[Showcase] Spielerei met rook

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Topicstarter
(schaamteloze crosspost [DPZ]...)

Zonet een beetje gespeeld met een wierookstokje en een flitser...

Ik weet het: makkelijk, goedkoop en touché, maar daarom niet minder leuk om af en toe te doen :>

[ Voor 33% gewijzigd door koraks243 op 02-06-2006 15:32 ]

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind ze gewoon schitterend!
(bij deze de vraag achter 1280*1024 exemplaartjes van 3&4)

edit: thx

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's, zien er netjes uit :) Misschien eens spelen met verschillende kleuren lampen erop gericht, kan leuke dimensies teweeg brengen.

Zie ze wel als een mooie wallpaper op mijn desktopje staan, dus graag grote reso's neerzetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtige foto's, met name nummer vier is echt top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:10

momania

iPhone 30! Bam!

ik post eigenlijk nooit in FGS, maar dit moet ik toch even kwijt:

super foto's! _o_

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maar wel mooi uitgevoerd. #1 is echt super (en niet meteen herkenbaar als rook). Zou een lekkere poster maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:54
Top!

4 als mijn fav, en door de eenvoud 1 als opvolger

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:15

Seraphin

Meep?

Hartstikke mooi juist! vooral die eerste twee vind ik echt wat hebben (stylistish; zeker niet goedkoop).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Mooi, ja, mooi, maar wel erg makkelijk. Enerzijds zou je er dieper op in kunnen gaan, maar 't is wel erg leuk om te zien :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

koraks: heb je ze niet nog als maatje groter, voor achter de thumb? ;)

Verder ga ik 2 even in de Hot Shots zetten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:16
Prachtig gemaakt :) . Kan je ze ook in een grotere resolutie posten? (Liefst 1280x1024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:18:
ik vind ze gewoon schitterend!
(bij deze de vraag achter 1280*1024 exemplaartjes van 3&4)
Idem !
En 2 als het mag :)
Jeetje k vind ze echt mooi zeg..., dan een n00b vraag. hoe heb je die achtergrond zo euhm..egaal zwart gekregen ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!
@ Athmozz, Remy en Xelle: Startpost is aangevuld met links naar 1280x1024 versies. Grotere 2:3 versies laat ik voorlopig even achterwege :)

@Parabellum en Simon: je zou er inderdaad verder op door kunnen gaan, bijvoorbeeld met gekleurde lampen enzo. Ik zou zeggen: begin eraan! De uitvoering is zo simpel dat je in een verloren halfuurtje al aardige resultaten kunt halen.

@sapphire: egale achtergrond heb ik hier bereikt door drie eenvoudige maatregelen:
1. Vrij dichtbij focussen (alles is gedaan met 24-70 @ 70mm en bijna closest focus distance en 50mm met 13mm tussenring) en diafragma niet té ver knijpen (zit allemaal tussen f/6.3 en f/11)
2. Een heel donkerblauwe jas is de backdrop. Door de vrij beperkte beeldhoek van de gebruikte objectieven heb je niet zo'n grote lap nodig ;)
3. Alles is vanaf de linkerkant geflitst. Lichtval tegen de achtergrond heb ik afgeschermd (in dit geval met de rugleuning van een bureaustoel :)) zodat de backdrop nauwelijks licht vangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Ondanks de simpliciteit vind ik ze erg mooi. Haarscherp, en mooie kleuren.
Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:38

YellowCube

Wait...what?

van die foto's waarvan ik wilde dat ik ze gemaakt had.
goed bedacht en fraai uitgevoerd. Hopelijk neem je het me niet kwalijk als ik het idee een keer schaamteloos kopieër.
Is het dichtknijpen van je diafragma i.c.m wat donker karton ook niet gewoon een optie om de achtergrond zo donker mogelijk te krijgen?

Overigens is een plantenspuit (zo'n vernevelaar), een macrolens en een flitser ook een prima manier van tijdverdrijf

[ Voor 32% gewijzigd door YellowCube op 02-06-2006 15:45 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Prachtige foto's, dus even [Showcase] in de titel gezet :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:18

TDB

Deze zou je als wallpapers op het internet moeten zetten !

