Toon posts:

Mobo gaar, na defecte proc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister is mijn proc naar de kloten gegaan doordat er een stuk core af is gebroken:(. Op zich geen enkel probleem, bij Funprice kreeg ik gewoon een nieuwe:).

Maar kan het zijn dat mijn mobo hierdoor ook enige schade heeft opgelopen, want mijn PC draait nu zo instabiel als het kan. Terwijl er gewoon weer een Duron inzit.

Help hoe kan dit nou? Doe ik iets verkeerd, of kan het inderdaad het mobo zijn?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Ook overgeklokt ?. Zo ja probeer hem een default.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Neej, niet overclocked, gewoon duron 700@700. En dan nog steeds kut draaien, spanning gewoon op 1.6V mem op 100MHz, geen lijntjes op de L1.

Dus wat hier het probleem is:? ik heb geen flauw idee, maar ik krijg toch de indruk dat het mobo een flinke tik heeft gehad. Gezien het feit dat ik nadat ik m'n oude (kapotte)proc eens even heb bekeken, wel gewoon ben blijven proberen te booten, op een gegeven moment wel met succes, maar toch een probleem met de snelheid toen.
De Duron 700(we praten nog steeds over de oude), gewoon gelocked, op 1,6V en 100MHz FSB nog maar op 650 draaien. Das dus lekker kut.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij SVP iets verder helpen?

//edit 28-01-2001
Het wordt steeds erger, m'n copi loopt nu steeds vaker vast, loopt instabiel, ligt verder niet aan m'n systeem, heb alles er al uit gehad, win opnieuw erop.

Helpt allemaal niks:(
//edit ended

Verwijderd

Topicstarter
Is er nou niemand die deze problemen kent:?

Het begint op dit k*t systeem behoorlijk irritant te worden, net m'n 12de vastloper in 1uur:(.
Dat lijkt me toch wel een beetje veel niet?

Verwijderd

misschien nieuwe proc defect??

Verwijderd

moet die proc nie op 1.65v?????

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij moet gewoon op 1.6V
Mobo zet hem daar automatisch op, dus dat zal wel kloppen(hoop ik).

Ga morgen wel terug naar FP, laat ze me maar een nieuwe geven. Of geld terug(Haal ik wel een Soltek, die wil tenminste 700@1000 zonder inburnen e.d.)

Verwijderd

volgens mij heb ik hetzelfde. Mijne is ook niet zo lekker stabiel meer nadat ik me duron heb opgeblazen. zie signature voor systeem

Verwijderd

Topicstarter
Er valt eindelijk goed nieuws te melden in deze kwestie...

Ik ben vanmiddag naar FunPrice geweest en heb zonder enige kosten:) een nieuw moederbord gekregen. Een MSI K7T Pro2A terwijl ik met een MSI K7T Pro2 kwam. Tevens heb ik er opnieuw>:) een nieuwe duron bij gekregen...

Perfect, eindelijk weer stabiel;)
Pagina: 1