geen ADSL2 beschikbaar in Utrecht-Leidsche Rijn

Pagina: 1
Acties:
  • 736 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skteu
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik woon in Utrecht in 1 vd grootste nieuwbouw wijken van Nederland. Niet bepaald buitengebied. Toch is hier via geen enkele provider adsl2 te krijgen (postcode 3544dh).
Iemand enig idee hoe ik er achter kan komen wat er aan de hand is met deze redelijk moderne centrale (Utrecht Leidscherijn) of enige inside information wanneer ADSL2 wel leverbaarl zal zijn. (alle providers geven een ontwijkend antwoord).

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welk abo vorm had je graag gewild dan? Als ik adslwinkel.nl kijk zie ik toch redelijk snelle abo's daar tussen staan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Jouw probleem is waarschijnlijk: "De geschatte afstand tot de centrale Ut-Lerij is 1383 meter" dacht dat ADSL2(+) een max afstand van 1000 meter had

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:33:
Jouw probleem is waarschijnlijk: "De geschatte afstand tot de centrale Ut-Lerij is 1383 meter" dacht dat ADSL2(+) een max afstand van 1000 meter had
Nuh..

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

skteu schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:24:
Ik woon in Utrecht in 1 vd grootste nieuwbouw wijken van Nederland. Niet bepaald buitengebied. Toch is hier via geen enkele provider adsl2 te krijgen (postcode 3544dh).
Iemand enig idee hoe ik er achter kan komen wat er aan de hand is met deze redelijk moderne centrale (Utrecht Leidscherijn) of enige inside information wanneer ADSL2 wel leverbaarl zal zijn. (alle providers geven een ontwijkend antwoord).
Heb inderdaad al eerder geconstateerd dat daar geen ADSL2+ mogelijk was. Ik heb alleen info over bbned en dat is volgens mij een bbned cisco-only centrale (alleen alcatel centrales krijgen ADSL2+ kaarten) waardoor dit probleem zich voordoet. Aangezien bbned niet snel zomaar zal gaan investeren, komt daar voorlopig ook geen ADSL2+. Enige optie is als er meer dan 200 klanten bereid zijn over te gaan.

Als jij zorgt dat je 200 mensen op die centrale bij elkaar krijgt, zorg ik dat het geregeld wordt :)

I'm not as think as you stoned I am

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 07:07

MeNTaL_TO

The future is not set

Denk dat je het zelfde probleem heb als mijn broertje. Die is in een nieuwbouwwijk in Nootdorp gaan wonen en is het ook niet beschikbaar, terwijl alles om zijn wijk het wel heeft.
Het probleem is dat zijn postcode nog niet in het systeem staat en daardoor denken ISP's dat het niet beschikbaar is. Denk dat je even moet wachten tot het bijgewerkt is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:42:
Denk dat je het zelfde probleem heb als mijn broertje. Die is in een nieuwbouwwijk in Nootdorp gaan wonen en is het ook niet beschikbaar, terwijl alles om zijn wijk het wel heeft.
Het probleem is dat zijn postcode nog niet in het systeem staat en daardoor denken ISP's dat het niet beschikbaar is. Denk dat je even moet wachten tot het bijgewerkt is.
Denk het niet :)

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:15
Kan je wel gewoon ADSL krijgen?

Wij wonen namelijk ook in een nieuwbouw wijk en hier zijn ook een hoop mensen die geen ADSL kunnen krijgen. Wij gelukkig wel :)

Dat kwam geloof ik door dat de telefoonaansluitingen met glasvezel zijn gemaakt.

En ADSL gaat over koper en daarom kan men het niet krijgen. Wij waren gelukkig één van de eerste bewoners en zitten dus gewoon op koper en hebben het daarom dus wel.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
OF je neemt ISDN, want dat kan namelijk ook alleen over koper. Is wat duurder maar dan kan je wel ADSL nemen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als jullie de postcode ff hadden gechecked op diverse sites dan had je kunnen zien dat er wel ADSL1 beschikbaar is, zoals jullie ook in mijn eerste post hadden kunnen zien.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 16:20

Jan20

CMJJKFE

Dan zit je waarschijnlijk te ver van de centrale ?
Je zou Tweaktest kunnen proberen :)

CMJJKFE

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Die centrale heeft nog niemand blijkbaar de apparatuur omgebouwd. Tiscali gaat dat overigens nog wel dit jaar doen zodat ADSL2+ leverbaar wordt in Utrecht-Leidsche Rijn.

En anders kan Casema je misschien 12Mbps internet leveren via de Kabel nu al?

ADSL2+ is 'zinvol' boven ADSL gewoon bij lijnen onder de 2500 meters. Daarboven heb je er geen profijt meer van qua snelheid. (bij 2500 meter is het vaak nog 8 tot 12 waar ADSL gewoon misschien al naar 7 zakt of net 8 haalt. Compleet afhankelijk van de werkelijke lijnlengte en kwaliteit van de lijn).
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:42:
Nootdorp en de wijk Ypenburg zijn deels aangesloten op Gv-Rwk (Den Haag-Rijswijk Zh) wat behoorlijk lange lijnen zijn (>2500 meter bijna altijd tot 3500 meter) of aan Ndrp (Nootdorp) wat een relatief kleine bestaande centrale is waar niet alle partijen apparatuur hebben geplaatst. Wel KPN natuurlijk (overal) en BBned dacht ik.

Dan heb je daar ook nog de wijk Leidschenveen (Leidschendam-Leidschenveen(Lsdm-Lev)) die nieuw gebouwd is als centrale door KPN. Relatief nieuw en relatief klein waardoor geen partijen naast KPN geinvesteerd hebben om hier aan te bieden (nog wellicht).

Zo zijn er wel meer zoals Vathorst in Amersfoort (Amersfoort-Vathorst) en Amsterdam-IJburg bijvoorbeeld te noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 02-06-2006 21:46 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• skteu
  • Laatst online: 30-12-2025
Bedankt voor de reacties.
Ik zal dus helaas geduld moeten hebben tot de aanbieders eindelijk het licht zien. Had graag geweten wanneer Tiscali van plan is zijn nieuwe rekjes in de centrale te gaan plaatsen.
Deze wijk bestaat inmiddels een een jaar of 3 en ik vermoed dat deze een bijzonder hoge breedband dichtheid heeft. (veel mensen tussen 20 en 35 en veel leaseauto's.)
Na de vakantie maar eens kijken of er een alternatief is voor m'n huidige 2mbit lijntje.

• kielkiel
  • Laatst online: 08-02 20:14
Klopt niet helemaal, ik woon 3158 meter van de centrale en heb hier ADSL2. Dankzij dit heb ik nog enigszins de keus in hogere snelheden. Met ADSL1 is de keuze beperkt tot 3 mbit. Heb nu 6 mbit.

Mark

• bjck
Tiscali gaat ombouwen voor Utrecht-Leidsche Rijn op 9 aug ;)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:22

Willem2

Ω is futile

Nou, een vriend van mij woont ook in Leidsche Rijn en die heeft ADSL2 via http://www.internet-land.nl/. Niet de 24Mbit, maar een nette 10 haalt hij volgens mij wel.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Gewoon tot volgende week wachten dus, en dan Internet via Tiscali. :)

• Modalen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-02 08:35
Dit topic is alweer wat ouder, maar volgens mij is er nog altijd nauwelijks wat veranderd. Als ik kijk naar Vleuterweide - Leidsche Rijn (bijv. postcode 3452AS), dan zijn er nog altijd nauwelijks interessante (lees: goedkope en snelle) abonnementen te krijgen.
Geen Tiscali, geen Tele2, geen Orange, enz.

Weet iemand inmiddels wat meer over wanneer een en ander wél te verwachten is?

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Volgens mij komt XMS binnenkort ook in Utrecht beschikbaar. Dan heb je glas tegen aantrekkelijke tarieven :)

• Modalen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-02 08:35
Helaas, ook hier staat Leidsche Rijn niet op de planning, dus dat is (vooralsnog?) geen optie.

• bjck
Postcode 3452AS is aangesloten op de centrale Mnd (de Meern). Daar zitten niet heel veel telco's (dsl-netwerk-leveranciers) inderdaad.

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
Het probleem bij veel nieuwbouwwijken is dat er glasvezel in de grond ligt, er zal wel een aantal koperleidingen gelegd zijn maar door de kosten besparing is er waarschijnlijk gekozen voor meer glas en minder koper.

Dit is ook zo het geval bij mij in de straat (9746 ak 7) ik kan ook ADSL aanvragen via het KPN netwerk, sinds kort wel via BBNed.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Queenfanmichel schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:16:
Het probleem bij veel nieuwbouwwijken is dat er glasvezel in de grond ligt, er zal wel een aantal koperleidingen gelegd zijn maar door de kosten besparing is er waarschijnlijk gekozen voor meer glas en minder koper.

Dit is ook zo het geval bij mij in de straat (9746 ak 7) ik kan ook ADSL aanvragen via het KPN netwerk, sinds kort wel via BBNed.
je post staat vol met tegenstrijdigheden:?
Als je alleen glas in je straat hebt, kán je niet eens adsl aanvragen.
Deze zin is ook onbegrijpelijk? " ik kan ook ADSL aanvragen via het KPN netwerk, sinds kort wel via BBNed."

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-02 06:14
mijn ouders wonen met 1 been in leidsche rijn maar zitten op Vtn.. (3544NA)

iemand die weet of daar een voorspelling op los te laten is qua adsl2 ?
ik wil zelf ook wel tiscali ofzo, maar mijn centrale (1511) Ozn kan alleen KPN :(

dus 2 vragen:

3544 NA , centrale Vtn
1511 , centrale Ozn
Pagina: 1