Toon posts:

Brom na installeren tv kaart en flikkerend scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 905 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

eerst de specs:

GB K8N-SLI
GB 6800gs
2048mb ddr
m audio delta 1010
2 sata2 schijven. 1 ata schijf en 2 externe usb schijven
zolid xpert tv7134 tv kaart (audio aangesloten op de onbaord nvidia nforce soundcard)

Ik heb vandaag bij de aldi deze tv kaart gekocht. Het inbouwen ging goed, drivers installeren ook.
Echter na het aansluiten van de coax tv kabel, beginnen mijn tft's te flikkeren en hoor ik via mijn m-audio soundcard een vette 50hz brom, iets met aarde denk ik dus. Mijn onboard sound bromt niet.

Ik kwam hier en daar wat topics tegen op got en kwam er zo achter dat dit een aarde probleem moet zijn.(helemaal omdat ik de brom nagemeten hebt en dit precies op 50hz zit met de bijbehorende harmonische frequenties. Echter snap ik dan niet waarom mijn tft's flikkeren. Ik heb geprobeerd om de pc op een ander geaard stop contact aantesluiten en dit helpt niks. Mijn pc staat trouwens ook aangesloten op een APC ups. Echter de topics die ik gevonden hebben bieden geen oplossing voor mij. Ook kwam ik nog niet een topic tegen waar de tft's gingen flikkeren (alsof je een crt op 60hz draait)

Ik heb ook een nieuwe coax cable geprobeerd maar dit helpt niks.

Ik heb nog een tv in huis dus ik krijg het signaal binnen via een splitter.

Iemand een tip of oplossing voor mij?

Bvd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels eindelijk de helpdesk kunnen bereiken.

Ik kreeg een belg aan de telefoon en volgens hem is er iets mis met de "stroom" van de kaart :P wat die daar mee bedoelt is mij een raadsel :+ :D

Maar goed ik ruil hem dinsdag om, en mocht ik nog problemen hebben, dan zal ik jullie weer lastig vallen :+

Verwijderd

Topicstarter
bump ik heb nu een nieuwe kaart met heb het zelfde probleem, iemand enig idee :?

Verwijderd

Probeer eens een ferrietring om je kabel. Is je PC btw geaard? indien niet is dat wel aan te raden

Verwijderd

Controleer je coax-kabel goed of deze goed is aangesloten.
Nu bedoel ik dus niet of hij goed in de tv-kaart zit, maar dat de stekker er goed aan zit.
Coax-kabel heeft namelijk een kern, daaromheen een hulsel van plastic en daaromheen weer van die draadjes.
Heel vaak komt het voor dat er zo'n draadje tegen de kern aan zit.
Dan begint het aardig te spoken in je kast. (eigen ervaring)
Hopelijk begrijp je me een beetje..??? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:04:
Probeer eens een ferrietring om je kabel. Is je PC btw geaard? indien niet is dat wel aan te raden
Ferrietring? heb ik iig niet. Me pc is geaard ja.

@Moartn82

Ik heb ook een nieuwe kabel zo uit de verpakking geprobeerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:13:
[...]

@Moartn82

Ik heb ook een nieuwe kabel zo uit de verpakking geprobeerd.
Nee oke, dan is het goed. (neem ik aan :))
Aansluiting uit de muur ook nog goed dan? (neem aan dat je hem direct in de muur stopt)
En anders kan het ook wel liggen aan het feit dat je je computer niet hebt geaard. (heb ik namelijk ook niet)
Je kunt hem heel snel aarden (om uit te proberen) aan je verwarmingsbuis ofzo.
Laat dit niet zo zitten!!! Alleen maar om te testen. Probleem is namelijk, als je het laat zitten en je krijgt bijv. blikseminslag en er staat iemand onder de douche, dat je een paar dagen aan de lauwe koffie en de natte cake zit. ;)
Heb ik gehoord in iedergeval. (weet niet beter dan dit)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:25:
[...]

Aansluiting uit de muur ook nog goed dan? (neem aan dat je hem direct in de muur stopt)
En anders kan het ook wel liggen aan het feit dat je je computer niet hebt geaard. (heb ik namelijk ook niet)
Laat dit niet zo zitten!!! Alleen maar om te testen. Probleem is namelijk, als je het laat zitten en je krijgt bijv. blikseminslag en er staat iemand onder de douche, dat je een paar dagen aan de lauwe koffie en de natte cake zit. ;)
zoals ik zal zei is me pc gewoon geaard.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 14:27
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:25:
[...]

Dan staat ie in bij de c.v. ketel en dan heb je als nog de douche neem ik aan, dus je schiet er weinig mee op. Als je zo iets doet kun je beter er een weerstandje tussen plakken van meer dan een mega ohm dat er geen grote stroom kan lopen. zowel als voorzorg de andere kant op als dat er normaal geen grote lek stroom kan zijn.
@trance-hill, soms kan het wel helpen om dit een keer extra te doen, extra aarde kan nooit kwaat. Het kan net een kwestie zijn dat de pc intern te veel stroom zo krijgt.
Heb je misschien een tv signaal versterker thuis die een kleine stroom / spanning op je coax netwerk zet?

