Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe auto, budget € 20.000

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tweakers, wij zijn op zoek naar een nieuwe auto, budget om en nabij de 20.000 euro.

Een beetje achtergrond informatie kan geen kwaad natuurlijk. Het gaat om een jong gezin, een van de eisen, zo niet de enige is dan ook dat er een wandelwagen zo in de kofferbak gedonderd kan worden. Voor de rest eigenlijk geen wensen. Beide zijn geen auto freaks en geven dan ook weinig om motorvermogen of PK's. Belangrijker is het comfort en de ruimte. Ook afschrijving en maandelijkse kosten zijn op dit moment minder interessant.

Een van de mogelijkheden tot nu toe is bijvoorbeeld een Chevrolet Nubira SW, de 1.80 class is al voor € 20.995,00 te verkrijgen, inclusief airco e.d. Jammer is dat cruise control mist, maar ook dat is geen must. Dit is een station wagon, maar we zijn er nog niet uit of dat de voorkeur heeft of een wat kleiner model zoals een Mazda 3 sport, te verkrijgen voor € 20.745,00.

Ik zoek me verder suf maar goede tips zijn dus welkom, ik wil geen verkeerde beslissing maken doordat ik merken of modellen mis. Het budget kan tot € 21.000,00 gaan, maar dan houdt het wel zo ongeveer op. Tweede hands auto's zijn voor ons echter geen optie.

http://www.bonuszoeken.nl

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn persoonlijke voorkeur tussen die twee merken zou Mazda zijn (ik denk dat die beter/betrouwbaarder is), maar als afschrijving en zelfs maandelijkse kosten je niet uitmaken dan zou ik gewoon een proefrit maken in beide auto's en kijken welke je het meeste bevalt.

Een wandelwagen past (opgevouwen) trouwens volgens mij zelfs bij een Suzuki Alto zo in de kofferbak dus als dat je enige eis is ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Baarsjes
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:51:
Een wandelwagen past (opgevouwen) trouwens volgens mij zelfs bij een Suzuki Alto zo in de kofferbak dus als dat je enige eis is ;)
Mwah we hebben een vrij grote wandelwagen, past overal als ik hem uit elkaar schroef, maar daar ben ik dan weer te lui voor :)

De twee merken waren overigens een voorbeeld, ben juist opzoek naar andere merken. En dan met name of er andere stations zijn met die prijs. Klasse Mazda 3 lijkt me eenvoudiger te vinden met die prijs.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36

Wok

Dakloos...

Je geeft als criterium op: afschrijving. Mijn eerste vraag is dan meteen: Waarom is een tweedehands auto geen optie?

De afschrijving is dan sowieso VEEL lager. Bij een nieuwe auto schrijf je onbeschoft veel af: in de klasse waarin jij zoekt is een afschrijving van €5000 in het eerste (!) jaar niet ongewoon :X Zeker met een Chevrolet/Deawoo (of andere Koreaanse meuk) is de afschrijving vanaf nieuw echt schrikbarend hoog...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Baarsjes
  • Niet online
Misshcien beetje onduidelijk maar er staat:
Baarsjes schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:39:
Ook afschrijving en maandelijkse kosten zijn op dit moment minder interessant.
En afschrijving is dus GEEN criterium op dit moment.

• Wok

Wok

Dakloos...

Maar dan nog vraag ik me af waarom een tweedehands geen optie is? :)

Verwijderd

Waarom is 2e hands geen optie? Als ik zie waar sommige inrijden, dan hadden ze beter een 2e hands kunnen kopen. En hadden ze meer voor hetzelfde geld. Een of andere taboe hangt daar nog steeds op.

Zo rijd ik een volvo s70 uit 1999 voor 6000 euro. Met alle luxe die je maar kunt bedenken. Voor 7000 euro koop je niet eens een Suzuki Alto 8)7 . En er is aan die auto nog nooit iets kapot gegaan.

Maar om het on topic te houden. Deze citroen heeft een kennis laatst voor zn gezin gehaald. Bevalt hem prima, en zit alle ruimte in voor kindere en kinderwagens:

Citroen Xsara Picasso

Prijs daarvan ligt rond de 20.000, ligt aan welke extra opties je neemt.

En idd zoals hierboven al vermeld, de afschrijving is het eerste jaar schrikbarend. Behalve als je naar een duurdere klas gaat kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 22:22 ]

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wok schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:16:
Maar dan nog vraag ik me af waarom een tweedehands geen optie is? :)
Idd, voor 20k heb je een luxere, comfortabelere, mooiere, betere en betrouwbaarder occasion dan je ooit voor 20k nieuw kan kopen. Daarnaast zijn de kosten (waarvan ik me niet kan voorstellen dat deze er 'niet toe doen') ook nog eens lager.

Heel snel even gekeken: bijvoorbeeld een Opel Zafira (zéér ruime gezinswagen) uit 2004 met 34k kilomer en alle denkbare opties voor 20k.

[ Voor 35% gewijzigd door LoneGunman op 02-06-2006 22:23 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

LoneGunman schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:20:
[...]

Idd, voor 20k heb je een luxere, comfortabelere, mooiere, betere en betrouwbaarder occasion dan je ooit voor 20k nieuw kan kopen. Daarnaast zijn de kosten (waarvan ik me niet kan voorstellen dat deze er 'niet toe doen') ook nog eens lager.

Heel snel even gekeken: bijvoorbeeld een Opel Zafira (zéér ruime gezinswagen) uit 2004 met 34k kilomer en alle denkbare opties voor 20k.
20 k, is best een ruim budget. Daar heb je ook een prima nieuwe wagen voor.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

moet eens kijken naar de nieuwe dodge caliber. Prijs is rond de 19.000€ (extreem lage dollar zorgt hiervoor), en het is qua volume echt op en top amerikaan, dus ruimte zat. Qua motorisatie is die verkrijgbaar met een 1800cc benzine, en ook een diesel 2000cc (die is wel over het budget, nl 25000€).

Meer info:
http://www.autoweek.nl/ca...o&vpos=&id=42392&cache=no

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Zou voor dat geld eerder voor een jonge 2e hands gaan dan een nieuwe wat allemaal net niet overhoud voor dat geld.

Aannames zijn fataal.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 00:01
Persoonlijk zou ik dan ook voor een jonge 2e hands gaan, maar er is aangegeven dat het geen optie is.
Wellicht vind je de Seat Altea mooi?

