Toon posts:

[gezocht] USB DVB-T receiver (usb stick style) voor os X

Pagina: 1
Acties:
  • 1.238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een mac mini en zou daar wel graag een dvb-t ontvanger bij willen.

Nu is het zo dat bij de meeste van die usb ontvangers zoals ik zoek natuurlijk alleen maar windows system requirements staan. er wordt geen sprake gemaakt van ondersteuning door os X. Vroeger met die analoge PCI kaarten gebruikte iedere fabrikant bijna dezelfde receiver dus die waren wel aan het werk te krijgen. Nu weet ik dus niet hoe het zit met die digitale (freeview) dvb-t sticks.

Het zou zoiets als dit moeten zijn:
klik

Daar staat wel DTT (is dat hetzelde als DVB-T??)

dit zijn er ook nog in dezelfde aard: klik of [http://www.pixmania.co.uk/uk/uk/163567/art/hercules/smart-tv-dvb-t-usb-2-0-tv.html]deze[/url]

Feit is gewoon dat die gewone standaard usb receivers goedkoper zijn dan de apple shop variant.
Iemand die ervaring heeft met die dingen en zoiets werkend heeft op z'n mac? Of heeft het geen zin van verder te zoeken en zal de receiver uit de apple shop de enige zijn die voldoet en uberhaupt gaat werken?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Dan heb je dikke pech: In nederland heb je een smartcard reader + cam nodig om wat te kunnen ontvangen, alleen NL 2 is zonder dat te ontvangen maar om daar nou een Miglia TVMini voor te kopen... Beetje teveel van het goede.
Kijk naar een EyeTV van Elgato hebben net een nieuwe uitgebracht.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn redenen om te vragen wat ik vraag. Dus dat is verder geen issue hier, het gaat over mogelijke oplossingen.
(waar ik het wil gebruiken is analoge ontvangst heel erg slecht en ik bevind me in BE waar tv1 en canvas via dvb-t worden uitgezonden. En later waarschijnlijk ook nog la une en la deux. Dus voor mij meer dan voldoende als ik die zenders kan volgen)

DVB-T usb receivers dus, that's the question :)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:08:
[...]

Ik heb mijn redenen om te vragen wat ik vraag. Dus dat is verder geen issue hier, het gaat over mogelijke oplossingen.
(waar ik het wil gebruiken is analoge ontvangst heel erg slecht en ik bevind me in BE waar tv1 en canvas via dvb-t worden uitgezonden. En later waarschijnlijk ook nog la une en la deux. Dus voor mij meer dan voldoende als ik die zenders kan volgen)

DVB-T usb receivers dus, that's the question :)
Dan moet je die Miglia nemen; hoor goede verhalen over!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

goede keus, ik heb hetzelfde in antwerpen. en ik moet zeggen dat het goed werkt

je hebt trouwens ook verschillende radioposten

momenteel werkt het enkel met de standaard software, maar daar is met te leven.

ik heb de volgende gekocht:

freecom
ik moet zeggen dat je toch moet oppassen dat je werkende software voor max os hebt.

ik kan ook eens op de cd kijken natuurlijk.... maar dat is voor straks ik heb hem hier blijkbaar niet

owja:
in het noorden van oostvlaanderen, tegen de nederlandse grens... dus heel ver van een zendmast is er geen ontvangst.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:18:

ik heb de volgende gekocht:

freecom
ik moet zeggen dat je toch moet oppassen dat je werkende software voor max os hebt.
Even voor alle duidelijkheid. in je profiel (link hieronder) kan ik geen mac vinden. Dus gebruik je die freecom nu op een windows pc of osx mac? Indien het laatste het geval is, is mijn probleem meteen opgelost.

Kan iemand bevestigen of voor deze freecom (uit OP of hierboven) osx drivers en software bestaat?

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:35:
[...]

Kan iemand bevestigen of voor deze freecom (uit OP of hierboven) osx drivers en software bestaat?
Denk het niet, teminste staat er niets van op hun site...
Zie: http://www.freecom.com/pr...CatID=8120&sCatID=1146529

Zag net dat Formac er ook een heeft de Watchandgo...
Prijs heb ik nog niet gevonden....

[ Voor 13% gewijzigd door Hexley op 02-06-2006 21:57 . Reden: Formac Watchandgo erbij... ]

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

aangezien je het over canvas hebt (vrt dus)

http://www.vrt.be/vrt_mas...v_veelgesteld/index.shtml

ze zenden dus DTT uit. De stick op de applestore voldoet dus, en de andere stick hier in dit topic vermeld is gewoon dezelfde :p

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:35:
[...]

