Toon posts:

Harddisk I/O oorzaak schokkerig beeld Diablo2??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een PIII800e met 128 Mb en een 32Mb Grafische kaart (onder W98SE) verwacht je ten alle tijde een vloeiend Diablo2 spel, maar vaak is het zo dat de bewegingen toch nog schokkerig zijn, vooral tijdens en direct na scene wisselingen.

Op die momenten hoor ik een behoorlijke activiteit op mijn harde schijf, is dat na een tijdje over dan gaat het spel ook weer vloeiend.

Ik heb de prestaties van de Pc op server mode gezet i.p.v. desktop, maar dat mocht ook niet baten. Virtueel geheugen laat ik gewoon W98SE beheren.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Het kan goed mogelijk zijn dat hij op dat moment bezig was meer memory te gebruiken en dus je hd aan het gebruiken was en dat gaat nog wel eens traag...
Je kan wel een standaard grote doen voor je geheugen misschien dat dat helpt 256 Mb ofzo.
DMA ook wel aan? :)
Wat voor HD hebbie eigenlijk? hoeveel rpm etc.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Topicstarter
;) De HD is 5400rpm en ("maar") UDMA/33.

Mij was/is verteld dat het opschakelen naar een UDMA 66 maar een heel klein beetje verschil maakt (voor een best wel fors prijsverschil!)

En voor ultra/ata 100 zijn de meeste systemen en moederborden nog niet genoeg uitgerust met de juiste chips en bios (heb ik me laten vertellen in de Harddisk rubriek van dit forum).

:? Wat bedoel je met "standaard" en hoe zie ik of dma aan staat?

Verwijderd

ik draai diablo best goed met glide api

dat geluid van mn hd heb ik de eerste paar minuten ook daarnma geen last van denk dat het een soort precaching is niets aan te doen duz waarschijnlijk

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Rechtsklik deze computer-> kies eigenschappen -> kies apparaatbeheer -> kijk bij schijfstations -> rechtsklik daar weer op -> kies eigenschappen -> kijk dan of dma aan staan.

Standaard bedoel ik een vaste grootte, zoals 256 mb in jouw geval. En ata 100 werkt wel degelijk goed :) maat van mij heeft zijn hd nu op 60 Mb/s - 70 Mb/s (RAID0) met ata 100 kabels :P

Maar goed je hd is dus niet echt snel...

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD