Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Codebreker

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op http://www.homelandstupid...the-212-796-0735-mystery/ en http://www.homelandstupid...ers-station-415-704-0402/ zijn een aantal mensen bezig met om een tweetal cijferreeksen te decoderen. De nummers zijn overgenomen van een tweetal Amerikaanse VOIP-nummers.

Deze VOIP-nummers hebben ze weer uit een tweetal posts op craiglist, zoals deze:

For Mein Fraulein

Mein Fraulein,

You must call me again soon.

///415///704///0402///

Ik heb me er even in zitten verdiepen maar kom er nog niet uit, misschien een aardig idee voor een aantal mensen hier om je er eens in te verdiepen?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06

TheDane

1.618

Als de NSA zich er al 60 jaar in verdiept, waarom zou jij 't er dan zo "even" uitkomen ?
Even nuanceren en beter lezen, 't bericht is van 8 mei. niet koude oorlog :P

Ik vind 't best een hoax-achtig iets. en why on earth CL .. en niet .compression op google groups ofzo?

[ Voor 25% gewijzigd door TheDane op 02-06-2006 17:58 ]

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 09:53

EnnaN

Toys in the attic

thedane, waar haal jij vandaan dat de NSA zich al 60 jaar verdiept in een berichtje uit 2006?

sig

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 22:23

drooger

Falen is ook een kunst.

Misschien moet je hem wel omgedraaid afspelen (á la grammofoonplaten en The Beatles). Misschien moet je ook eens kijken naar de url, ik weet niet als je zulke sites wel serieus moet nemen.

En misschien heb ik er helemaal geen verstand van :P

[ Voor 13% gewijzigd door drooger op 02-06-2006 19:13 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Zwerver
  • Niet online
drooger schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:13:
Misschien moet je hem wel omgedraaid afspelen (á la grammofoonplaten en The Beatles). Misschien moet je ook eens kijken naar de url, ik weet niet als je zulke sites wel serieus moet nemen.

En misschien heb ik er helemaal geen verstand van :P
Nah, verdiep je even wat beter in die site, dan weet je direct dat je ze wel serieus mag nemen ;) Het blijft een leuke codebreker, en er zijn nogal wat mensen over het internet mee bezig atm :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

het klinkt als zuid afrikaans engels die getallen uit dat MP3tje.. als dat nuttig voor je is..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:31
Maar op wat voor manier moet je die code breken dan? Er moet iets uitkomen oid? een tekst? Maar hoe weet je dan of je het goed hebt gedaan 8)7 Er is geen enkel bewijs.. Of hopen die mensen op een routebeschrijving naar een hele oude schat die onze kijk op de wereld voorgoed zou veranderen ofzo :P

/Edit: Ik heb het ontcijferd. Er staat:

"Wie dit leescht is gek!!!111oneoneone"

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

tikje richting Beveiliging & Virussen en ParaDot, tis hier geen Tweakers Huiskamer, gedraag je dus.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Zwerver
  • Niet online
ParaDot schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:33:
Maar op wat voor manier moet je die code breken dan? Er moet iets uitkomen oid? een tekst? Maar hoe weet je dan of je het goed hebt gedaan 8)7 Er is geen enkel bewijs.. Of hopen die mensen op een routebeschrijving naar een hele oude schat die onze kijk op de wereld voorgoed zou veranderen ofzo :P

/Edit: Ik heb het ontcijferd. Er staat:

"Wie dit leescht is gek!!!111oneoneone"
Ga er maar vanuit dat als die code gekraakt wordt er een leesbare zin uitkomt. Voordat je overigens nog meer van dat soort opmerkingen gaat maken, check http://en.wikipedia.org/wiki/Numbers_station even; dan weet je dat dit al jaren gebruikt wordt door inlichtingendiensten.

Pagina: 1