[XP] Windows pro sp2 crashed om vage redenen*

Pagina: 1
Acties:

• kryptt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-10-2022
DANK AAN DEGENE DIE ME HELPT!

Ik heb een probleem met mijn laptop ik zal even de specs doorgeven:

Merk: Micromaxx (model: RAM2000 Notebook PC)
processor: AMD Athlon 2600+ (47 watt)
grafic: ATI Mobility Radeon IPG 320M met max 128 MB shared DDR-Ram
HD: 60 GB IDE 4200 rpm

brander: Supercombo drive pioneer
PCMCIA: Tv-tuner
Audio: 16 bit geluidschip
modem: intern 56k v90modem
wireless: 802.11G 54mbit
memory: 2x256mb

Nou ik heb het volgende probleem ik zit er nou een hele tijd mee ik heb al naar medion gebeld en naar microsoft maar medion zegt dat het probleem is van microsoft en microsoft wil er alleen naar kijken voor 70 euro.
Toen ik de laptop net had werkte alles perfect behalve dat als hij op standby modes ging en je wou uit standby modes halen kreeg je geen beeld dit was op xp pro sp1.
Ik heb er nu xp pro sp2 opstaan maar dit brengt het volgende probleem met zich mee:
Bij het laden van windows of wanneer je +/- 3min in windows bent hangt hij 8 van de 10 keer.
Ik heb geen id waar dit aan zou kunnen liggen want mijn vader heeft precies dezelfde laptop (tegelijk gekocht) en hij ervaart dit probleem niet. Dus ik dacht ik zet een complete image van zijn laptop op die van mij dit heb ik gedaan maar het probleem blijft bestaan.
Ik dacht dat het een hardware probleem was maar dat was uitgesloten nadat ik er linux op had gezet en dat bleef altijd perfect werken zonder 1x te crashen.
Ik heb al van alles geprobeert in windows xp pro sp2 maar niks lijkt te werken ik hoop dat iemand nog suggesties heeft van wat ik kan proberen.
Alvast bedankt voor je tijd!

Dankbare kryptt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, fabrikanten die lekker naar elkaar wijzen heb je niet veel aan. Ook niet echt relevante info voor je probleem imho, maar dat terzijde ;)
Dat ie onder linux wel stabiel draait, stluit idd zo'n beetje uit dat het aan de hardware ligt. Da's alvast praktisch :)
Het image van je pa's laptop, is dat een SP1 of SP2 image? Als dat nl ook SP2 is, dan zou ik eens ernstig overwegen om een kale SP1 te installeren en te kijken of ie dan wel stabiel wil draaien. vervolgens kun je als je dat wilt alsnog proberen om er SP2 overheen te zetten.
Is jou kale XP SP2 een recovery-cd of een kale install of een slipstream-cd? Dat wil ook nog wel eens uitmaken :)
Verder zou je eens door Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunnen bladeren. D'r staat helaas niet zoveel in over laptops, maar de principes blijven wel het zelfde. Als windows hangt hangt ie he ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kryptt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-10-2022
Hoi iig al bedankt voor je reactie.

Mijn pa zijn image is sp2 maar heb ook al kale sp1 windows xp pro geinstalleert daar blijft hij stabiel op draaien maar zo gauw ik er sp2 opzet word hij instabiel.

Maar het is ook niet echt instabiel want hij crashed altijd bij het opstarten of nadat hij net opgestart is als dit goed gaat blijft hij ook goed draaien zonder problemen gaat echt alleen om de eerste cruciale mininuten.

alvast bedankt,

kryptt