Past deze processor wel bij de rest van de laptop?

Pagina: 1
Acties:

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 10:24
Ik ben van plan deze laptop van iemand over te nemen:

Intel Pentium M-760 (2,0 GHz)
2GB RAM
7800GTX 256MB videokaart
100GB HD

17inch 1920x1200

Nu is mijn vraag:
De laptop lijkt mij enorm snel, alleen die intel processor, is dat niet een beetje een verouderde? Of valt dat wel mee. 1500 euro betaal ik voor deze laptop.

nieuw bij xxodd kan je hem bestellen voor 2400 euro, dus die prijs zit wel goed. Alleen die processor, gaat die nog een tijdje mee?

Verwijderd

Nee, het is een hele goede processor!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-02 16:11
Ja die is zeker snel genoeg. Google is je vriend hé...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Pentium M's zijn helemaal anders opgebouwd dan de huidige Pentium 4's die gebaseerd zijn op het Netburst model. Deze laatste moet het hebben van een hoge kloksnelheid. De Pentium M's daarentegen zijn zuiniger en presteren beter per kloktik dan hun Pentium 4 broertjes. Vandaar dat een 2GHz model toch snel kan zijn.

• achterop23
Maar is het dan een Intel celeron M?
Of ben ik daardoor in de war gebracht.

Verwijderd

Nee het is geen celeron-m, het is gewoon een volwaardige pentium volgens mij

Verwijderd

het is een uitstekende pentium-mobile cpu, deze is gewoon goed :)

• achterop23
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:19:
het is een uitstekende pentium-mobile cpu, deze is gewoon goed :)
mooi zo, dan gaat de koop zeker door!

Verwijderd

Die pentium M architectuur is voortgeborduurt op de P!!! architectuur, de Core architectuur is weer een voortvloeisel uit de Pentium M architectuur. Dus dat zit wel goed.

Verwijderd

1500 voor een tweedehands laptop ? Dat zal ik echt nooit doen, je zit met versleten accus, geen gerantie en andere ongein wat je echt niet wilt.
Voor dat bedrag kan je zowie een nieuwe Dou Centrino laptop kopen met 1GB en een x1600 of sneller als je wat rondt zoekt.

Verwijderd

achterop23 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:39:
Ik ben van plan deze laptop van iemand over te nemen:

Intel Pentium M-760 (2,0 GHz)
2GB RAM
7800GTX 256MB videokaart
100GB HD

17inch 1920x1200

Nu is mijn vraag:
De laptop lijkt mij enorm snel, alleen die intel processor, is dat niet een beetje een verouderde? Of valt dat wel mee. 1500 euro betaal ik voor deze laptop.

nieuw bij xxodd kan je hem bestellen voor 2400 euro, dus die prijs zit wel goed. Alleen die processor, gaat die nog een tijdje mee?
Wat heb je zelf al gevonden op internet?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die 2.0 GHz doet een alarmbel rinkelen, want dat lijkt op 4 jaar oud....maar dat het een pentium 760 is (een nieuw type met een verdomd hoog nummer) doet geen belletje rinkelen dat het iets anders is.

De CPU is een beest, net als de GPU, het geheugen en het scherm; prima gebalanceerde laptop dus.alleen die user........
Pagina: 1