HP Pavilion geeft geen beeld bij opstarten (onboard VGA)

Pagina: 1
Acties:

• ohjaja1981
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-04 19:54
Ik heb me eraan gewaagd een HP Pavilion A550.nl te herstellen, maar kom er niet meer uit. Het betreft hier een kast die uitgerust is met een ASUS moederbord A7V8X-LA ( http://h10025.www1.hp.com...=en&jumpid=reg_R1002_USEN ) met onboard VGA aansluiting. Echter geeft de pc echter sinds een tijdje helemaal geen beeld meer (andere monitor mocht niet baten). Ook het vervangen van het werkgeheugen en het resetten van de CMOS settings mochten niet baten. Nu heb ik getracht om een AGP VGA kaart te installeren, maar omdat ik dus ook niet meer in de bios kan komen kan ik de onboard VGA niet uitschakelen zodat de AGP kaart zijn werk kan doen. Het losgooien van alle andere randapparatuur was tevens geen oplossing. De voeding lijkt overigens wel te werken, de CPU en kastkoelers draaien op volle toeren (lijken zelfs harder te draaien dan voorheen). Iemand met ideeen om mij verder te kunnen helpen? Thanx!

[ Voor 9% gewijzigd door ohjaja1981 op 03-06-2006 11:50 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Grootste kans is dat gewoon het mobo defect is of anders je voeding.

• ohjaja1981
smvs schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:29:
Grootste kans is dat gewoon het mobo defect is of anders je voeding.
Lijkt idd op een defect mobo, maar wil de rest kunnen uitlsuiten voordat ik een nieuwe aan moet schaffen. Het probleem is de oude socket, dus ik zal dan ook meteen een nieuwe processor moeten kopen ben ik bang. Ik mag aannemen dat de voeding heel is als de fans toch gewoon werken?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ohjaja1981 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:21:
[...]
Ik mag aannemen dat de voeding heel is als de fans toch gewoon werken?
Zo lijkt het dan op het 1e gezicht wel idd, maar ik heb toch de nodige ervaringen met voedingen die een PC wel laten aangaan (als in: fans draaien) maar toch niet genoeg prik geven om hem tot leven te wekken.

Probleem is natuurlijk idd een beetje dat je zonder reserveonderdelen helaas weinig kunt uitsluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door smvs op 03-06-2006 13:31 ]

Verwijderd

Na wat voor een handeling deed je scherm het opeens niet meer ? Software geinstalleerd waarna het scherm het niet meer deed ? Overigens, is je MoBo batterij nog wel goed ? Even eruit halen en als het kan even doormeten. Niets is mij te gek met oem's :)

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 15:25
de fans draaien op volle toeren omdat waarschijnlijk de bios ze niet meer aanstuurt, deze geeft aan welke snelheid ze moeten draaien bij welke temperatuur, waarschijnlijk een kwestie van bios flashen, maar aangezien deze niet meer werkt gaat dat lastig worden ;) terugbrengen maar :|

• ohjaja1981
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:43:
Na wat voor een handeling deed je scherm het opeens niet meer ? Software geinstalleerd waarna het scherm het niet meer deed ? Overigens, is je MoBo batterij nog wel goed ? Even eruit halen en als het kan even doormeten. Niets is mij te gek met oem's :)
Batterij is nog prima, toch wel makkelijk om meerdere pc's te hebben. Zal de voeding iig even vervangen, even dat proberen. De pc deed het tijdens gewoon internet/ office gebruik ineens niet meer, dus niks vreemds op het gebied van software.
Pagina: 1