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Hmm,. Ik zou echt 2e-hands kiezen.. Maarja wie ben ik he! :D
Als je kijkt dat je voor minder dan die deawoo (chevvy 8)7 ) bijv.
€19.950
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/1/c0/52341761.jpg
een A6 2.0 liter benzine kan krijgen met alle denkbare opties en Bovag Garantie (die mij zeer goed is bevallen btw!)
ABS, airbags voor, climate control, alarm, radio/CD, centr.deurvergr., cruise control, deelb.achterbank, elektr.verst.bestuurdersstoel, elektr.ramen voor, elektr.ramen, lichtmetalenvelgen, metallic, mistlampen voor, startonderbreker, stuurbekr., stuurhoogteverstelb., zijairbags voor, gordijnairbags voor, gordijnairbags achter, parkeersensor, boordcomputer, tractioncontrol, CDwisselaar, elektr.buitenspiegels

Persoonlijk zou ik:

• Me veiliger in voelen dan in een Daewoo, daar een Audi gewoon een tank is 8)7
• Me lekkerder in voelen dan een Daewoo mbt tot het comfort
• Genieten van de degelijke afwerking
• Genieten van het zeer lage windgeruis. Wat je bij goedkopere merken toch merkt door minder dikke panelen/isolatie. (oa. Citroën heeft hier nogal last van naar mijn mening)

Waarom ik in mijn kleine verhaaltje hier boven niks over Mazda meld is omdat ik daar verder geen grijntje ervaring mee heb hoe die qua auto's zijn. Ik vind ze er erg gaaf uit zien die nieuwe modellen :P maar meer weet ik er dan ook echt niet van af.

Deze 2e-hands wagens hebben wel wat meer op de klok. Dat is gewoon een feit, en kijk verder dan wat ik hier boven beschrijf natuurlijk, want deze was in een quick&dirty 2 minuten gevonden :D

Succes met je uiteindelijke keus in ieder geval :P
Mijn mening heb je!

edit:
ik was eigenlijk van plan een verhaaltje van +/- 5 regels neer te tikken :X mislukt :D

edit:
@onder: A6je ;)

[ Voor 6% gewijzigd door answer_man op 03-06-2006 01:41 ]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Golf IV 1.4 FSI (90pk) business line, nieuw: € 19.995
opties etc: http://www.autoweek.nl/ca...o&vpos=&id=35122&cache=no

2e hands A4 zoals hierboven is natuurlijk ook lekker.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik zou zelf niet voor iets nieuws gaan dan rijd je of in wat kleine autos of in karig uitgevoerde. Je zult waarschijnlijk meer plezier hebben aan een jonge 2ehands die luxer en groter is :)

• Sebje
  • Laatst online: 18-11 13:24

Sebje

Makelaartje

Wok schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:09:
Je geeft als criterium op: afschrijving. Mijn eerste vraag is dan meteen: Waarom is een tweedehands auto geen optie?

De afschrijving is dan sowieso VEEL lager. Bij een nieuwe auto schrijf je onbeschoft veel af: in de klasse waarin jij zoekt is een afschrijving van €5000 in het eerste (!) jaar niet ongewoon :X Zeker met een Chevrolet/Deawoo (of andere Koreaanse meuk) is de afschrijving vanaf nieuw echt schrikbarend hoog...
met hem!

Voor hetzelfde geld, veel meer luxe. Een auto waar net het kantje af is, is een veel betere investering. Voor zover je een auto kopen al investeren mag noemen :X

[ Voor 14% gewijzigd door Sebje op 03-06-2006 12:57 ]

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
  • Ford Focus Wagon 1.4 16V Trend
  • Peugeot 307 Break XR 1.4-16V
  • Toyota Corolla Wagon 1.4 16v VVT-i Linea Terra Anniver.
  • Renault Mégane Grand Tour 1.4 16V Authentique
Auto's zat voor rond de € 20-21k. Als je persé nieuw wilt rijden zijn dit leuke, ruime wagens. Geen top motorisering, maar dat is ook geen vereiste.
Die onzin van 'te weinig vermogen' etc., is erg betrekkelijk. 90 pk is voldoende om normaal te rijden, vroeger had bijna niemand 100 pk en ging het ook goed.

Divide and conquer.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:52

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn inziens mis je wel erg veel op het gebied "rijplezier" als je je moet laten voortbewegen door een 1,4 liter motortje. Zo'n 307 1.4 doet een verschrikkelijke 13,5 seconden over 0-100km/h. Dat is gewoon gevaarlijk traag. Je kunt niet inhalen op buiten wegen en invoegen in druk verkeer zal ook geen pretje zijn.

Ik zou toch kijken eerder gaan kijken naar een mooi uitgevoerde jong gebruikte auto van een jaar of twee oud.

Verwijderd

wimpie schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:42:
[list]
Die onzin van 'te weinig vermogen' etc., is erg betrekkelijk. 90 pk is voldoende om normaal te rijden,
Ik rijd zelf met een auto'tje waar er maar 60pk onder ligt (1300cc), en ik kan je zeggen dat zoiets gewoon gevaarlijk is (maar noodzaak omdat een andere auto gewoon niet haalbaar is). Als ik op een autostrade invoeg, moet ik echt tot het einde jagen en dan heb ik vaak nog geen 100 om in te voegen, waardoor ik dan genoodzaakt ben om nog wat pechstrook mee te pikken alvorens in te kunnen voegen. Meestal is dit geen probleem, maar bij echt druk verkeer en korte opritten zit je gewoon blok.

Als ik dan vergelijk met andere auto's waar ik al mee gereden heb, is 100pk toch echt een minimum om veilig te kunnen rijden.

@ Femme: inhalen op buitenwegen is zelfs met mijn auto nog doenbaar, maar dan moet je er een enorm verbruik bijnemen. Als ik iemand die aan 55a60 rijdt wil inhalen, moet ik terugschakelen naar 2de (ligt hij op een kleine 4000 toeren) om daar nog binnen een normale termijn over te kunnen gaan; zeer hoog verbruik dus (loopt vlot op tot 20 liter als ik een beetje sportief rijd)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 15:12 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je snijdt jezelf met een nieuwe auto eigenlijk altijd flink in de vingers, omdat op het moment dat jij er mee de showroom uitrijdt je meteen vele duizenden euro's aan afschrijving kwijt bent. Gezien het feit dat je het over een jong gezin hebt, en je met een budget van € 20.000 nog niet in de categorie "doe mij die maar maakt niet uit wat het kost" valt, lijkt me het een zeer goed idee om toch een 2e hands te overwegen.

Zo heb je voor dat geld bijvoorbeeld een Audi A4 Avant met 170PK uit 2002, met zo'n beetje alles er op en er aan: http://www.autoscout24.nl/dut/detail.asp?id=1xp1abictwi. Dat is toch heel wat meer auto dan een tot Amerikaan bestempelde Koreaan.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
De genoemde auto's hierboven hebben allemaal rond de 90-100 pk. Het houdt inderdaad niet over, genoeg om normaal voort te bewegen.

Mijn idee zou ook om een tweedehands wagen te zoeken, echter is dat wel vaak genoeg gezegd nu en ik wilde niet verder offtopic gaan. :Y)
Nu is op het op aan de TS om te bepalen of hij kiest voor nieuw of tweedehands.