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer mooie foto's, #4 heeft een plekje op mijn bureaublad gevonden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Topicstarter
YellowCube schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:44:
Hopelijk neem je het me niet kwalijk als ik het idee een keer schaamteloos kopieër.
Ga vooral je gang! Ik heb zeker geen copyright op dit doodeenvoudige concept ;) Veel plezier! Vergeet niet de resultaten te posten ;)
Is het dichtknijpen van je diafragma i.c.m wat donker karton ook niet gewoon een optie om de achtergrond zo donker mogelijk te krijgen?
Jep, in feite heb ik dat ook gedaan. Je moet er alleen goed voor zorgen dat er geen licht op je achtergrond valt. Bij zwart karton is dat wat minder kritisch, maar bij alles waar nog een beetje kleur in zit, komt het wat nauwer.
Grrrrrene schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:46:
Prachtige foto's, dus even [Showcase] in de titel gezet :)
Ah, dom van me; vergeten, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Heel mooi!!!
Simpel maar toch zo interessant om naar te kijken. Ik heb hem in ieder geval als wallpaper!
Ben benieuwd als je wat met andere kleuren gaat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vette shit! _o_

Hoewel je zelf het idee simpel noemt, heb je het wel gewoon perfect uitgevoerd, qua belichting en compositie. Goede foto's hoeven ook niet ingewikkeld te zijn. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg gaaf! Ik moet en zal ze downloaden om als wallpaper te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Wow! Dat is het enige woord wat ik kan bedenken...Dit is vanaf nu mn wallpaper! Thx:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Ook een keer gedaan, dus ik kan goed zien dat je 't echt goed hebt aangepakt. Mooie donkere achtergrond, een flitser, statief (hoewel dat met 'n flitser niet echt nodig zal zijn, en je betere composities kan trekken)?

Origineel idd niet, maar wel super goed uitgevoerd!!! :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Topicstarter
inquestos schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:16:
Ook een keer gedaan, dus ik kan goed zien dat je 't echt goed hebt aangepakt. Mooie donkere achtergrond, een flitser, statief (hoewel dat met 'n flitser niet echt nodig zal zijn, en je betere composities kan trekken)?

Origineel idd niet, maar wel super goed uitgevoerd!!! :)
Dank je! Dit is zonder statief, zoals je zegt is dat met een flitser niet nodig en bevordert een statief je vrijheid in de composities niet bepaald. Die rook verandert toch vrij snel en continu, dus heb je wel de flexibiliteit van hand-held nodig. Alles is ook manual focus, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
Eigenlijk had je er ook een jogel door moeten schieten en dat vastleggen ala James Bond ;)

Nee grapje, erg mooie foto's :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Stuk voor stuk allemaal super mooi !

Heb ze ook gelijk allemaal maar even opgeslagen en gebuik er 1 van als wallpaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geinig hor ;)

Beetje jammer dat ik dit ook binnenkort wilde doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:56:
Geinig hor ;)

Beetje jammer dat ik dit ook binnenkort wilde doen :P
Nou, dan heb je nu een voorbeeldje. En kan je zelf met kleurfilters en multi-flash setup gaan spelen :+

bijna vergeten: topfoto's :)

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 02-06-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ voor de grote reso's _/-\o_

Gaan als wallpaper op de desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

schaamteloos gekopieerd maar dan met een blauwe tint
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~cube/smoke/smoke_1_resize.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~cube/smoke/smoke_2_resize.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~cube/smoke/smoke_3_resize.jpg

leuke bezigheid, helemaal omdat bijna elke klik een leuk plaatje oplevert.
viel me verder nog 100% mee om het goed te krijgen.
Gebruikt:
D200 met een 50mm f/2.8 macrolens.
SB800
statief.
stukje zwart karton.
Verder een lampje om enigzins het juiste moment te kunnen bepalen en om scherp te kunnen stellen.
FEC op -2 EV gezet en toen was het eigenlijk al goed.

