Toon posts:

moederbord , welke chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik wil een pc laten samenstellen, doch twijfel een beetje tussen (voorlopig) 2 moederborden

1. Asus P5N32 SLI Deluxe, met als chipset nForce 4 (Northbridge: NVIDIA nForce4 SLI Intel® Edition en Southbridge: NVIDIA MCP04)

2. Gigabyte INTEL G1975X G1-Turbo, met i975x chipset

Wie kan mij zeggen wat het verschil is tussen beide chipset en welke de betere is

config van de pc zou er ongeveer zo uitzien:

met asus moederbord:

Intel Pentium D 950 (3,4GHz)
Asus P5N32 SLI Deluxe
Asus EN 7900 GT 256 MB 2DHTV
G.Skill 2048MB kit (2x1024MB) DDR2 PC667 CL4 Heatspreader Gold
Plextor DVDRW PX-760A 18 X
Western Digtal 80 GB 7200RPM 8MB
Western Digtal 320 GB 7200RPM 16MB
Thermaltake VB6000SWS
Antec True Power 480W

met Gigabyte moederbord:

idem als hierboven, maar geheugen: G.Skill 2048MB kit (2x1024MB) DDR2 PC800 CL4 Heatspreader AZURE

alvst bedankt voor jullie hulp

mvg,

Verwijderd

Zover ik weet zorgt de nVidia chipset er alleen voor dat je SLi kunt draaien op je PC, dit houdt in dat je twee identieke grafische kaarten in je PC stopt. Als ik het zo bekijk ben jij dat niet van plan, dus zal 't niet zozeer uitmaken of je die chipset neemt. Als je voor één grafische kaart gaat, zou ik voor het Gigabyte moederbord gaan.

(toevallig ben ik ook van plan de Asus P5N32 SLi Deluxe te nemen, maar ik neem dan ook gewoon SLi :P )

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je toch al een Intel processor doet en het je blijkbaar niet in de 1e plaats om prijs gaat (gezien het beide geen instapmobo's zijn) zou ik sowieso voor een Intel chipset gaan omdat dit naar mijn ervaring gewoon de meest probleemloze chipsets zijn. Ik zeg niet dat andere chipsets niet goed zijn, maar het minst foutgevoelig blijft toch Intel.

• alt1579
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

alt1579

Deus Ex Machina

Volgens mij is die Intel ook geschikt om straks Conroe in te pluggen (i975x), dat zou dan ook nog eens mooi meegenomen zijn qua upgrade path :)

Tenzij ik me vergis natuurlijk ;)