Divide and conquer.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

alleen denk ik dat het een Benzine moet worden omdat motorisering hem niet uit maakt verwacht ik niet dat hij veel rijd ;)

voor dat geld kan je zelfs een Lexus IS200 rijden om maar wat moois te noemen :P denk dat dat wel iets leuker/mooier/lekkerder is dan een Da.. Chevrolet :P

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dit is ook wel een relaxte/mooie auto ;
http://www.honda.nl/content/car/18296_42587.html

Honda Civic hybride, 23000 euro (kan je wel wat vanaf lullen bij de garage). Comfortabeler rijgedrag dan een hybride krijg je toch niet voor dat geld. Tikkeltje zuiniger dan de prius, alleen wel wat minder vermogen, en stuk minder koppel. Maar dat boeit hun niet ;)

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 06:57
nouja, danmaar een antwoord op de vraag:(categorie nieuw)
bij het uitzoeken van een leasebak kwam de 206sw airline er voor mij als beste/kosten uit.
:)

edit: das natuurlijk de DIESEL versie. ik weet echter niet of je liever benzine of diesel rijdt...

[ Voor 25% gewijzigd door Meester_J op 03-06-2006 15:36 ]

• Baarsjes
  • Niet online
Toch maar even reactie op het tweedehands verhaal, begrijpelijk raden veel hier aan om toch tweedehands te kijken. Echter zal mijn werk de auto voor mij aanschaffen, die hebben niet al teveel wensen. Alleen dat deze in de genoemde prijsklasse ligt en nieuw is. Dat is dus ook de reden dat de maandelijkse kosten niet zozeer van belang zijn, deze komen immers voor rekening van de baas.

Benzine of diesel maakt mij ook niet al teveel uit, ook de brandstof is voor rekening van de baas. Zal per jaar ongeveer 25.000 rijden, dus niet uitzonderlijk veel lijkt mij.

Ook ik rij liever in de geshowde audi, maar dat zal er dus niet inzitten.

• dennismaus
  • Laatst online: 22-11 22:22
Wij hebben zelf de mazda 3. Dan wel de Actiev m5 met 2.0 liter moter en 150 iets duurder. Maar daarvoor hadden we een normale 3. Het is een fantastische auto!

• THIJZEL
  • Niet online
Femme schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:03:
Mijn inziens mis je wel erg veel op het gebied "rijplezier" als je je moet laten voortbewegen door een 1,4 liter motortje. Zo'n 307 1.4 doet een verschrikkelijke 13,5 seconden over 0-100km/h. Dat is gewoon gevaarlijk traag. Je kunt niet inhalen op buiten wegen en invoegen in druk verkeer zal ook geen pretje zijn.

Ik zou toch kijken eerder gaan kijken naar een mooi uitgevoerde jong gebruikte auto van een jaar of twee oud.
:Z Dat is niet gevaarlijk traag, een bestuurder die situaties verkeerd inschat is het gevaar.
Ik rij zelf (helaas) in een 1.1i met 63pk(11.5s), niks gevaarlijks aan, je moet gewoon weten wat kan en wat niet kan.. Ik ben nog nooit door mijn auto's traagheid in gevaarlijke situaties gebracht. Ook kan ik altijd gewoon met een fatsoenlijke snelheid(120) invoegen op de snelweg, ik moet alleen ff flink doorjanken in z'n 3.
Statistisch gezien gebeuren er denk ik relatief meer ongelukken met auto's die "gevaarlijk snel" kunnen optrekken als met auto's die "gevaarlijk langzaam" optrekken.
Om een lang verhaal kort te maken.. een Golfje(of iets anders) 1.4( behalve de tfsi natuurlijk) rijd natuurlijk niet zo lekker als een 2.0 maar als je daar weinig waarde aan hecht is de upgrade naar een 2.0 gewoon geldverspilling. Met 80-90pk in een niet té zware auto(hummer bijv. :P) kan je goed uit de voeten.

• Baarsjes
  • Niet online
En dan ook nog maar een reactie op alle suggesties natuurlijk.

Tot nu toe is met name de Peugeot 206 SW een goede tip volgens mij. De benzine uitvoering is goedkoper dan de Daewoo Nubira en het merk heeft dan toch meer mijn voorkeur, en er kan cruise control op ook weer een pluspunt. Ik kan echter niet terug vinden wat de kofferbak inhoud is, als de banken niet neergeklapt zijn.

Verder was de Dodge verassend, niet eerder opgekomen, het uiterlijk spreekt me niet echt aan maar ben wel opzoek naar zulke tips. De Citroen Picasso heeft mijn moeder, en de gehele auto spreekt mij niet aan dus die valt helaas af.

Meer voor de hand liggend zijn de suggesties zoals de ford en de megane, beide goede alternatieven. Maar na de opmerkingen over het vermogen, dat dat toch wel een aspect dient te zijn ga ik daar toch maar een beetje op letten denk ik. En dan heeft een 1.6 dus de voorkeur boven een 1.4. Ik ga echter vanavond nog eens het lijstje van Wimpie langs, wellicht kom ik iets verassends tegen.

• LoneGunman
  • Niet online
Baarsjes schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:07:
Toch maar even reactie op het tweedehands verhaal, begrijpelijk raden veel hier aan om toch tweedehands te kijken. Echter zal mijn werk de auto voor mij aanschaffen, die hebben niet al teveel wensen. Alleen dat deze in de genoemde prijsklasse ligt en nieuw is. Dat is dus ook de reden dat de maandelijkse kosten niet zozeer van belang zijn, deze komen immers voor rekening van de baas.
Maar je krijgt dus een leaseauto begrijp ik uit het verhaal? Want dan praat je niet over cataloguswaarde, maar leasebedrag per maand. Er spelen dan ook dingen mee als restwaarde e.d. En als je werkgever 'gewoon' je auto betaald (wat me nogal een rare constructie lijkt) kun je toch gewoon een 2e hands doen? Het lijkt me dat jouw werkgever, i.t.t jouzelf wél zich drukt maakt over de kosten.

• Baarsjes
  • Niet online
LoneGunman schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:08:
[...]
Maar je krijgt dus een leaseauto begrijp ik uit het verhaal? Want dan praat je niet over cataloguswaarde, maar leasebedrag per maand. Er spelen dan ook dingen mee als restwaarde e.d. En als je werkgever 'gewoon' je auto betaald (wat me nogal een rare constructie lijkt) kun je toch gewoon een 2e hands doen? Het lijkt me dat jouw werkgever, i.t.t jouzelf wél zich drukt maakt over de kosten.
Constructie is ook raar, maar het werk koopt inderdaad de auto. Voor de werkgever zijn dus inderdaad de restwaarde en kosten per maand wel degelijk van belang, echter heeft deze aangegeven dat ik me bij de keus daarover geen zorgen hoef te maken. Bij een dergelijk aanbod ga ik natuurlijk niet moeilijk doen over de enige eis die ze stellen, dat het een nieuwe moet zijn.

Ook het leasebedrag per maand is dus niet van belang. De bijtelling is voor mij uiteraard wel van belang. Maar dat is redelijk te doen bij een dergelijk bedrag volgens mij.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mag ik het daar effe niet mee eens zijn?

Heb je ooit weleens getimed in hoeveel seconden je op de 100 zit bij normaal gebruik? dat zal rond de 25 seconden liggen.
Dat betekent dat je eigenlijk heel wat vermogen over hebt om nóg sneller bij de 100 te komen.

