Ik ben nu bezig om een floating menu te maken en tot zover gaat alles ook goed.
Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
De menuitems zijn opgebouwd uit een plaatje boven en tekst eronder, tot zover gaat alles prima.
Het vertikaal uitlijnen van zowel het plaatje als de tekst gaat echter niet goed (lukt helemaal niet om het zo maar eens te zeggen).
Op diverse plekken gezocht (google, tweakers, etc.) maar helaas niet de oplossing kunnen vinden.
Diverse oplossingen die ik heb gevonden, maar die helaas niet werkten:
- vertical-align: bottom => werkt helaas alleen bij inline items, dus geprobeerd de betreffende li-items display:inline te geven, mocht helaas niet baten
- bottom: 0px => werkt alleen bij absolute positioning, dit gaat in mijn opbouw niet werken, dan zou ik alle menuitems op een vaste plek moeten zetten en dat is nu juist niet de bedoeling
- margin-bottom: 0px => werkt ook niet, de plaatjes blijven hardnekkig bovenin staan
Hieronder mijn laatste css & html (het is niet perfect maar werkt tot zover):
Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
De menuitems zijn opgebouwd uit een plaatje boven en tekst eronder, tot zover gaat alles prima.
Het vertikaal uitlijnen van zowel het plaatje als de tekst gaat echter niet goed (lukt helemaal niet om het zo maar eens te zeggen).
Op diverse plekken gezocht (google, tweakers, etc.) maar helaas niet de oplossing kunnen vinden.
Diverse oplossingen die ik heb gevonden, maar die helaas niet werkten:
- vertical-align: bottom => werkt helaas alleen bij inline items, dus geprobeerd de betreffende li-items display:inline te geven, mocht helaas niet baten
- bottom: 0px => werkt alleen bij absolute positioning, dit gaat in mijn opbouw niet werken, dan zou ik alle menuitems op een vaste plek moeten zetten en dat is nu juist niet de bedoeling
- margin-bottom: 0px => werkt ook niet, de plaatjes blijven hardnekkig bovenin staan
Hieronder mijn laatste css & html (het is niet perfect maar werkt tot zover):
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
| DIV {width:auto;} #dragme{position:absolute;cursor:move;} #menu{position:relative; border:1px solid black;width:500px;background-color: white;} #topmenu{height: 16px;} #main_menu {margin-left: 0px;padding-left:0px;height: 65px;} #main_menu LI {list-style: none;display:inline;margin-left:10px; float:left;text-align: center;height: 65px;} #logout {float: right; margin-right:10px;} |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <div id="menu" style="display: none;"> <div id="topmenu"> <div id="drag" class="dragme" style="float: right;cursor: move;"> o </div> <div id="hide" style="float: right;cursor:default;"> - </div> </div> <div id="content"> <ul id="main_menu"> <li>[img]"images/pages.png"[/img]<br/><span>Pages</span></li> <li>[img]"images/menu.png"[/img]<br/><span>Menu</span></li> <li>[img]"images/template.png"[/img]<br/><span>Templates</span></li> <li>[img]"images/users.png"[/img]<br/><span>Users</span></li> <li style="margin-bottom:0px;">[img]"images/files.png"[/img]<br/><span>Files</span></li> <li>[img]"images/config.png"[/img]<br/><span>Configuration</span></li> <li id='logout' style="float: right;">[img]"images/logout.png"[/img]<br/><span>Logout</span></li> </ul> </div> </div> |
Stability ?? My Atari still has it :)