Packard Bell XP 2600+ van oma!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Mijn oma heeft zo'n packard bell pctje voor een beetje te surfen/girotel etc..

Het probleem is de Packard bell XP versie die erop staat.. ik kan niet updaten naar service pack 2 en er zit allemaal packard bell zooi in deze XP versie. Hij is nu zo traag dat het +- 30min duurd voor het opstarten :/
Dus nu wil ik het liefst een schone niet packard bell windows XP versie erop knallen. De vraag is dan ook kan dit? Want vaak krijg je problemen met drivers en hardware..

Specs uit me hoofd:

XP 2600+
1024MB
Radeon 9600 128MB
80 of 120gig schijf
onboard sound etc..
dvd speler + dvd brander

Het lijkt mij dat je alleen de onboard sound drivers moet hebben.. videokaart is niet onboard. Maar misschien hebben jullie meer ervaring met zo'n soortgelijke Packard bell ding. alvast bedankt :)

[ Voor 22% gewijzigd door KappeNou op 02-06-2006 19:08 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 20:50

Thandor

SilverStreak

Zit er geen legale software of restore CD bij die PC?
Overigens bevatten veel PC's 'normale' hardware. Je zou dus kunnen overwegen om het moederbord te bekijken en serienummers op te sporen. Een kijkje nemen naar de chips die erop zitten kan ook geen kwaad ;)

Overigens, de machine is nu nog draaiende. Nu kun je nog kijken wat er geïnstalleerd is. Misschien staan de drivers zelfs nog op de PC in een directory op de hardeschijf :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Je kan gewoon een ''normale XP cd'' er in doen en dan re-boot en dan boot de pc waarschijnlijk vanaf CD en dan installeer je XP gewoon op dezelfde partitie als de ''packerd bell XP'' en dan vraagt ie of je de partitie wil formatteren (als NTFS). Als je dat gedaan hebt wijst alles zich eigenlijk vanzelf , de standaard ''verder'' en ''ok'' knopped wijzen je de weg ;)

En de drivers kun je ook gewoon downloaden vanaf de Packer Bell website. Dus dat is geen probleem. Je kan de drivers ook van te voren al op cd branden. (voor het geval dat je anders de ethernet poort niet aan de praat krijgt.

Gr. Rush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:29
Ja, ik had ook zo'n Packard Bell geval, je kunt er gewoon XP opnieuw op installeren, ik hoefde zelfs geen enkele driver 'toe te voegen', alleen te updaten. Hij pakt het automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En als je toch problemen heb: laat SiSoft Sandra even kijken welke hardware er in zit, en dan gewoon met google de drivers zoeken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
bedankt voor de reply's :) mja ik was ook van plan om dat allemaal te doen, maar aangezien mijn oom de pc soort van beheert mag er niks fout gaan 8)7
Ik ga het proberen, jullie horen wel hoe het gegaan is.

Thnx Greatz KappûHNâh ;)

[ Voor 24% gewijzigd door KappeNou op 02-06-2006 19:43 ]

>PC specs<

Pagina: 1