Natuurlijk is een auto met meer vermogen prettiger om mee in te halen / invoegen maar of het percé nodig is? mwoa...

Ik rij nu in een Rover 214 Si met een 1.4 benzineblok, 103 pk. (ok iets meer als hier gezegd word, maar uit een relatief klein blok, dus ook pas max. pk bij 6200 rpm / max NM bij 5000 rpm)
Ik heb nog nooit problemen gehad met danwel inhalen op binnenwegen, danwel invoegen op de snelweg.

Heeft ook een computer!

• LoneGunman
  • Niet online
Baarsjes schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:15:
[...]

Constructie is ook raar, maar het werk koopt inderdaad de auto. Voor de werkgever zijn dus inderdaad de restwaarde en kosten per maand wel degelijk van belang, echter heeft deze aangegeven dat ik me bij de keus daarover geen zorgen hoef te maken. Bij een dergelijk aanbod ga ik natuurlijk niet moeilijk doen over de enige eis die ze stellen, dat het een nieuwe moet zijn.

Ook het leasebedrag per maand is dus niet van belang. De bijtelling is voor mij uiteraard wel van belang. Maar dat is redelijk te doen bij een dergelijk bedrag volgens mij.
Hmm, ok. Wat dacht je dan van een nieuwe Skoda Fabia Combi? 2 liter, 115 pk, extra luidspreker, schuif/kanteldak, getinte ruiten, 16" lmv, leerpakket, sportstoelen, zij-airbags bovenop de 'standaard' uitrusting:
Bagageruimte verlicht
Benzine-afdekklep van binnenuit te openen
Binnenverlichting met vertrager
Boordcomputer - functies: actuele tijd, buitentemperatuur, actueel brandstofverbruik, gemiddeld brandstofverbruik, afgelegde afstand, rijtijd, gemiddelde snelheid, actieradius
Buitentemperatuurmeter
Centrale vergrendeling met afstandbediening en Safe Systeem
Cruise control
Elektrische raambediening voor
Getint glas
Halfautomatische airconditioning incl. gekoeld dashboardkastje
Informatiesysteem (deuren open)
Leeslampjes voor
Lichtverklikker
Stuurbekrachtiging
Stuurwiel in hoogte en axiaal verstelbaar
Toerenteller met digitaal klokje
Buitenspiegels in carrosseriekleur
Bumpers in carrosseriekleur
Stootstrips op deuren
Volwaardig reservewiel (band op stalen velg)
Achterbank in delen neerklapbaar (1/3 - 2/3)
In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
Middenconsole met cuphouder
Opbergruimte in deuren achter
Opbergruimte in deuren voor
Opbergruimte onder radio, lade
Opbergruimte onder stuurwiel, open
Zonneklep passagier voorzien van make-upspiegel
3 drie-puntsveiligheidsgordels achter
3e remlicht
ABS
Achterruitenwisser
Airbag bestuurder
Airbag passagier uitschakelbaar
Airbag passagier
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar en verwarmbaar
Gordels voor, in hoogte verstelbaar
Gordelspanners voor
Hoofdsteunen voor (2x) en achter (3x)
In hoogte verstelbare hoofdsteunen voor
Lichtbundelhoogteverstelling
Mistlampen achter
Mistlampen voor
Voorbereiding tbv bevestiging van 2 Isofix-kinderstoeltjes op achterbank
Wegrijblokkering
Totaal nog geen 21000 euro! En nee, ik heb geen aandelen Skoda, maar kwam het toevallig tegen: imho veel auto (van degelijke VAG-kwaliteit!) voor 'weinig' geld.

Afbeeldingslocatie: http://www.skoda.de/img/showroom/fabia_combi2.jpg

Verwijderd

Bertus schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:29:
Heb je ooit weleens getimed in hoeveel seconden je op de 100 zit bij normaal gebruik? dat zal rond de 25 seconden liggen.
Dat betekent dat je eigenlijk heel wat vermogen over hebt om nóg sneller bij de 100 te komen.
Dat hangt van persoon tot persoon af. als ik aan een rood licht sta (uiteraard als eerste 8)7), ga ik evenveel seconden gebruiken om naar 100 te gaan als mijn auto aankan. Ik heb nu maar een 60pk liggen, maar uit ervaring heb ik gemerkt dat dat met elke andere auto waarmee ik al gereden heb hetzelfde is.
Rijdt mijn vader met die auto, dan zal dat inderdaad een minuut duren eer die 100 rijdt (als hem al naar de 100 rijdt).

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:39
Bertus schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:29:
[...]

Mag ik het daar effe niet mee eens zijn?

Natuurlijk is een auto met meer vermogen prettiger om mee in te halen / invoegen maar of het percé nodig is? mwoa...

Ik rij nu in een Rover 214 Si met een 1.4 benzineblok, 103 pk. (ok iets meer als hier gezegd word, maar uit een relatief klein blok, dus ook pas max. pk bij 6200 rpm / max NM bij 5000 rpm)
Ik heb nog nooit problemen gehad met danwel inhalen op binnenwegen, danwel invoegen op de snelweg.
Jij spreekt hier dan wel weer over een relatief oude - en dus vrij lichte - auto met een voor die tijd redelijk opgefokte 1400. Ik heb vorige week 1 dag met een golf V 1.4 benzine gereden en dat ding was ronduit gevaarlijk. Niet vooruit te branden en met de airco op was de maximumsnelheid beperkt tot 140km/h. Optrekken tot 120 duurde ook een eeuwigheid.
Kameraad van mij heeft trouwens een Skoda Fabia Break 1.4 TDI van 75pk en die rijdt eigenlijk best wel vlot.
Mijn tip: als je per se voor een lichte motor moet gaan, neem dan tenminste een dieseltje zodat je wat koppel op overschot hebt.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11

Zoals al eerder vermeld is het zeker niet gevaarlijk traag.
Er zijn voldoende auto's te koop die er nog langer over doen dan 13,5.

Je moet gewoon weten wat je met de auto kunt doen, en wat zijn grens is.
Je weet, als je in zo'n soort auto rijd, dat het inhalen een vrij lange lege weg nodig heeft.
Het rijden onder normale omstandigheden maakt zijn auto echt niet gevaarlijker dan een auto die wat sneller is.

Niet iedereen kan of wil in een auto rijden die in <7seconden optrekt.
Je zult ongetwijfeld anders praten als je dit soort auto's niet gewent was.
Ik heb in auto's gereden van <7sec. tot 18sec, en het is idd even wennen, maar dat weet je.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoyden op 03-06-2006 18:59 ]

• Victor
  • Niet online
Als je niet met een langzame auto kunt rijden, ben je in een snelle auto des te gevaarlijker, want dan weet je blijkbaar het kunnen van je auto én de situatie waarin je je op dat moment verkeerd niet in te schatten.

