[Setpoint] Game stottert als setpoint draait

Pagina: 1
Acties:

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Setpoint gebruik ik al geruime tijd met mijn mx310. Nooit problemen mee gehad in World of Warcraft. Nu heb ik sinds een dag of wat een mx610 Left Handed aangeschaft, en blijf ik uiteraard Setpoint gebruiken om de vele knopjes in te kunnen stellen voor World of Warcraft.

Nu zit ik in dat spel met het probleem dat het beeld schokkend gaat lopen. Zodra ik heftig in het rond beweeg met de camera, begint het beeld ernistig te schokken, en gaat de framerate richting de 10-12. Zodra ik de dongle van de mx610 loskoppel en met een andere muis verder ga, is het probleem direct opgelost. Ook als de mx610 wel verbonden is met de computer, en ik met mijn touchpad of een andere muis heftig in het rond beweeg, dan schokt het spel ook. Aan de beweging van de muis op zich zal het dus niet liggen. Als ik met de mx610 blijf werken, en in plaats daarvan Setpoint uitschakel, dan loopt het spel ook weer vloeiend.

Spelen zonder Setpoint is niet echt een optie, omdat ik de mx610 juist heb omdat ik daarmee zoveel knoppen kan instellen om te binden in warcraft.

Dit probleem doet zich op mijn beide PC's voor. De eerste keer dat ik het tegenkwam heb ik het opgelost door even van usb poort te wisselen. Windows herkende de muis opnieuw, even drivertje zoeken, en het werkte als een zonnetje. Na een reboot was het probleem gewoon weer terug en is het niet meer op te lossen door een andere usb poort te gebruiken.

Ik heb geprobeerd de priority van Setpoint.exe aan te passen, of de Affinity op 1 van beide cores in te stellen, maar dat had geen resultaat. Ook gebrobeerd om Setpoint te draaien met de standaard instellingen, dus zonder apart gebinde knoppen, maar ook geen succes.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Google en de search boden uiteraard geen uitkomst...

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een kickje en een update:

Het probleem doet zich ook op andere computers voor, en ook in andere spellen. Setpoint blijft vertragen, zodat shooters als UT2004 niet meer speelbaar zijn, en WoW ook gewoon irritatie opwekt.

Ik ben erachter gekomen dat Csrss.exe de boosdoener is. Bij muisbewegingen terwijl Setpoint draait geeft dat programma ongeveer 15-20 % CPU usage, iets wat in games natuurlijk funest is voor de prestaties. Daar dit een systeemproces is kan ik het niet beëindigen, of het een andere priority (is nu high) geven.

[ Voor 42% gewijzigd door Kurkentrekker op 05-06-2006 01:03 ]

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:55
Nog even een reply. Er is een nieuwe update beschikbaar, geen idee hoe lang al, maar misschien dat het helpt.

Sowieso schrijf je zo!