Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Avast]Decompression bom?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.777 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik ben bezig geweest met scannen van mijn systeem, tot ik em na 16 uur maar stop heb gezet doordat het zo traag ging. Ik kreeg vervolgens een scan verslag waarbij er verschillende fout meldingen werden weer gegeven. Enkele melden dat ZIP archieven corrupt zouden zijn, andere dat mp3 bestanden beschermd zouden zijn met een password ( :? ) maar de meest interessante vond ik de volgende melding:
"Onmogelijk af te tasten: Het bestand is een decompression bom."
Ik had hier nog nooit van gehoord en ben dus maar gaan googlen maar zelfs op het keyword "decompression bom" werd niets gevonden. Is er iemand bekend met deze melding en weet ook wat het probleem hier is? Kan de scan hierdoor zo uber traag geworden zijn? Zo grootte hoeveelheid data is het namelijk ook weer niet.

telefoontoestel

Verwijderd

Zeg , om welke virusscanner gaat dit ? :)

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Het gaat om de Avast virusscanner ;-) zie Topic Titel

telefoontoestel

Verwijderd

Als ik google naar "Decompression Bomb" kom ik wel op een paar resultaten zoals dit: http://deepquest.code511....ments.php?id=A155_0_1_0_C

Verwijderd

edit: dubbelpost

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 16:00 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Ik wou het net zeggen; Google altijd naar de negelse variant van de foutmelding. Nederland is zo groot niet.
Zie http://solitude.vkps.co.u.../01/08/DecompressionBombs

Komt erop neer dat het archief een enorm groot bestand bevat, waardoor je pc zou kunnen vastlopen wanneer je deze probeerd uit te pakken. De naam 'decompression bom' is ook wel redelijk suggestief :)

[ Voor 63% gewijzigd door frickY op 02-06-2006 16:05 ]

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ok. Beetje aparte melding vond ik best apart. Ik kan niet meer terug vinden bij welke bestanden hij het had, maar mogelijk waren het dus idd wel vrij grote bestanden. Thnx voor de info.

P.s. had er eigenlijk niet echt bij stil gestaan om op de engelse variant te gaan zoeken, nog steeds bij komen van vakantie denk ik O-)

telefoontoestel

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Je moet het zien als een bestand van bijvoorbeeld 100GB met alleen maar dezelfde byte. Een goede compressor comprimeert dit tot een bestandje van slechts een paar bytes.
Echter de virusscanner pakt het hele bestand eerst uit naar een tijdelijk bestand om het te kunnen scannnen. Daarbij gaat die dan over zijn nek.

edit: Dit staat dus inderdaad ongeveer letterlijk achter de link van frickY :)

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 02-06-2006 16:28 ]

Pagina: 1