Tuurlijk is het handig als jij met een lichte tik op het gas snelle inhaalacties kunt doen, maar als je (net als ik) met een wat minder vlotte auto opgescheept zit, zul je je aan moeten passen, en wachten tot het wel verantwoord is om een bepaalde manoeuvre uit te voeren.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf in een Peugeot 106 1.4 xs gereden 1 1/2 jaar en nu in een mazda 2 1.4. Wat zal sneller optrekken? Tja dat mag jezelf uitzoeken. Maar met mijn Mazda 2 kan ik gewoon niet alles doen zoals mijn Peugeot 106 wel kon. Snel inhalen lukt niet, snel optrekken forget it en zo moet je gewoon rekening meehouden. Pas boven de 3500 toeren komt die Mazda in leven terwijl die Peugeot toen nog met V-Power echt bij de 2000 toeren al lekker bezig was en zonder V-Power bij de 2500.

Het verschil van het aantal PKs is dat de Mazda 5 PK meer heeft maar ook 250 kg zwaarder is. En dan is mijn Mazda nog met airco. Als ik die aanzet en dan probeer op te trekken nou dan lijkt er wel een olifant achter te zitten. Ik zou liever voor een goedkopere auto met minstens een 1.6 moter en misschien wel met een 1.8 moter gaan dan met een 1.4 moter omdat ik veel op de weg zit en met een 1.4 tuft het niet echt lekker door. Ik rij soms wel eens met een Nissan Primara M6 met 2.0 en daar merk je gewoon het verschil. Vooral als je met handschakel met de automaat rijdt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daarnaast is "gevaarlijk traag" extreem overdreven, 90% van de auto's op de Nederlandse wegen heeft ongeveer dezelfde prestaties (11-15 seconden) of trager.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:39:
[...]

Dat hangt van persoon tot persoon af. als ik aan een rood licht sta (uiteraard als eerste 8)7), ga ik evenveel seconden gebruiken om naar 100 te gaan als mijn auto aankan. Ik heb nu maar een 60pk liggen, maar uit ervaring heb ik gemerkt dat dat met elke andere auto waarmee ik al gereden heb hetzelfde is.
Rijdt mijn vader met die auto, dan zal dat inderdaad een minuut duren eer die 100 rijdt (als hem al naar de 100 rijdt).
Uiteraard, maar hoevaak komt het nou voor dat je als eerste vooraan bij een stoplicht kan staan, op een 100 weg :P

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Bertus schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:16:
[...]

Uiteraard, maar hoevaak komt het nou voor dat je als eerste vooraan bij een stoplicht kan staan, op een 100 weg :P
om 100 te rijden moet het geen 100 weg zijn :Y)

(overal waar er 2 brede rijstroken liggen en de fietsers een apparte strook hebben is het voor mij 100+)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

johnnyv.nl schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:22:
Daarnaast is "gevaarlijk traag" extreem overdreven, 90% van de auto's op de Nederlandse wegen heeft ongeveer dezelfde prestaties (11-15 seconden) of trager.
Ja precies, waar zal het gemiddelde op liggen, 13/14 seconden naar de 100 gok ik...

Mijn buren bijvoorbeeld, die hebben een nieuwe Opel meriva 1.3 CDTI gekocht. Die gaat in een schrikbarende 17,8 seconden naar de 100 :X De snelste meriva doet het in 11.3 seconden.

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 15:17

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Mijn 2.0 doet er zelfs 11sec of meer over denk ik.

Heb het nog niet echt gemeten :P

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

Voor m'n werk rij ik zo nu en dan ook in bestelbussen waar 18 kuub in gaat (grote laadbak achterop). Die zitten in 20s a 25s ofzo aan de 100? Valt prima mee te rijden, ook invoegen gewoon zonder gezeik. Je moet alleen niet het 'nieuwe rijden' gebruiken bij invoegen nee, gewoon doortrekken in de versnellingen en het gaat allemaal prima.

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:02
Voor de TS:
Misschien is een Mitsubishi Lancer Wagon iets voor jouw. In de huidige Ebony actie uitvoering (of de standaard Inform uitvoering) al een zeer complete auto voor 16.999 euro's. Doe daar cruise control, metallic lak, een vette radio bij en inclusief afleverkosten blijf je nog riant onder de 20.000 euro's.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Sprintjes zijn dan gemiddeld ook helemaal niet boeiend voor normaal gebruik, tussensprintjes (naja, sprintjes) wel.

Als jij op een 80 weg bijvoorbeeld die opa die 60 rijd of die trekker die met 45 voor je rammelt voorbij wilt, is het wel zo veilig dat je een beetje power hebt en er makkelijk langs kunt trekken, zodat je inhaalactie zo kort mogelijk duurt. Ik snap Femme zijn redenering dus wel.

Sowieso is het niet nuttig om over "minimaal een <vul aantal cc in> motor te praten, aangezien niet de hoeveelheid cc boeiend is, maar het vermogen/gewichts verhaal. Een Peugeot 206 met een 1.6 benzine is voor voor normaal gebruik snel zat, een Vectra 1.7 diesel zonder turbo is gewoon eng.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik weet niet voor wie zijn kosten de wegenbelasting is met deze constructie.
Maar als ik lees dat je 25.000 km per jaar wilt rijden zou ik toch eens gaan kijken of een diesel niet goedkoper is.
wij zijn een jaar geleden aan het rekenen geweest en het omslag punt voor een Ford Focus C-Max lag ongeveer bij de 20.000 km. Er is toen voor een benzine versie gekozen omdat we vast geen 20.000 km zouden rijden. Nu is de eerste grote (verplichte) beurt geweest en stond de kmteller op 21.000. Dus bij nader inzien was een diesel goedkoper geweest, maar dan zit er wel meer geld onder je auto (aanschafprijs van een diesel is hoger). In jouw geval maakt dat natuurlijk niets uit.

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

GertjanO schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:28:
Voor de TS:
Misschien is een Mitsubishi Lancer Wagon iets voor jouw. In de huidige Ebony actie uitvoering (of de standaard Inform uitvoering) al een zeer complete auto voor 16.999 euro's. Doe daar cruise control, metallic lak, een vette radio bij en inclusief afleverkosten blijf je nog riant onder de 20.000 euro's.
Dat zou voor 20K ook mijn keuze zijn als ik een gezin had en de auto moest nieuw zijn

Die bak ziet er best gaaf uit en rijd volgens mij ook erg goed.

De 2.0 liter (135pk) intense (beste uitvoering) is 19.999 euro incl BPM/BTW

Afbeeldingslocatie: http://www.mitsubishi-motors.nl/pictures/C99816B8-01DAA950-C0A8013D-6CD364C0.jpg
2.0 Intense
Benzine - 5-M/T - 99 kW (135 pk)
Standaard voorzien van: ABS met EBD - climate control - SRS airbags voor bestuurder en passagier - zij- en gordijn-airbags - 16" lichtmetalen velgen - centrale portiervergrendeling met afstandsbediening - elektrisch bedienbare ramen voor en achter - elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels in carrosseriekleur - 6 speakers - sportstoelen voorin - driespaaks met leer bekleed Momo-stuurwiel :P - wit meterpaneel in Sport-uitvoering - aluminium sportpedalen - privacy glass - mistlampen voor - pookknop met leder bekleed - rolafdekhoes, oprolbaar en uitneembaar

[ Voor 32% gewijzigd door ZiegoM op 04-06-2006 22:50 ]

\_Specs_/

• 3p0x
  • Laatst online: 20-11 16:01
ZiegoM schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:48:
[...]