Mijn dank aan Koraks voor het sublieme idee.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Eveneens goed uitgevoerd, mooi resultaat. Moet ik ook maar eens gaan proberen (voor eigen ego) ;)
doe alleen wel even iets aan je resizes, zijn wel erg brak geworden

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

wat moet ik doen aan de resizes dan? Want bij mij zien ze er in FF brak uit, maar hier prima...Is 700 px te breed?

beter zo

[ Voor 12% gewijzigd door YellowCube op 05-06-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

YellowCube schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:40:
wat moet ik doen aan de resizes dan? Want bij mij zien ze er in FF brak uit, maar hier prima...Is 700 px te breed?

beter zo
Zo komen ze idd veel beter tot hun recht. En ja, 700 px is te breed, zoals je zelf al had ondervonden ;)

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

en @koraks: ik zag dat je de flitser afgeschermd had om belichting van de achtergrond te voorkomen.
Da's dus niet nodig als je de FEC een stop of 2 naar beneden haalt. Verder de flitser gewoon dicht op de rook. Kat in het bakkie, so to speak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:25
ik ken helemaal niks van fotografie, maar als leek vind ik ze erg mooi overkomen! onmiddelijk gepromoveert tot wallpaper :P

maleadt

[ Voor 6% gewijzigd door maleadt op 05-06-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Ik vind de rook van koraks spannender, er zitten wat meer verschillende kleuren in. Daardoor lijkt het net een hele dunne zijden doek ofzo. Desalniettemin absoluut geen slecht resultaat hoor YC. Vooral #1 mag er wezen qua vorm :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Zoefff schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:11:
Ik vind de rook van koraks spannender, er zitten wat meer verschillende kleuren in. Daardoor lijkt het net een hele dunne zijden doek ofzo. Desalniettemin absoluut geen slecht resultaat hoor YC. Vooral #1 mag er wezen qua vorm :)
Hier valt weinig op toe te voegen :) (2 is qua vorm wellicht leuk, maar je herkent 't meteen, en het is te complex, 3 is echt iets te simpel en herkenbaar)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:46

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

oke, even een hele brutale vraag :)

Mijn vriendin en ik zijn al tijden op zoek naar een mooi 'kunstwerk' om boven de bank te hangen. Nu was onze eis dat het rood moest zijn. Nu heb ik even met jouw foto #4 zitten spelen (achtergrond wit, rook rood)....en we zijn verkocht.
Nu de vraag, we willen het graag op Canvas laten afrdrukken, maar hiervoor hebben we 2 dingen nodig : Hoogst mogelijke resolutie die je beschikbaar hebt en uiteraard jouw toestemming om dit te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:58

Khaine

Python liefhebber

Ik kom eigenlijk nooit aan deze kant van GoT , maar als totale noob van fotografie moet ik toch even zeggen dat mijn mond open viel van verbazing! Dat je zulke mooie foto's kunt schieten van iets simpels als rook heb ik tot pak-em-beet 2 minuten terug nooit geweten ! Wat een schitterende afbeeldingen! :D

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat CV_SmileY zoiets zoekt als schilderij in een kamer.

Wat mijn overduidelijk onwetende vraag is : Hoe maak je nou dit soort foto's? Zet je iets in de hens en ga je van heel dichtbij schieten? Of is dit gewoon van een peuk, met daarna de achtergrond weggewerkt ofzo ? Ik vind het maar bizar knap allemaal!

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Khaine666 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:18:
Ik kom eigenlijk nooit aan deze kant van GoT , maar als totale noob van fotografie moet ik toch even zeggen dat mijn mond open viel van verbazing! Dat je zulke mooie foto's kunt schieten van iets simpels als rook heb ik tot pak-em-beet 2 minuten terug nooit geweten ! Wat een schitterende afbeeldingen! :D

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat CV_SmileY zoiets zoekt als schilderij in een kamer.

Wat mijn overduidelijk onwetende vraag is : Hoe maak je nou dit soort foto's? Zet je iets in de hens en ga je van heel dichtbij schieten? Of is dit gewoon van een peuk, met daarna de achtergrond weggewerkt ofzo ? Ik vind het maar bizar knap allemaal!
Zie de tweede zin van Koraks' startpost: "Zonet een beetje gespeeld met een wierookstokje en een flitser..." 8)7 :Y)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 22:10

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik kan (foto technisch) niks over je plaatjes zeggen, maar het zijn wel een aantal fraaie wallpapers onder KDE met bep. theme :+

Thx