Toon posts:

Divx films niet helemaal oké

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
3/4 divx films die ik heb werken niet correct werken, ik heb namelijk dat op een bepaald punt in de film het beeld blijft hangen en het geluid verder gaat. Je moet dan handmatig het beeld weer vooruit zetten.
en bij 1 film hapert het beeld en het geluid op bepaalde stukken heel erg, dat zuigt bigtime.

is dit enigzins te fixen met een of ander programma misschien?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:50
Het blijven hangen van het beeld, terwijl de rest van de film doorspeelt heet: Freeze Frame.
Op doom9.net kan je een AVIdefreezer downen die dat probleem oplost.
Of, als je de film zelf maakt, gewoon die paar frames opnieuw coderen en ertussen plakken met virtual Dub

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze niet zelf gemaakt, maar bedankt voor je reactie. ik ga het programma snel effe checken,
/edit
Sorry misschien ben ik lomp, maar bij de beschrijvingen zie ik geen programma staan die dit doet. weet je hoe het proggie heet?
/edit

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:14

Flexx

This side up

Ik kan hem ook niet vinden.

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 10:07 schreef ed_the_great het volgende:
3/4 divx films die ik heb werken niet correct werken, ik heb namelijk dat op een bepaald punt in de film het beeld blijft hangen en het geluid verder gaat. Je moet dan handmatig het beeld weer vooruit zetten.
en bij 1 film hapert het beeld en het geluid op bepaalde stukken heel erg, dat zuigt bigtime.

is dit enigzins te fixen met een of ander programma misschien?
Het programma ken ik ook niet.
Maar wat je ook kunt doen is snel op pauze drukken als het gebeurd, en dan weer op play.
Dan is die al voorbij de freeze.

Maar als er een progje voor is, is dat natuurlijk veel beter!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 22:15
Heb nou al rond de 50 films geript en ik heb nog nooit gehad dat dit is voorgekomen???

Kan dus eigenlijk niet begrijpen hoe je dat voorelkaar krijgt.

| I've got permission to color outside the lines |

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:14

Flexx

This side up

Het gebeurt random, de ene keer doet hij het goed en de andere keer loopt hij vast terwijl het geluid door gaat.

[update]
TERING, net Mission To Mars zitten kijken, ik heb iets van 5x opnieuw op moeten starten omdat hij heel de tijd vast liep.[/update]

Verwijderd

Dit programma werd bedoeld.

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

GmR

Je kan ook de nieuwste versie van GDivX of BSplay downloaden, die freezen het beeld niet.
Ik had zelf ook bij een aantal films dat het beeld stopte en het geluid doorging, maar sinds ik de nieuwste BSPlay heb, heb ik nergens last meer van.

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

Ik heb het bij 1 op de 10 a 15 films - het is eenvoudig op te lossen door vlak voordat hij hangt een paar seconden vooruit te spoelen.

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Het gebeurt niet random. Het gebeurt als er een keyframe mist. Een keyframe wordt om de x aantal frames in de film geschreven. (Meestal om de 3 á 10 frames) Dat frame wordt gebruikt zodat Mediplayer (of wat je ook gebruikt) als je vooruit wil "spoelen" niet stuk voor stuk alle frames langs hoeft te lopen.
Hoe kan het dat er een keyframe mist? Meestal een hikje op de PC tijdens het schrijven van de avi. Wat er dus moet gebeuren is nieuwe keyframes schrijven. En dat is precies wat AVIDeFreezer doet. :)

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-03 14:39
Op zaterdag 27 januari 2001 19:31 schreef Rembo het volgende:
Dit programma werd bedoeld.
DivX Fix 1.03 - to fix broken DivX downloads and crashed ripping sessions. NOT for frozen frames!

Hoe los ik het frozen frames probleem dan wel op ?!?!?

edit:
Uit de faq van doom9: How can I fix freeze-frames? audio goes on while video is stuck
You have to reencode the part in question then join it together with the main movie again (for that you have to cut the movie into pieces). Read my guide on joining avis on how to join without synch problems.

probleem is echter dat ik dus zelf niet encode. Heb ook geen dvd speler :(

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Lieve mensen, ik zal dadelijk dat programma op een ftp adresje gooien, maar het is bij mij nog nooit gelukt met dat programma freezer te elimineren.

Die freezer zijn idd random, wat ik vaak doe is, ik codeer 2x de film, 2x zelfde settings, ik kijk er 1, kom ik freezer tegen dan haal ik gewoon het goede stuk uit de 2e en met Project Divx ffe stukje plakken en
knippen totdat de film weer okay is.

hier staat ie dus:

http://leden.tref.nl/~brminnee/AVIDeFreezer.exe

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Pagina: 1