Toon posts:

[Ghost] Beste aanpak voor klein bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Situatie is als volgt, het betreft een klein bedrijfsnetwerk met een Windows 2000 Server en 6 identieke Windows XP Prof. client pc's (Compaq EVO D310). Nu heb ik laatst op 1 client pc Windows XP Professional opnieuw geinstalleerd en ook alle benodigde applicaties. Ook heb ik alles goed geconfigureerd.

Nu is mijn vraag of het handig is om van die client pc een ghost image te maken en deze op de 5 andere client pc's uit te rollen of dat ik beter een andere oplossing kan kiezen. Ik heb dan ook nog wat andere vragen. Als je dan een image op een client pc laad zit je natuurlijk met zelfde product key. Moet je dan een tool als Sysprep runnen om dat opnieuw in te kunnen vullen? Is het handig om via de Windows 2000 server een ghost te maken van de nieuw geinstalleerde client pc op een netwerkshare of kan het beter rechtstreeks via de client pc? Zijn er verder nog dingen waar je op moet letten als je zo'n image maakt en uitrolt op de client pc's?

Ik wil trouwens Ghost v. 10.0 NL gebruiken voor de images.

Bvd.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:52
Je zult sowieso een tool als sysprep moeten draaien om een nieuwe SID te genereren, anders ga je problemen krijgen in je netwerk. Weet niet of je een VLK licentie hebt of gewoon vijf losse OEM licenties ? In het laatste geval zul je op elke pc het licentie nummer wat op de COA stikker op de kast zit in moeten voeren in Windows, waar sysprep inderdaad ook geschikt voor is. Dacht dat er bij Ghost soortgelijke tools zaten, maar die heb ik zelf nooit gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:49:
Je zult sowieso een tool als sysprep moeten draaien om een nieuwe SID te genereren, anders ga je problemen krijgen in je netwerk. Weet niet of je een VLK licentie hebt of gewoon vijf losse OEM licenties ? In het laatste geval zul je op elke pc het licentie nummer wat op de COA stikker op de kast zit in moeten voeren in Windows, waar sysprep inderdaad ook geschikt voor is. Dacht dat er bij Ghost soortgelijke tools zaten, maar die heb ik zelf nooit gebruikt.
Thx, ja het zijn gewoon losse licenties. Dus geen VLK.