Draadloze verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:
  • 2.069 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Heufje
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02-2021
Ik heb al gezocht op het forum en meerdere topics gevonden over mijn probleem, maar de oplossing die bij mij ook daadwerkelijk werkt stond er niet bij. Neem aan dat het dan akkoord is om een nieuw topic te starten, zo niet dan hoor ik het wel.

Sind kort heb ik een Linksys WRT54G v5.1 router en een Linksys WUSB54G USB adapter.
Om de paar minuten raak ik mijn wireless netwerkverbinding kwijt. Ik zie dan nog wel mijn netwerk, maar de verbinding is dus weg. Vervolgens herstelt 'ie zichzelf wel weer, maar het is toch erg vervelend.

Ik heb de laatste firmware versie geinstalleerd op de router, v1.00.9. Het probleem heb ik als ik met de tool van Linksys verbind en ook als ik met XP verbind. Ik heb overigens wel SP2.

Omdat het netwerk nog wel zichtbaar is denk ik dat het aan de USB adapter ligt. Weet niet of dat een juiste conclusie is.

Ik ben redelijk onbekend met wireless netwerken, maar had toch wel de hoop dat dit gemakkelijk zou werken.

Wie o wie kan mij helpen?

• Heufje
Sorry voor het dubbel posten. Kwam dus doordat ik mijn netwerkverbinding weer kwijt was. Op het momen dat ik 'Verstuur bericht' klikte lag 'ie er uit. Blijkbaar was íe dus al wel gepost.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Op dit moment kan je nog niet alles uitsluiten daarvoor moet je eerst meer proberen, misschien is ziet hij het accesspoint nog wel maar heeft al lange tijd niet meer gerefreshed. Welke beveiliging heb je enzo ja zet die eens even uit en kijk of het probleem daarin zit. Reset je router eens goed en kijk of je misschien niet toevallig een setting hebt die soort. Kun je misschien met een andere laptop / computer vast stellen dat je daar ook een probleem hebt met je wireless router?

verdwaalde ict'er op elektro!

• Heufje
Ik gebruik WPA-personal met TKIP, althans zo heet het op de router, bij de USB adapter staat PSK (TKIP). Dit lijkt mij hetzelfde.

Ik zal proberen om de beveiliging uit te zetten. Een reset heb ik al verschillende keren gedaan.

• Heufje
Heb nu mijn beveiliging al 10 minuten uit staan en ben er nog altijd niet uitgegooid. Zou hier dan het probleem zitten?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• 5mebibyte
Heufje schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:26:
Heb nu mijn beveiliging al 10 minuten uit staan en ben er nog altijd niet uitgegooid. Zou hier dan het probleem zitten?
Dat zou inderdaad kunnen. Nu moet je met de beveiliging gaan "knutselen" wat kan wel en hoe doe ik het goed. Thuis heb ik ook problemen met wpa daarom gebruik ik nog steeds wep wat wel goed werkt. :)

• Heufje
Heb wpa weer aangezet, alleen met een andere key en ik heb al de hele avond verbinding. Snap er niets van :?

Benn benieuwd hoe of die nu goed blijft.

• Heufje
Had de utp kabel nog in de router zitten 8)7 , niet zo gek dat 'ie 't dan blijft doen. Of toch wel want ik krijg de melding dat ik draadloos verbonden was!

Heb nu nogmaals beveiliging uitgezet en ga zo utp kabel loshalen, nadat ik dit bericht heb gepost.

• Heufje
Werkt goed zonder beveiliging, nu op WEP gezet en ga zo wederom de kabel er uit halen, ben benieuwd!

• Heufje
Werkt nog steeds met WEP, is voor mij dan toch beter dan WPA. Kan ik nu eindelijk de router zijn definiteiev plek geven ipv op het buro. Hopelijk doet 'ie het dan ook nog steeds

• 5mebibyte
Heufje schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:48:
Werkt nog steeds met WEP, is voor mij dan toch beter dan WPA. Kan ik nu eindelijk de router zijn definiteiev plek geven ipv op het buro. Hopelijk doet 'ie het dan ook nog steeds
Wep is minder "veilig" dan wpa, maar ik verwacht dat iemand die zowel een niet beveiligd netwerk ziet en een beveiligd netwerk dan weet je zijn keus al. En ik heb het eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand echt de moeite heeft genomen om in te breken.

• Heufje
5mebibyte schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:27:
[...]

Wep is minder "veilig" dan wpa, maar ik verwacht dat iemand die zowel een niet beveiligd netwerk ziet en een beveiligd netwerk dan weet je zijn keus al. En ik heb het eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand echt de moeite heeft genomen om in te breken.
Precies, verwacht dus ook dit dit wel voldoet.

Het werkt overigens nog altijd naar tevredenheid. Wel maf dat het met wpa toch niet zo lekker werkt.

Iig ben ik van mijn problemen af.

Wat mij betreft mag dit topic dicht.

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1