dan eens kijken of ik een en ander draaiend krijg, nogmaals linken en tips zijn welkom

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Ik persoonlijk zou kijken of je een goede deal met je provider kan maken. Op jaarbasis komen er zo'n 15000? foto's bij? dat betekent dus op jaarbasis ook zo'n 15000 MB/15GB. Owkee met een redelijke schijf kom je dan nog wel de komende jaren vooruit, maar ik denk toch dat het voordeliger is om wat af te spreken met je provider. Laat ze gewoon een leuk aanbod maken. Evt zet je een kleine powered by button op je site.

Your time as a student is the best time of your life

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 17:22
20 GB ruimte in gebruik, met nog eens 15 GB extra ruimte nodig per jaar...
Ik kan me voorstellen dat sommige hosters er problemen mee hebben.

Zoals ik het zie, zijn er een paar mogelijkheden;
1. Je gaat eens om de tafel zitten met SIPO om tot een pakket te komen met weinig bandbreedte en veel ruimte (misschien met compressie op foto niveau, dus bijv alle foto's in verschillende tarballs, en uitpakken op het moment dat het aangevraagd wordt).
2. Je gaat op zoek naar een ander bedrijf, mijn advies zou hierbij zijn, val niet voor 'onbeperkt'...
3. Je bouwt een servertje, Pentium 150 zou dit al met gemak aankunnen (onder Linux, met Windows zou ik het niet durven zeggen).

Misschien wel een heel technische oplossing, maar als je er van uit zou kunnen gaan dat iedere foto zeker 30 % kleiner is, als hij in een tarball zit (of misschien zipje), scheelt dat binnen de huidige 'base' al 6 GB. Realtime uitpakken bij aanvraag lijkt me niet zo enorm moeilijk te bouwen, gewoon uitpakken, bestand dumpen richting gebruiker en bestand weer wissen...

Gemiddeld is het zo dat bij de hosting oplossingen die mijn bedrijf verkoopt er ongeveer 80% lege HD's overblijven; sites nemen niet zoveel ruimte in meestal. De site is een kleine 19.8 GB groter dan de gemiddelde site. Maar goed, ik zou als ik jou was toch eens gaan kijken naar een oplossing die minder ruimte kost, maar iets meer processorkracht kost.

sebsoft.nl

Verwijderd

Topicstarter
oke, dat is ook een idee, ga na pinksteren eens een voorstel doen

dank

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:42
Mocht je beslissen om thuis een server op te zetten, wat je volgens mij wel wilt ;) dan zou ik kiezen voor een windows based servertje, niet omdat dit beter is dan bijvoorbeeld linux oid, maar omdat het eenvoudiger op te zetten is en te onderhouden.

Hier wat bruikbare links..

Een Apache server op basis van een Windows systeem, incl mysql (database).. wat je waarschijnlijk niet eens nodig zal hebben: http://www.digitalamit.com/article/apache_php_mysql.phtml

Eenw Windows 2003 server als webserver laten fungeren: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;324742

Ook handig als je voor Windows 2003 kiest, hoe installeer je de boel en wat heb je nodig;
http://labmice.techtarget...s2003/Install/default.htm

Succes 8)

[ Voor 3% gewijzigd door enveekaa op 04-06-2006 13:01 ]

• Sander
  • Niet online
Sorry TS, maar ik blijf je afraden om dit te doen... Er lopen hier op tweakers verschillende topics over en het komt erop neer dat een PC die 24/7 aan staat ongeveer 50/60 euro aan stroom kost. Als de PC weinig te doen heeft en niet teveel hdd's etc. Tel daarbij op de kosten voor je hardware etc en deel die door 5 (ruime afschrijving). Ik denk dat je dan toch zeker rond de 100e per jaar komt... Daar kun je hele leuke webhostingpakketten voor nemen...

Daarnaast geef je aan dat er mensen BETALEN voor die foto's. Wat gebeurd er dan als jij op vakantie bent en je server valt uit? dan betalen ze wel, maar kunnen ze niet downloaden. Zeker als het om een betaalde dienst gaat zou ik je willen afraden om voor deze amateuristische oplossing te kiezen.

[ Voor 26% gewijzigd door Sander op 04-06-2006 13:48 ]

• 5mebibyte
ikbensander schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:47:
Sorry TS, maar ik blijf je afraden om dit te doen... Er lopen hier op tweakers verschillende topics over en het komt erop neer dat een PC die 24/7 aan staat ongeveer 50/60 euro aan stroom kost. Als de PC weinig te doen heeft en niet teveel hdd's etc. Tel daarbij op de kosten voor je hardware etc en deel die door 5 (ruime afschrijving). Ik denk dat je dan toch zeker rond de 100e per jaar komt... Daar kun je hele leuke webhostingpakketten voor nemen...

Daarnaast geef je aan dat er mensen BETALEN voor die foto's. Wat gebeurd er dan als jij op vakantie bent en je server valt uit? dan betalen ze wel, maar kunnen ze niet downloaden. Zeker als het om een betaalde dienst gaat zou ik je willen afraden om voor deze amateuristische oplossing te kiezen.
Je zegt het eigenlijk nog een keer, als je het thuis zou willen opzetten moet je een server kopen (dus als je colocated gaat huren ook) en je bent veel geld kwijt aan energie kosten en dergelijke. Ik denk zeker doordat je een grote groot verbruiker bent qua opslag en dataverkeer je een server in een datacenter moet overwegen. Veel bedrijven en groot verbruikers doen dat ook gewoon voor de lagere kosten en geen zorg voor internet verbinding en stroom.

• Sander
  • Niet online
Mwah ik denk dat een paar GB aan webruimte nog geen reden hoeft te zijn om echt voor dedicated of colocated te gaan zeker als het niet heel veel bezocht wordt. Daarom kun je beter gewoon gaan voor een uitgebreid hostingpakket. Je kunt bijvoobeeld via webhostingtalk.nl om een aanbieding vragen.

• 5mebibyte
ikbensander schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:03:
Mwah ik denk dat een paar GB aan webruimte nog geen reden hoeft te zijn om echt voor dedicated of colocated te gaan zeker als het niet heel veel bezocht wordt. Daarom kun je beter gewoon gaan voor een uitgebreid hostingpakket. Je kunt bijvoobeeld via webhostingtalk.nl om een aanbieding vragen.
Een paar Gb :? Het gaat hier om: "heb nu bij de hoster een max ruimte van 20Gb en ben daar overheen" voor webhosting is dit erg veel. Ik ken zo niet veel hosting providers die dat "standaard" zo aan bieden.

• Sander
  • Niet online
Daarom zeg ik ook: Vraag op WHT om een aanbieding, daar worden aanbiedingen op maat gemaakt en ik vindt 20GB persoonlijk niet gek veel. Zijn vast hosters die op aanvraag 40GB aan willen bieden. Alleen doordat dat geen standaard vragen zijn is het niet opgenomen als standaardpakket.

Ik zou persoonlijk zo een aanbieding kunnen doen voor 30GB webspace, maar het hangt dan dus weer af van hoeveel traffic TS erbij wil. Gaat het om enkele opvragingen dan kan je al uit met 30GB traffic, anders moet je meer.
Pagina: 1