Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IDE kabels verlengen

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zit met een vraagje is het mogelijk om IDE kabels te verlengen of brengt dit problemen met zich mee?

alvast bedankt

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:24

JdM

Humbled

Heb je al eens gezocht op internet?

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:27
Hoe lang wil je ze maken en hoe lang zijn ze? hoeveel waarde hecht je aan een goede kwaliteit kabel?

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
ben aan het opzoeken op het net
ondertussen ook hier eens vragen

euhm ik zou hem toch een goeie 70cm a 80cm lang willen hebben
deze die ik nu heb zijn 40cm van lengte
kwaliteit ja denk wel dat er wa kwaliteits verlies zal opzitten als ik ze samensoldeer
maar hoop dat het niet al te slecht is

Verwijderd

ja kan in de winkels ide-kabel van 90 cm kopen voor een goede 6 euro
mss een betere oplossing

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:05

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:50:
ja kan in de winkels ide-kabel van 90 cm kopen voor een goede 6 euro
mss een betere oplossing
Niet alleen is 6 euro natuurlijk erg weinig, maar ook zijn je kabels dan storingsvrij. In principe kun je de kabels een goed eind verlengen, maar voor 70 a 80 cm kun je denk ik ook beter gewoon premade-kabels aanschaffen :).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Topicstarter
thx spaart me inderdaad een hoop werk uit :)

had ik eerder moeten aan denken maarja 8)7

bedankt iedereen voor de hulp

Verwijderd

Denk het ook, heb die rounded-cables tut van hier eens gedaan...maar, hoe precies ik het ook probeerde, is er toch een kabel gesneuveld. Ze zijn nogal gevoellig.

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:58:
Denk het ook, heb die rounded-cables tut van hier eens gedaan...maar, hoe precies ik het ook probeerde, is er toch een kabel gesneuveld. Ze zijn nogal gevoellig.
Ze zijn ook zo storingsgevoelig. Een vriend van mij had eens geprobeerd om van flat cable meer reepjes te maken en dat was al zo storingsgevoelig dat zou ik mijn data niet aan willen doen :)

Verwijderd

Iemand heeft eens getoond dat het mogelijk is om 45cm lange IDE kabels te maken.
HowTo is niet online omdat de website een re-design ondergaat.. maar je kan op hackaday zoeken op cat5 en je ziet het vanzelf :)

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 07:48
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 04:04:
Iemand heeft eens getoond dat het mogelijk is om 45cm lange IDE kabels te maken.
HowTo is niet online omdat de website een re-design ondergaat.. maar je kan op hackaday zoeken op cat5 en je ziet het vanzelf :)
Ben ik nou wakker ? :O

oisd.nl

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 04:04:
Die kabel van 45cm heb ik nog liggen van vroeger dat was gewoon "normaal" in een big tower als je die hele afstand moet overbruggen naar boven.
Wat je dan beter kunt doen is intern usb pakken ofzo, een controllertje op je schijf en dan een usb kabel moet je wel intern usb hebben maar is zo te doen.

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:50
Een beetje research op internet had wel gemogen vind ik zo.
Deze link is dan wel van de concurent maar daar gaat het niet om.

Men nemen een te lange IDE Kabel en volgen deze link:
http://www.casejunkies.co...c8b16a6396f5923d46d1202dd

Succus B)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02
Op Storagereview staat ook interessante info :
The main issue is the length of the cable. The longer the cable, the more the chance of data corruption due to interference on the cable and uneven signal propagation, and therefore, it is often recommended that the cable be kept as short as possible. According to the ATA standards, the official maximum length is 18 inches, but if you suspect problems with your hard disk you may find that a shorter cable will eliminate them. Sometimes moving where the disks are physically installed in the system case will let you use a shorter cable.

Warning: There are companies that sell 24" and even 36" IDE cables. They are not recommended because they can lead to data corruption and other problems. Many people use these with success, but many people do a lot of things they shouldn't and get away with it.
Pagina: 1