Toon posts:

Bestanden nergens te vinden na downloaden met Newsleecher

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Help, help, help!!! Wie kan mij helpen?

Ik ben een complete dummy op het gebied van nieuwsgroepen en kom er echt niet uit.

Heb de laatste versie van Newsleecher gedownload (en zelfs aan de gang gekregen!), wil vervolgens een NZB-bestand downloaden. Die krijg ik ook keurig op m'n scherm te zien, vervolgens zie ik razendsnel alle bestanden 'downloaden', maar vervolgens zijn ze nergens terug te vinden.

Als ik in m'n log kijk krijg ik deze foutmelding:

3-6-2006 8:14:58 ¤ Article part (#29) not downloaded. Article "xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.rar" yEnc" from server "xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx".
3-6-2006 8:14:58 ¤ Server response: "430 No Such Article". Part Msg ID: "part29of32.aa5vRFszEwsb0SDsIy3f@powerpost2000AA.local". Part Format: "Unknown".

Heeft iemand een idee hoe ik die bestanden wel gewoon kan downloaden?

Verwijderd

kan totaal ot zijn, maar ben je een Belg met Telenet? vergeet het dan gewoon, dan moet je een payserver nemen. Telenet blokkeert lekker alle downloads, ze komen op het eerste zicht supersnel binnen (een 4gig film op 10 sec is geen probleem), maar 't is altijd lege bestandjes die aangemaakt worden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ben geen Belg met Telenet. Ben een Nederlandse met Chello :-)

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:04

Spockz

Live and Let Live

Het lijkt erop alsof die berichten niet meer bestaan. Afhankelijk van je instelling gebeurd er dus wat er bij jou gebeurd. Hij gaat elk bestandje af en als hij hem niet kan vinden verwijderd hij de entry.
Ik geloof dat er ook een optie was om de folder te openen waarnaartoe je download. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41
Heeft te maken met de kwaliteit van de newsserver en de retentie.
Voor een provider newsserver mag je blij zijn dat je 5 dagen retentie hebt en dat je 90% kunt downloaden.
De rest zou je dan kunnen aanvullen met par(2) bestanden zodat je de rest erbij kunt repareren.
En beter oplossing: Gebruik je provider newsserver als main
En neem een payserver als backup erbij. (waar je bv 50GB inkoop en onbeperkt mag gebruiken (kwa tijd natuurlijk ;) )) je stelt die payserver dan als prioriteit op een hogere getal dan je provider server.
Wat newsleecher dan doet is dat hij het eerst probeert te downloaden vanaf je chello newsserver en als hij het artikel daar niet vind gaat hij over op de payserver.

Taal fouten inbegrepen ;)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:51

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je downloadt dus ook via de nieuwsserver van Chello? Zo ja, dan moet je de bestanden binnen 24u downloaden aangezien de retentie van de Chello nieuwsserver maar 24u is.
Kijk eens op www.binaries4all.nl als je wat meer info wil over hoe en wat.
Hier vind je een overzichtje met de nieuwsservers van providers en de beoordeling ervan. Als je een payserver wil gaan gebruiken zou je kunnen denken aan Eweka (vrij goedkoop en onbeperkt downloaden, retentie zit rond de 25-30 dagen en de snelheid is ook goed).

[edit]
@modjes: Als de bovengenoemde links hier niet mogen, excuses.

[ Voor 7% gewijzigd door FlipFluitketel op 03-06-2006 09:11 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Da's vreemd, want hij staat er net op. Ook hele andere bestanden kan ik niet downloaden, geeft steeds dezelfde problemen. Lijkt me toch niet dat alle posts spontaan verdwenen zijn???

Ik download ook inderdaad via m'n provider (Chello) newsserver, dit is de enige server die ingesteld staat. Maar die retentie van 1 dag betekent dus dat ik alleen maar posts van maximaal 1 dag oud kan downloaden?

Een payserver is niet echt een optie voor mij, ik ben niet zo van het downloaden, maar deze file (deel van een tv-aflevering, kan hem helaas niet meer ophalen van de site van de omroep) heb ik echt nodig om een dvdtje te maken. Vind het zonde om alleen voor deze ene file aan de payserver te gaan als ik er verder toch niets mee doe.

FlipFluitketel, bedankt voor de links, ga er gelijk ff kijken!

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 09:20 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:51

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je zou natuurlijk (als je het echt perse wilt hebben) via www.smsusenet.com een tijdelijk abo'tje op hun payserver kunnen nemen.
Kost je €1,- of zo en dan kun je voor min. 1 dag downloaden (lengte van "abo" is afhankelijk welke snelheid je instelt, als je 2Mbit instelt op hun site onder je account is het 1 dag en 14,5uur. Stel je 10Mbit in dan is het maar 1 dag.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Flip, ga gelijk ff kijken bij dat smsusenet!

Verwijderd

Topicstarter
Yes, 't is gelukt, hartstikke bedankt voor jullie hulp! Heb zo'n dag abonnementje genomen voor 0,99 en toen werkte het wel perfect (en snel!). 't Lag dus gewoon aan Chello.
Pagina: 1