Dat zou voor 20K ook mijn keuze zijn als ik een gezin had en de auto moest nieuw zijn

Die bak ziet er best gaaf uit en rijd volgens mij ook erg goed.

De 2.0 liter (135pk) intense (beste uitvoering) is 19.999 euro incl BPM/BTW

[afbeelding]
2.0 Intense
Benzine - 5-M/T - 99 kW (135 pk)
Standaard voorzien van: ABS met EBD - climate control - SRS airbags voor bestuurder en passagier - zij- en gordijn-airbags - 16" lichtmetalen velgen - centrale portiervergrendeling met afstandsbediening - elektrisch bedienbare ramen voor en achter - elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels in carrosseriekleur - 6 speakers - sportstoelen voorin - driespaaks met leer bekleed Momo-stuurwiel :P - wit meterpaneel in Sport-uitvoering - aluminium sportpedalen - privacy glass - mistlampen voor - pookknop met leder bekleed - rolafdekhoes, oprolbaar en uitneembaar
+ cruisecontrol voor 600 euro en je hebt een hele vette bak _/-\o_

• Wok

Wok

Dakloos...

Zo'n Lancer kan in de juiste kleur en met de juiste velgen inderdaad een ontzettend mooie wagen zijn :) Vorige week stond er een exemplaar hier in de parkeergarage. Zwart met vijfspaaks 17" lichtmetaal eronder en getinte achterste zijruiten. Dat zag er dus best wel :9~ uit.

Zoals het nu lijkt, zit mijn Mini eind dit jaar aan de kilometers van het leasecontract. Zo'n Lancer staat dan ook zeker op de lijst van mogelijke opvolgers, want ook qua leasebedragen is-ie (voor mij) zeer aantrekkelijk en in combinatie met de relatief lage nieuwprijs, valt de bijtelling ook nog eens erg guntig uit :D _O_

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Femme schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:03:. Je kunt niet inhalen op buiten wegen en invoegen in druk verkeer zal ook geen pretje zijn.
Dat valt ook wel weer mee zoals anderen al zeiden, ik heb zelf een ibiza 1.9 sdi gehad (lease) en die was nog veeel trager (0-100 16.8 sec) ondanks dat het ding traag was ging je het rijgedrag erop aanpassen, en gewoon met verkeer meekomen ging prima ondanks dat ik prive niks wil hebben wat langzamer dan 0-100 10 sec is.

[ Voor 4% gewijzigd door _Drake_ op 04-06-2006 23:34 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Wok schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:16:
Zo'n Lancer kan in de juiste kleur en met de juiste velgen inderdaad een ontzettend mooie wagen zijn :) Vorige week stond er een exemplaar hier in de parkeergarage. Zwart met vijfspaaks 17" lichtmetaal eronder en getinte achterste zijruiten. Dat zag er dus best wel :9~ uit.

Zoals het nu lijkt, zit mijn Mini eind dit jaar aan de kilometers van het leasecontract. Zo'n Lancer staat dan ook zeker op de lijst van mogelijke opvolgers, want ook qua leasebedragen is-ie (voor mij) zeer aantrekkelijk en in combinatie met de relatief lage nieuwprijs, valt de bijtelling ook nog eens erg guntig uit :D _O_
Het is op dit moment gewoon een erg aantrekkelijke wagen voor een nog aantrekkelijkere prijs.
De 2.0 uitvoering is helemaal compleet en ziet er van buiten zelfs een beetje 'getuned' uit :P

\_Specs_/

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 11:57
+ dat ze erg lekker rijden... Denk dat het ook mijn keus zou zijn!

• Baarsjes
  • Niet online
Oke, na alle suggesties heb ik een drietal opties met betrekking tot de wat grotere auto's, te weten:
- 206 SW Air-line 1.6-16V Handgeschakeld € 19.510,00
- Mitsubishi Lancer Station Wagon 2.0 Intense € 19.999,00
- Chevrolet Nubira Sw 1.8 Class € 20.995,00

De prijzen die erachter staan zijn natuurlijk een gokje, zoveel mogelijk de opties geselecteerd die ik wil, maar kan nog wel wat in aangepast worden bij aanschaf natuurlijk. En waarbij de Chevrolet misschien vervangen zou moeten worden door de eerder genoemde Skoda. Maar denk dat het met name gaat tussen de 206 en de Lancer. Peugeot is iets kleiner, weet alleen niet of deze te klein gaat zijn anders heeft deze mijn voorkeur.

Nu zit ik nog met de andere klasse. Ik ben dus eigenlijk ook nog opzoek naar drie 'sportieve' auto's in deze prijsklasse. Zoiets als de Mazda 3 sport. Echter is deze eigenlijk te duur als je een beetje een fatsoenlijke uitvoering wilt. Ben dus opzoek naar een sportieve auto, met airco en indien mogelijk cruise control.

Welke merken / modellen zou ik nog meer kunnen gaan zoeken? Dacht dat juist deze catagorie makkelijk zou gaan zijn maar valt dus nog best tegen.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:02

Piggen

Lekker bakkie

Persoonlijk zou ik dan dik voor de Lancer gaan. Mooier (persoonlijk natuurlijk), groter, sneller, rijker uitgerust, hoogstwaarschijnlijk betrouwbaarder en nieuwer (er zit een 207 SW aan te komen).

Voor de rest kan ik ook weinig meer verzinnen dat niet al is genoemd.

[ Voor 16% gewijzigd door Piggen op 06-06-2006 20:08 ]

• Baarsjes
  • Niet online
MPmad schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:03:
Persoonlijk zou ik dan dik voor de Lancer gaan. Mooier (persoonlijk natuurlijk), groter, sneller, rijker uitgerust, hoogstwaarschijnlijk betrouwbaarder en nieuwer (er zit een 207 SW aan te komen).
Tja 207 SW wordt pas in 2007 verwacht, dat duurt me toch echt iets te lang. Dank voor je inbreng, de keuze zal echter moeilijk worden. In tegenstelling tot de meeste hier vind ik juist de Lancer er minder uitzien, maar zoals je zelf al zegt is dat geheel persoonlijk.

• rsmits
  • Laatst online: 21-11 14:07
Voor mij zou de keuze gaan tussen de Mitsubishi en de Skoda.

De Peugeot 206 SW vind ik het lelijke eendje in de mooie 206 serie (soort van 206 fan... nja meer ex-fan :p).

Chevrolet heb ik niet zoveel mee.

Een lichte voorkeur voor de Mitsubishi, omdat ik jappaners zeer goede en betrouwbare auto's vind. Jammer dat een leuke mazda 3 buiten het budget valt. Zelf heb ik goede ervaringen met mazda (rij zelf een 626 uit 1994)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:02

Piggen

Lekker bakkie

Skoda komt ook altijd zeer goed uit de betrouwbaarheidsonderzoeken. Maar zo'n Fabia is wel een stukje kleiner en ook wat minder mooi (wederom persoonlijk) dan de Lancer. Maar voor dat geld (€20.455) heb wel je wel een 2.0 (115 pk) L&K waar ook alles op en aan zit. Zelfs leren bekleding, al is het de vraag of je dat nodig acht.

