{6600 GT} Driver Failed to pass internal test

Pagina: 1
Acties:

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb laatst een 6600 gt gekocht, alleen heb ik nu een probleem met het overclocken. Ik kan nog geen mhz over of onder clocken of ik krijg in Riva of bij coolbits;
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/5250/riva5kb.jpg
(standaard clock zijn 500/500 8)7 )
Ik kan alleen overclocken als ik de bios edit. Ik heb meerdere dingen geprobeerd.
- Alles gedeinstalleerd en gecleansweept met drivercleaner in veilige modus
- Meerdere versie's van nvidia's drivers
- Er een tik op gegeven :+

[ Voor 6% gewijzigd door J-air op 03-06-2006 00:33 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Een oplossing om de Interne Test over te slaan is er wel in RivaTuner.
Voor uitleg wil ik je even verwijzen naar een specifiek stukje uit Het GeForce 6800LE/XT Topic Deel 24.
Daar staat beschreven hoe je de Internal Self-Test kunt omzeilen.
Let wel op dat je dan op eigen risico en gevoel aan het overklokken bent en de driver je dus niet meer een waarschuwing geeft als jij gevaarlijke settings invoert. Dubbelcheck dus wat je doet voordat je de clocks doorvoert.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
cybersteef schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 02:21:
Een oplossing om de Interne Test over te slaan is er wel in RivaTuner.
Voor uitleg wil ik je even verwijzen naar een specifiek stukje uit Het GeForce 6800LE/XT Topic Deel 24.
Daar staat beschreven hoe je de Internal Self-Test kunt omzeilen.
Let wel op dat je dan op eigen risico en gevoel aan het overklokken bent en de driver je dus niet meer een waarschuwing geeft als jij gevaarlijke settings invoert. Dubbelcheck dus wat je doet voordat je de clocks doorvoert.
ik heb het gedaan, maar krijg nog steeds precies de zelfde warning als ik over of onder clock

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dan wil ik je toch vragen om dat even te dubbelchecken. RivaTuner zou het namelijk moeten kunnen forceren.

En in de nVidia drivers zelf kun je ook overklokken. Heb je daar al naar gekeken?
Waarschijnlijk komt dat op hetzelfde probleem uit, maar toch ff checken.

Over welke versie van RivaTuner en welke drivers praten we hier eigenlijk? Het is even key om te zorgen dat je een RivaTuner gebruikt die ook jou drivers goed kan herkennen, gebruik dus geen 9x.xx series.

Verwijderd

Cybersteef, ik denk dat je wel gelijk hebt qwa ondersteuning van RT en nieuwe drivers. Alleen kan ik zeggen dat ik bij mij nooit problemen heb gehad als RT de drivers niet ondersteunde. Ik gebruik nu de z-tweaked 91.xx drivers en RivaTuner 2.0 RC 16, en dan zegt RT ook dat ze de drivers niet ondersteunt, maar het werkt perfect. Dus het is vaak even checken.

Batman73, je moet eens even goed kijken. Als je de internal clocktest hebt uitgezet, dan zal je ook geen melding meer krijgen moeten krijgen. Volgens mij staat het bij RivaTuner 2.0 RC 16 onder Overclocking / Global -> DisableClockTest op 1 zetten

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:48:
Cybersteef, ik denk dat je wel gelijk hebt qwa ondersteuning van RT en nieuwe drivers. Alleen kan ik zeggen dat ik bij mij nooit problemen heb gehad als RT de drivers niet ondersteunde. Ik gebruik nu de z-tweaked 91.xx drivers en RivaTuner 2.0 RC 16, en dan zegt RT ook dat ze de drivers niet ondersteunt, maar het werkt perfect. Dus het is vaak even checken.
Hier werkte het ook zo goed als altijd met unsupported drivers. Maar bij problemen is het zaak zoveel mogelijk dingen uit te sluiten. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:48:
Batman73, je moet eens even goed kijken. Als je de internal clocktest hebt uitgezet, dan zal je ook geen melding meer krijgen moeten krijgen. Volgens mij staat het bij RivaTuner 2.0 RC 16 onder Overclocking / Global -> DisableClockTest op 1 zetten
Dit klopt niet helemaal. Hiermee zet je de hele clocktest uit!! Maar het is bij mij zowiezo anders merk ik door de 91.xx drivers. De nvidia clocktest werkt anders, of zelfs niet heb ik het idee. Daarom staat het bij mij waarschijlijk ook niet aangegeven onder NVIDIA \ Overclocking <-Daar moet het dus toch staan.
cybersteef schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:49:
Hier werkte het ook zo goed als altijd met unsupported drivers. Maar bij problemen is het zaak zoveel mogelijk dingen uit te sluiten. :)
Ja klopt, bij problemen zoveel mogelijk factoren uitsluiten. :)
Pagina: 1