Even voor alle duidelijkheid. in je profiel (link hieronder) kan ik geen mac vinden. Dus gebruik je die freecom nu op een windows pc of osx mac? Indien het laatste het geval is, is mijn probleem meteen opgelost.

windows uiteraard, anders had ik direct gezegt dat het werkt.

ik heb het getest met windows 2000 pro en Xp home
met linux ga ik het proberen van zodra ik de nieuwe ubuntu geinstaleerd heb.

verder lijkt de software die zij leveren enkel voor windows te zijn. vermoedelijk zal het programma van de stick uit apple store volstaan maar ik vermoed dat je er niet zomaar aan zal geraken. bovendien ben je het nog niet zeker.
ik vermoed dat vaak enkel voor windows ontwikkeld word omdat er gebruik kan gemaakt worden van een direct x feature.

hier heb je er nog een
hercules

de officiele naam is trouwens DVB-T, als je daar op zoekt zal je meer resultaten hebben.

(ik zocht altijd op dvb en usb)

antwoord op je vraag

oplossing probleem

http://www.defyne.org/dvb/driver.html
http://www.defyne.org/dvb/iTele.html

en meer ga ik echt niet doen. eens zoeken met de nieuwe informatie maw

nog een dingetje: ik woon in antwerpen centrum. als je eens iets wil testen, be my guest

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 22:47 ]

Verwijderd

Zou je het ook niet kunnen omzeilen door met Parallels ofzo te werken? Of is het nog altijd wishfull thinking dat usb apparatuur "designed for Windows" enkel op een "echte" Windows-bak kan draaien?

Verwijderd

Ik heb zelf een terratec Cinergy XS T (analoog en digitaal) en deze werkt met EyeTV 2.x

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:30:
Zou je het ook niet kunnen omzeilen door met Parallels ofzo te werken? Of is het nog altijd wishfull thinking dat usb apparatuur "designed for Windows" enkel op een "echte" Windows-bak kan draaien?
ik neem aan dat dat een emulator is?

ten eerste emuleert deze vermoedelijk niet de direct x features
ten tweede is het zowiso al vrij zwaar: minimum 1,6 ghz is geen peanuts... mpeg2 software matig decoderen on the fly + vrij veel usb traffic is niet iets dat een pctje op zijn sloffen haalt
ten derde zouden die links een vrij goede native oplossing moeten bieden
ten vierde: je hebt het je zelf aan gedaan door een apple te kopen. dit houd maw in dat upgraden niet zo vlot werkt, duurder is en software niet zo wijdverspreid is.

edit:
ik heb een kort geheugen, dus kan wel voorkomen dat ik zaken van de openingspost vergeet

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een paar reacties...
Staat in m'n startpost...
de officiele naam is trouwens DVB-T, als je daar op zoekt zal je meer resultaten hebben.
DVB-T in m'n topictitel...
Die twee links had ik ook al gevonden... Uiteraard zoek ik dan naar mensen die hiermee ervaring hebben. Aangezien ik zelf nog geen stickje heb kan ik mij hierover dus ook niet uitspreken. En om eerst een stickje te kopen om dan te zien dat het niet werkt... Maar goed, die software ziet er veelbelovend uit.

Misschien zal het dan toch maar het miglia stickje moeten worden..
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:59:
[...]

ten vierde: je hebt het je zelf aan gedaan door een apple te kopen. dit houd maw in dat upgraden niet zo vlot werkt, duurder is en software niet zo wijdverspreid is.
Ik heb mezelf juist niets aangedaan. Ik besef goed genoeg dat upgraden door het kopen van de mini tot het verleden behoort. Dit is dan ook een bewuste keuze! Ik heb het gehad met upgraden, en met gewone pc's kon ik mezelf daar soms niet van weerhouden... De initiele aankoopprijs van de mini mag dan misschien vrij duur zijn, op termijn zal die me zeker goedkoper uitkomen.

En niet upgraden is relatief: hdd, ram, zelfs processor kunnen vervangen worden. Maar goed, daar heb ik dus niet meer de behoefte toe.

Met software heb ik nog geen problemen gehad? Als kersverse switcher kan ik mijn computer bezigheden gewoon verder zetten op de mini. Dus er is zeker voldoende aanbod van software (muv autocad, en daarvoor boot je dan gewoon in windows.)

Ontopic: het betreft hier dus geen upgrade, maar randapparatuur. En ik wou mezelf gewoon informeren of de goedkopere merken het eventueel zouden doen op de mac mini, of dat ik per se die miglia nodig heb...

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:52:
Ik heb zelf een terratec Cinergy XS T (analoog en digitaal) en deze werkt met EyeTV 2.x
Ook analoog? Op de website van terratec staat dat niet vermeld.
http://tven.terratec.net/...News&file=article&sid=239

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:49:

Die twee links had ik ook al gevonden... Uiteraard zoek ik dan naar mensen die hiermee ervaring hebben. Aangezien ik zelf nog geen stickje heb kan ik mij hierover dus ook niet uitspreken. En om eerst een stickje te kopen om dan te zien dat het niet werkt... Maar goed, die software ziet er veelbelovend uit.
en waarom staat dat niet in de startpost dan? Er zijn, hoop ik toch, nog steeds mensen die hun porblemen adhv oude topics oplossen ipv voor elk fikfakje een topic te openen. Een beetje hulp aan de knowledge base mag wel.

Verwijderd

Jaahaa ook analoog dus die terratec... er zijn 2 versies van
- analoog & digitaal
- digitaal

:D
Pagina: 1