• rsmits
  • Laatst online: 21-11 14:07
Skoda gebruik veel volkswagenonderdelen en aangezien ze vaak spreken over goede Duitse kwaliteit. Het is jammer dat de Octavia boven het budget gaat. Wellicht is de Lancer dan een betere keuze.

Leren bekleding nodig... ach... niet alles hoeft nuttig te zijn. Het oog wilt ook wat en overbodige luxe is ook altijd mooi meegenomen

• 3p0x
Ik zou gewoon ff wat proefritten gaan maken, ik vind het namelijk wel belangerijk hoe een auto rijdt :+ ...misschien kom je dan ook nog wel andere modellen tegen. En ik denk dat het vooral een kwestie van smaak is want welke auto rijd tegenwoordig nou slecht? (behalve als je niet van het veersysteem van citroen houd oid)

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:42
Tja, kinderwagen, dan roep ik al snel station. (heb zelf een kind en mis echt af en toe het gemak van een station)

Renault megane Grand Tour 1.4 16V Business € 21.945
Standaard voldoende uitgerust.
Afbeeldingslocatie: http://www.leasetrader.nl/Images/Items/LT-457.jpg

Skoda Octavie Combi 1.6 Classic € 20.830
Vrij kaal uitgerust, dus met extra opties (zoals airco wordt hij al duurder). Wel erg ruim!
Afbeeldingslocatie: http://www.polet-press.si/avtofokus/images/68/skoda-octavia-combi---nosil.jpg

Skoda Fabia Combi 1.4 16V Elegance € 17.105
Kleiner dan de octavia, wel lagere prijs waardoor extra ruimte is om comfort in te kopen.
Afbeeldingslocatie: http://www.anselport.hu/gfx/skoda.jpg

Peugeot 307 Break XR 1.4-16V € 20.390
Mooiste in mijn ogen. Echter opties zijn niet allemaal standaard, maar dat valt erbij te onderhandelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.autostoc.fr/images/modeles/Peugeot/307/307_break_new_silver.jpg.

Opel Astra Stationwagon 1.4 Essentia € 19.645
Opel = opel. Mooie degelijke wagen, echter standaard vrij kaal uitgerust.
Afbeeldingslocatie: http://www.newstreet.it/img/magazine/max/617.jpg

Ford Focus Wagon 1.4 16V Trend € 20.900
Ben zelf geen Ford fan, maar het is wel een mooie auto.
Afbeeldingslocatie: http://www.weblogsinc.com/common/images/1760090565598644.JPG?0.28923226403663504

wijze woorden

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MPmad schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:19:
Skoda komt ook altijd zeer goed uit de betrouwbaarheidsonderzoeken. Maar zo'n Fabia is wel een stukje kleiner en ook wat minder mooi (wederom persoonlijk) dan de Lancer. Maar voor dat geld (€20.455) heb wel je wel een 2.0 (115 pk) L&K waar ook alles op en aan zit. Zelfs leren bekleding, al is het de vraag of je dat nodig acht.
Ah, die L&K uitvoeringen zijn echt zo geil...

Wil nogsteeds een donkerblauwe Octavia Combi 1.8t L&K van het vorige type... Echt een onwijs vette bak... Alles erop en eraan...
Ik zou het wel weten ;)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:42
Ik zou voor de 2.0 Lancer gaan, die 1.4tjes rijden alleen fijn als je 65+ bent. Iedereen kan me vertellen dat ze met 90pk snel zat zijn, maar een boel koppel haal je niet uit een 1.4 ;)

* ephymerous vind een 1.4 veeeel te sloom

XXXVI

Verwijderd

Enkele wagens waar ik mijn oog op liet vallen:
Citroen Xsara Break 2.0 HDi 90 SX
Afbeeldingslocatie: http://www.automagazine.be/logos/mod_1239/1239_1.jpg
ABS
antistartsysteem
automatische airco
bagagenet in koffer
boordcomputer
buitenspiegels in koetswerkkleur
centrale vergrendeling met afstandsbediening
elektrisch verstelbare buitenspiegels
elektrische ruiten voor
frontale airbags
getinte ruiten
in hoogte verstelbare bestuurdersstoel
laterale airbags voor
lichtsensor
mistlichten voor
neerklapbare achterbank
radio-cd-speler
reflecterende voorruit
regensensor
stuurbekrachtiging
verwarmbare buitenspiegels

OPEL Zafira 1.6 Enjoy
Afbeeldingslocatie: http://www.automagazine.be/logos/mod_2796/2796_1.jpg
7 zitplaatsen
ABS
antistartsysteem
boordcomputer
elektrische ruiten voor
frontale airbags
getinte ruiten
gordijnairbags

OPEL Meriva 1.7 CDTI Cosmo
Afbeeldingslocatie: http://www.automagazine.be/logos/mod_2428/2428_2.jpg
ABS
buitenspiegels in koetswerkkleur
centrale armleuning V
elektrische ruiten achter
elektrische ruiten voor
frontale airbags
Isofix-bevestigingspunten
koetswerkstrips in koetswerkkleur
laterale airbags voor
lichtmetalen velgen
manuele airco
mistlichten voor
multifunctioneel stuur
neerklapbare achterbank
radio-cd-speler
stuur met leerbekleding
stuurbekrachtiging
verschuifbare achterbank
laterale airbags voor
multifunctioneel stuur
neerklapbare achterbank
overlangse dakrails
radio-cd-speler
stuurbekrachtiging

PEUGEOT 307 Break 1.6 HDi 110 XS
Afbeeldingslocatie: http://www.automagazine.be/logos/mod_257/257_1.jpg
ABS
antistartsysteem
antiverblindingsbinnenspiegel
autom. airco met aparte bed. L/R
bagagenet in koffer
boordcomputer
centrale armleuning A
elektrische ruiten voor
frontale airbags
gekoeld bergvak
getinte ruiten
gordijnairbags
in hoogte verstelbare voorstoelen
koplampen met uitdoofvertraging
laterale airbags voor
lichtsensor
mistlichten voor
neerklapbare achterbank
radio-cd-speler
reflecterende voorruit
regensensor
snelheidsregelaar/-begrenzer
stuurbekrachtiging

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:38

jep

En een Seat Leon 1.6 Reference? :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:38

jep

ephymerous schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:41:
Ik zou voor de 2.0 Lancer gaan, die 1.4tjes rijden alleen fijn als je 65+ bent. Iedereen kan me vertellen dat ze met 90pk snel zat zijn, maar een boel koppel haal je niet uit een 1.4 ;)

* ephymerous vind een 1.4 veeeel te sloom
Dat hangt dus helemaal van je auto af. In een 307 is 'ie veel te sloom, in een 206 zoals ik heb (16v) dus écht niet. Lekker vlot, ook op hogere snelheden.

