Beste mede-tweakers,
Onlangs heb ik een Sony Vaio PCG-GRT815M van een collega gekregen
Deze werkt prima, maar heeft het irritante probleem dat de CPU echt té warm wordt.
De CPU is idle ongeveer 55 graden, wanneer je ook maar iets gaat doen loopt de temperatuur enorm op. Dan haalt hij makkelijk 75 graden. Soms wordt hij zo heet dat het notebook zichzelf uitschakeld.
De CPU is een Pentium4 2,8Ghz (533Mhz FSB), een normale desktop cpu dus.
Inmiddels ligt het notebook uit elkaar en heb ik een klein beetje stof verwijderd.
Tevens is de processor ook weer ontdoen van een enorme hoeveelheid koelpasta.
Nu heb ik een aantal opties waar ik graag wat meningen over wil hebben.
(Wil nl. niet te vaak het notebook open schroeven, is nl. enorm veel werk)
Optie1:
Notebook weer in elkaar zetten. Vebtilatoren zijn immers ontdaan van stof en er wordt netjes een klein beetje koelpasta tussen cpu en koeler gedaan.
Hiermee loopt de temperatuur niet meer naar de 70 graden.
Optie2:
De cpu vervangen door een P4 2,6Ghz HTT (800Mhz FSB).
Deze processor wordt misschien minder warm, zodat ik niet doof wordt van de ventilator.
Moet er nl. mee op kantoor kunnen werken.
Optie3:
De cpu vervangen door een oudere P4. Bijv. een P4 met 533Mhz FSB en dan tussen de 1,5 en 2,0Ghz. De processors kan ik wel regelen, die haal ik gewoon uit een andere pc in ons bedrijf
Beste tweakers, wat zou de beste keus zijn ?
Onlangs heb ik een Sony Vaio PCG-GRT815M van een collega gekregen
Deze werkt prima, maar heeft het irritante probleem dat de CPU echt té warm wordt.
De CPU is idle ongeveer 55 graden, wanneer je ook maar iets gaat doen loopt de temperatuur enorm op. Dan haalt hij makkelijk 75 graden. Soms wordt hij zo heet dat het notebook zichzelf uitschakeld.
De CPU is een Pentium4 2,8Ghz (533Mhz FSB), een normale desktop cpu dus.
Inmiddels ligt het notebook uit elkaar en heb ik een klein beetje stof verwijderd.
Tevens is de processor ook weer ontdoen van een enorme hoeveelheid koelpasta.
Nu heb ik een aantal opties waar ik graag wat meningen over wil hebben.
(Wil nl. niet te vaak het notebook open schroeven, is nl. enorm veel werk)
Optie1:
Notebook weer in elkaar zetten. Vebtilatoren zijn immers ontdaan van stof en er wordt netjes een klein beetje koelpasta tussen cpu en koeler gedaan.
Hiermee loopt de temperatuur niet meer naar de 70 graden.
Optie2:
De cpu vervangen door een P4 2,6Ghz HTT (800Mhz FSB).
Deze processor wordt misschien minder warm, zodat ik niet doof wordt van de ventilator.
Moet er nl. mee op kantoor kunnen werken.
Optie3:
De cpu vervangen door een oudere P4. Bijv. een P4 met 533Mhz FSB en dan tussen de 1,5 en 2,0Ghz. De processors kan ik wel regelen, die haal ik gewoon uit een andere pc in ons bedrijf
Beste tweakers, wat zou de beste keus zijn ?