Toon posts:

[XP] Computer extreem traag, in veilige modes wel snel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
misschien heeft iemand hier een suggesties voor een probleempje wat ik heb.
Ik heb hier een laptop die extreem traag is (opstarten kost 5minuten, is langzaam maar niet extreem. eenmaal in windows kost het ongeveer 15-20 seconde voor elk pictogram wordt weergegeven. Aanklikken van deze computer kost je zo 20minuten).

Wat frapant is dat in veilige modes (met netwerkondersteuning bijvoorbeeld) de computer gewoon supersnel is, niets aan de hand. Weet iemand misschien wat het probleem zou kunnen zijn, heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:00
Klinkt als een driverprobleem, deze worden namelijk niet geladen in veilige modus.
Heb je onlangs nieuwe drivers geinstalleer? Zo ja, draai het terug en kijk of het nog steeds zo is zou ik zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
Juppehup schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:35:
Klinkt als een driverprobleem, deze worden namelijk niet geladen in veilige modus.
Heb je onlangs nieuwe drivers geinstalleer? Zo ja, draai het terug en kijk of het nog steeds zo is zou ik zeggen...
Geen nieuwe drivers geinstalleerd, sowieso in apparaatbeheer geen uitroeptekens (in veilige modes dan..)

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:00
hoe is je CPU gebruik en als dit extreem hoog is, bij welk proces is dat?

Verwijderd

klinkt als een spyware probleem, al eens met hitman pro de pc gescanned?

of virus scan?

Verwijderd

Topicstarter
Juppehup schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:38:
hoe is je CPU gebruik en als dit extreem hoog is, bij welk proces is dat?
klinkt als een spyware probleem, al eens met hitman pro de pc gescanned?

of virus scan?
ik ben hem nu aan het booten, zal eerst even kijken naar het taakbeheer, en daarna hitman pro proberen. Er staat wel norton op, en adaware heb ik net laten draaien (in veilige modes) geen errors though.

alvast bedankt voor de hulp, over 10-20minuten meer :)

update:

CPU-Gebruik is 2%, daar ligt het dus niet aan. Zou het misschien niet juist door Norton ofzo kunnen liggen? heeft het zin deze eraf te gooien?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden

in Configuratiescherm->systeembeheer->services

alle symantec/norton/av virus rommel uitgezet

pc start nu prima op

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-03 23:14
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:02:
Oplossing gevonden

in Configuratiescherm->systeembeheer->services

alle symantec/norton/av virus rommel uitgezet

pc start nu prima op
Volgende week doet ie ut niet meer Virus op de pc :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12

Archimond

Lopende Helpdesk

Dat zie ik echt heel vaak met Norton antivirus. Bij ons op school hebben ze zelfs Nod32 + Norton antivirus aanstaan :X

Ik zal je aanraden om Nod32 (heel licht, neem minimale resources in en detecteerd veel) te nemen of een gewoon een gratis alternatief zoals AVG. Kaspersky is ook heel goed in het detecteren van nieuwe virussen en zij updaten hun virusdatabase meestal het snelst.

Norton antivirus scant standaard tijdens het booten de bootsector en de belangrijke systeembestanden, daarom duurt het opstarten zo lang.

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 11:47
To_Tall schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:05:
[...]

Volgende week doet ie ut niet meer Virus op de pc :+
Ik had ditzelfde probleem ook. Ben toen gaan zoeken naar een andere virusscanners en heb AntiVir gevonden. Erg klein en werkt heerlijk, heb eigenlijk nooit virussen, ook op andere PC's niet.

Hier is AntiVir te vinden: http://www.free-av.com

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

mja ik ben overgestapt naar symantec antivirus corporate edition..
Norton kreeg te veel balast.. ik hoef geen toeters en bellen, ik wil gewoon een virusscanner die werkt..
Ik zou best de mcaffee die ik bij mijn provider krijg willen gebruiken, maar die installeert een of ander securitycenter mee.
Allemaal extra troep die ik helemaal niet wil.
Ik wil gewoon een lichtgewicht snelle goeie virusscanner en plaats van al die loodzware troep die echt de grootste debiel nog willen beschermen tegen zichzelf....
Pagina: 1