Kwestie van de goede verhouding. :)

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 11:57
Ik heb ook een 1.4 16v in een 2006 206 (3 deurs). 90pk.
Dat is absoluut vlot genoeg, op de snelweg kom ik prima mee. In de toekomst wil ik wel een zwaardere motor maar voor de auto is het meer dan genoeg, ook op de autobahn met 3 man + bagage erin.

Alleen vergis je niet in het verschil tussen een 206sw en een lancer. De 206sw is een stuk kleiner! In de Lancer heb je meer ruimte en meer comfort denk ik. Het enige wat er volgens mij nog ontbreekt is een radio maar dat moet je wel kunnen bedingen bij de dealer, evenals Cruise Control lijkt mij?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

tja, je geeft het zelf al aan, de mazda 3, dat is een verschrikkelijk mooie gezinswagen, groot, maar niet te groot, meer dan voldoende kofferinhoud en gewoonweg een leuke auto :)

Wabbawabbawabbawabba

• djidee
  • Laatst online: 19-11 23:26

djidee

Mr. Slungel

Als de lancer je aanspreekt (toch wel leuke bak met pittige motor en uitstraling), moet je misschien ook eens naar een Dodge Caliber kijken. Ik dacht de 1.8 met 150pk vanaf 18900 euries.. Mooi karretje

"Mekker, blaat"

Verwijderd

Die zafira 1.6 wil je niet. Dan wordt je ingehaald door een oma met een looprekje (sorry voor de GoT'ende oma's, ik heb heus niets tegen jullie). We hebben hier de 2.0 voor de deur staan, en die is soms al moeilijk tegen een brug op te krijgen. Ik heb een gezapige rijstijl, maar die kwade blikken van die 206-rijdertjes die je dan met brullende uitlaten voorbijsteken word je wel beu!

Verwijderd

je moet wel rekening houden dat het over een jong gezin gaat, dus waarschijnlijk zal de bestuurder niet echt behoefte hebben om "206'jes met brullende uitlaat" bij te houden. Als je alleen zit, krijg je inderdaad altijd de drang om die 206'jes tegen je kofferklep te laten kijken, maar als er iemand naast je zit waar je iets om geeft ga je echt wel kalmer rijden. 80a90pk lijkt me dan ook goed haalbaar, dus een moderne 1400cc haalt het wel.

@aragorn001: komaan, zelfs mijn 50pk arme bakje kan vlot de ardennen door aan 130a140 zonder snelheid te verliezen bij het naar boven rijden. Gewoon versnelling verlagen en tot einde stampen, je wijzerplaat stopt niet voor niets pas enkele centimeters achter de rode zone, dus die eerste 500rpm mogen er wel in hoor (wel grappig overigens om aan 125 in 3de over de autostrade te gaan om toch maar wat "ademruimte" te hebben bij het eventueel inhalen)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 17:49 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

die zafira 1.6 is dat een 8V? zo ja is die niet vooruit te branden, zat ook in onze huur meriva op Tenerife, dat ding heeft trouwens een kingsize dodehoek aan de voorkant.. :X m'n ma was d'r niet te spreken over...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:47:
@aragorn001: komaan, zelfs mijn 50pk arme bakje kan vlot de ardennen door aan 130a140 zonder snelheid te verliezen bij het naar boven rijden. Gewoon versnelling verlagen en tot einde stampen, je wijzerplaat stopt niet voor niets pas enkele centimeters achter de rode zone, dus die eerste 500rpm mogen er wel in hoor (wel grappig overigens om aan 125 in 3de over de autostrade te gaan om toch maar wat "ademruimte" te hebben bij het eventueel inhalen)
Leuk, maar een beetje comfort op de weg mag ook wel. Een suzuki alto zal de gemiddelde berg in Belgie ook wel omhoog komen. Maar rijd liever in mn 5e versnelling de berg omhoog, dan dat ik in zn 4 de pedaal de bodemplaat moet instampen en de koppelingsplaten me zowat de oren voorbij vliegen om die berg omhoog te komen. En die rode zone hebben ze echt niet voor niets verzonnen.

• 3p0x
GoldenSample schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:01:
die zafira 1.6 is dat een 8V? zo ja is die niet vooruit te branden, zat ook in onze huur meriva op Tenerife, dat ding heeft trouwens een kingsize dodehoek aan de voorkant.. :X m'n ma was d'r niet te spreken over...
Nope in de nieuwe zit sowieso de nieuwe 1.6 16v twinport met 105 pk...ik zou ook minimaal dan voor de 1.8 of 2.2. gaan. Als ik een nieuwe auto zou kopen zou ik sowieso niet voor de basismotor gaan want die zijn meestal wat onderbemeten en kaal.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 13:05
de zafira is zowiezo te duur
van opel.nl
Zafira 5-deurs Enjoy 1.6 16V Twinport 5-bak (105pk) Catalogusprijs: € 25.395,00

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

Misschien wel een 2ehands? Want die xsara word nu ook niet meer nieuw geleverd. Of er moet een dealer zijn die er nog een paar in een hoekje heeft staan. Daarmee koop je dan wel een auto die er meteen al oud uit ziet trouwens.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sick Nick schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:19:
Misschien wel een 2ehands? Want die xsara word nu ook niet meer nieuw geleverd. Of er moet een dealer zijn die er nog een paar in een hoekje heeft staan. Daarmee koop je dan wel een auto die er meteen al oud uit ziet trouwens.
Lees het topic anders...

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 18:17

SvEn

a.k.a sv3nrg

Een volvo v70 zou een mooie keus zijn. Ze zijn wel wat duur in benzineverbruik

Je kunt wel graag een nieuwe auto willen kopen , maar voor 20k krijg je dan een fiat panda 4x4 o.i.d Er zijn zat mooie zakelijke auto's 2dehands te krijgen.

v70 heeft volop ruimte, comfort , en ook nog eens een mooie automaat

Tweedehands v70 kost misschien 10 a 15k

[ Voor 70% gewijzigd door SvEn op 08-06-2006 10:32 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SvEn schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:24:
Een volvo v70 zou een mooie keus zijn. Ze zijn wel wat duur in benzineverbruik

Je kunt wel graag een nieuwe auto willen kopen , maar voor 20k krijg je dan een fiat panda 4x4 o.i.d Er zijn zat mooie zakelijke auto's 2dehands te krijgen.

Tweedehands v70 kost misschien 10 a 15k
Lees het topic anders...

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 18:17

SvEn

a.k.a sv3nrg

anders geef je gewoon commentaar ipv topic vol te posten

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SvEn schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:31:
[...]

anders geef je gewoon commentaar ipv topic vol te posten
Ja, als jij te lui bent om gewoon het topic te lezen, heeft het weinig zin om inhoudelijk op je post in te gaan he...? Maar das een beetje een chronisch probleem aan het worden, blijkt maar weer...

Hij moet dus een nieuwe auto uitzoeken, omdat z'n baas (mee) gaat betalen...

Dan moet je niet met een of andere tweedehands auto aankomen, zoals velen voor je al gedaan hebben...
Pagina: 1