Compaq Armada 1530D - fases netsnoer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Topicstarter
Heb uit de grote schoonmaak op m'n werk een oude Compaq Armada 1530d gered, maar zonder netsnoer. Ding ziet er verder behoorlijk werkbaar uit en met 64MB RAM denk ik er ook nog wel iets leuks op te kunnen draaien }:O .

Maar goed, nu weet ik niet of hij nog werkt, de accu is leeg en ik heb geen netsnoer ervoor. Er zit een ingebouwde adapter in heb ik het idee:

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y58/GOT_MAher/CompaqArmada1530D.jpg

Omdat ik geen zin heb om voor niks een netsnoer te gaan kopen met de kans dat ik er verder toch niks mee kan mijn vraag:

Hoe lopen de fases in het netsnoer? Hetzelfde als bij bijvoorbeeld een beeldscherm netsnoer? Ik zou dan met gewoon wat draadjes i.i.g. nog kunnen testen of er nog leven in het ding zit.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Topicstarter
*schopje*

anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
/me zoekt tussen kabels....
/me zoekt multimeter ....

De middelste (bovenste) is aarde , de andere 2 zijn fase/nul

;)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Topicstarter
:) thanks, heb het op deze manier opgelost:

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y58/GOT_MAher/CompaqArmada1530D_wired.jpg

En vervolgens gaat het beestje gewoon draaien!!!! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y58/GOT_MAher/Armada1530D_Scandisk.jpg

Er blijkt Windows 98 op te staan en wat progjes voor analyse van rookgas o.i.d. en Office. Whopping 80 MB Ram, 1,33Gb HDD 8) Proc heb ik nog niet uit kunnen vogelen wat het is.. Ws 166MHz ?

Nu eens bedenken wat ik er mee ga doen, alles lijkt te werken al flikkerde het scherm in het begin wel veel. In principe draait dat 98 behoorlijk vlot en Office 97 is ook prima te doen.

In ieder geval ben ik als een kind zo blij met dit speeltje. Gauw een netwerkkaartje versieren en verder proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
En de accu dan?? of is die hartstikke dood?? (kan je wel verwachten met zulk spul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Topicstarter
Die doet het gek genoeg nog best wel een beetje. Ik schat een minuut of 20.
In ieder geval is het genoeg om bijvoorbeeld naar een andere kamer te lopen en even het snoer te verwisselen.
Is dus echt niet gek dit ding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

heb nog wel een originele kabel liggen als je er een nodig hebt :P ook nog wel een reservevoeding denk ik :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Zo'n kabeltje (Mickey Mouse snoer B) )kan ik je ook wel aan helpen (nieuw zelfs!) voor een paar euro :) (Leiden)
Ken dit model laptop goed: dat ram is het maximum voor dit model (64 MB EDO-sodimm modules zijn DUUR), CDrom zou er in kunnen, maar die zijn zeeeeeer zeldzaam (de connector zit in het midden, niet waar je zou verwachten) en daarom ook duur op de tweedehandsmarkt (rond de 25 euro).
Verder een leuk laptopje, waar bar weinig aan kapot kan!

Met een bootflop met memtest86 kom je er makkelijk achter wat voor proc er in zit... 133/166 MHz zonder MMX gok ik.

[ Voor 17% gewijzigd door RemcoDelft op 04-06-2006 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Zal wel een Pentium MMX zijn of evt. gewoon Pentium 1.

Wel leuk als je zoiets nog aan de praat kunt krijgen...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Topicstarter
't Is iig een MMX ding, dat kwam ik al wel tegen. Maar ik ga dat memtest draaien, enige is dat ik het dan eerst op cd moet zetten en dan op flop. Heb geen flopdrive in m'n andere systeem.

Er zit een CD-Rom in 8) en die werkt ook nog eens. Gisteren een oude versie van Nokia PhoneSuite erop gezet om te kijken of ik de IR kon gebruiken om me foontje te backuppen maar hij herkent de foon niet. Kan zijn dat ik dan alsnog een nieuwere versie nodig heb, maar dat zal wel te zwaar zijn voor het ding.

Ik las ook ergens dat een normale 2,5" HDD erin past, kan ik m'n oude 6 Gb er misschien in hangen, jaja krijg een beetje een tweak-virus van dit spul. Nu nog kijken of ik er iets op kan draaien wat echt minimaal resources vreet zodat alle apps (dat is: text en inet) zo soepel mogelijk draaien. Dan gaat dit dinge gewoon intensief gebruikt worden!

Wat kabels betreft: woon in Finland; zullen de verzendkosten wel aan de hoge kant zijn. 'k Weet niet of dat uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb ook zo'n oude armada (1590DT) en ik heb met een freesje wat plastic weggehaald tussen de aansluitingen. Vervolgens kun je een standaard apparatenstekker gebruiken, waarbij je eerst met een mes het plastic tussen de contacten hebt open gesneden.

Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/9127/hpim29065xn.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
MAher schreef op maandag 05 juni 2006 @ 06:37:
Ik las ook ergens dat een normale 2,5" HDD erin past, kan ik m'n oude 6 Gb er misschien in hangen, jaja krijg een beetje een tweak-virus van dit spul. Nu nog kijken of ik er iets op kan draaien wat echt minimaal resources vreet zodat alle apps (dat is: text en inet) zo soepel mogelijk draaien. Dan gaat dit dinge gewoon intensief gebruikt worden!
Het is een normaal formaat harddisk. Of het bios de 6 gig slikt is een kwestie van proberen (hint: 3 schroeven aan de onderkant met een keyboard-plaatje er bij losdraaien, toetsenbord optillen, 2 schroefjes van het plastic beugeltje losdraaien, harddisk uitschuiven en optillen.
Wat kabels betreft: woon in Finland; zullen de verzendkosten wel aan de hoge kant zijn. 'k Weet niet of dat uit kan.
Ironisch genoeg is dat goedkoper dan verzenden binnen Nederland......
5,50 priority, 4,25 standaard voor 250-500 gram.
Oftewel als ik je blij kan maken met een 3 meter lange nieuwe MM-kabel: remcoAPESTAARTbalpolPUNTtudelftPUNTnl
Edit: wel met een Nederlandse netstekker, maar zo nodig kan je die afknippen.

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 05-06-2006 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Topicstarter
Ok, heb inmiddels via m'n werk een kabel kunnen versieren, RemcoDelft bedankt voor het aanbod!
Met Memtest86 er nu achter dat het inderdaad een Pentium 133MHz is, wat draait dat verbazend soepel eigenlijk i.c.m. Windows 98!

Nu aan het kijken wat ik er verder aan doe, er staat een Win98 met Office 97 installatie op maar ik heb natuurlijk geen cd's erbij. Misschien maar een Ghost image maken en die van tijd tot tijd overzetten als het allemaal wat traag wordt.
Ik weet niet of het zin heeft up te graden naar 98SE (geen cd's dus dat wordt ook lastig) maar goed die vraag hoort ook niet zo in deze rubriek thuis.

Al met al: helegaar geen slechte vondst, Compaq maakt degelijke laptops _/-\o_ . Hij voelt degelijker aan dan m'n 700MHz PIII Dell Latitude C600 die een heel stuk jonger is!

Pagina: 1