Edit: haal de ups er eens tussen uit, die hebben mij ook wel eens flink wat zoekwerk gescheelt bij storing zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door 5mebibyte op 07-06-2006 16:34 ]

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
ups er tussenuit: geen verschil

Ik heb een extra aarde aangelegt van de pc naar de eerse verwarming achter de cv, en dan wordt de brom minder, en het beeld flikkerd iets minder, maar het probleem wordt alleen maar minder dus, gaat niet weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 17:07 ]

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:07:
ups er tussenuit: geen verschil

Ik heb een extra aarde aangelegt van de pc naar de eerse verwarming achter de cv, en dan wordt de brom minder, en het beeld flikkerd iets minder, maar het probleem wordt alleen maar minder dus, gaat niet weg.
Dan durf ik bijna te zeggen dat je het probleem gevonden hebt. Het is dus iets met een kleine lek spanning die ergens soort. Heb je een antenne versterker ergens in huis die misschien een kleine spanningen op de coax zet. en koppel eens alle radio's en tv's los zorg dat de coax kabel ontladen is en is er dan verschil?

Verwijderd

Topicstarter
5mebibyte schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:40:
[...]

Dan durf ik bijna te zeggen dat je het probleem gevonden hebt. Het is dus iets met een kleine lek spanning die ergens soort. Heb je een antenne versterker ergens in huis die misschien een kleine spanningen op de coax zet. en koppel eens alle radio's en tv's los zorg dat de coax kabel ontladen is en is er dan verschil?
antenne versterker eruit, geen verschil, alleen de pc aangesloten en tv's los, nog steeds het probleem ;( Ik weet het zelf niet meer, mischien nog ideeen :?

• 5mebibyte
Kun je met een multimeter erachter komen of er een spanning op je coax leiding / mantel staat?

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 14:57

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Dit is dus het bekende aardlusprobleem

Je hebt je pc nu op 2 verschillende punten geaard namelijk:
1: de wandcontactdoos
2: de antennekabel

de beste oplossing is om er een zogenaamd mantelstroomfilter tussen te zetten.
dit is feitelijk een transformatortje die tussen de tv kaart en de antennekabel komt.

Deze zorgt ervoor dat de signalen van de antenne niet meer aan je pc vastzitten
Dus geen aardlus meer en geen brom meer :)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

ovhees schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:02:

dit is feitelijk een transformatortje die tussen de tv kaart en de antennekabel komt.

Precies wat ik wilde schrijven; Je kunt bij de electro-boer een nieuwe wandcontactdoos/aansluitingsdoos kopen voor je TV-kabel-aansluiting. Je moet dan degeen kopen die een "galvanische scheiding" heeft, kortom die de aarding netjes scheidt. Dan is zééér waarschijnlijk je probleem opgelost !

Verwijderd

Topicstarter
ovhees schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:02:

ok ik zal eens zon ding gaan halen en kijken of dat werkt ! thx :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je kan ook een los mantelstroomfilter aanschaffen die je tussen je TV-kaart en coaxkabel plaatst.

Mantelstroom filter gevonden (ter info)

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Totdat ik me mantelstroomfilter binnen heb, heb ik tijdelijk de mantel van de coax kabel aan de verwarming gehangen, ik kreeg deze tip van iemand, dit lost ook tijdelijk het probleem op :)

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:29:
Totdat ik me mantelstroomfilter binnen heb, heb ik tijdelijk de mantel van de coax kabel aan de verwarming gehangen, ik kreeg deze tip van iemand, dit lost ook tijdelijk het probleem op :)
Misschien is het handig als je dat zo lukt op er een weerstandje tussen te gooien van flink wat ohms, zo ben je er vrij zeker van dat er geen grote gevaarlijke stromen komen te lopen.

Verwijderd

Topicstarter
5mebibyte schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:13:
[...]

Misschien is het handig als je dat zo lukt op er een weerstandje tussen te gooien van flink wat ohms, zo ben je er vrij zeker van dat er geen grote gevaarlijke stromen komen te lopen.
ik heb geen weerstandjes liggen, maar aan wat voor gevaarlijke stromen moet ik denken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:31:
[...]

ik heb geen weerstandjes liggen, maar aan wat voor gevaarlijke stromen moet ik denken?
zacht schopje :)

• 5mebibyte
Er mogen gewoon geen grote stromen lopen. die elektriciteit die je hebt is kleiner dan enkele miliamperes, dat kan best door door zo'n weerstand heen. Alleen als er iets mis gaat en door bijvoorbeeld iets anders dan krijg je een grote stroom door je tv kaart / kabel. Dat zou je natuurlijk niet willen.

Verwijderd

Topicstarter
5mebibyte schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:21:
[...]

Er mogen gewoon geen grote stromen lopen. die elektriciteit die je hebt is kleiner dan enkele miliamperes, dat kan best door door zo'n weerstand heen. Alleen als er iets mis gaat en door bijvoorbeeld iets anders dan krijg je een grote stroom door je tv kaart / kabel. Dat zou je natuurlijk niet willen.
Ah ok thx voor de uitleg.

Ik heb een mantelstroomfilter besteld bij de conrad, maar ik ga nu 2 weken op vakantie en post als ik terug ben wel of daarmee het probleem is opgelost.
Pagina: 1