Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:24
Hey,

Ik constateerde gisteren iets raars.
Ik heb een Adapt GPS, en wilde deze gisteren even opladen thuis. Ladertje in het stopcontact, USB-kabeltje erin (niet de originele, die lag nog in de auto) en GPS aangesloten.... geen groen ledje? :?
Dan maar naar de auto achter de originele kabel, aangesloten => wel groen ledje.
Het rare is dat die eerste kabel perfect goed is, want ik gebruik die dagelijks met mijn usb-disk op de laptop.
Als test nog een oude kabel gezocht (van een usb1.1-toestel) => ook een groen ledje!

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Zo'n kabel zo toch gewoon altijd hetzelfde moeten zijn!? :/

Verwijderd

klopt :) heb ik ook met mijn gps muis
kan je niet zomaar ff een andere kabel gebruiken ;)

ik kan hem ook alleen opladen aan de speciale 220 lader met zo'n usb uitgang..
de usb oplader van me telefoon werkt er ook niet op.

ach ik verdiep me d'r ook niet veel in, heb alle draden netjes bij elkaar.
ik lig er ook niet wakker van, maar raar is het wel.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 15:02 ]

• Fire69
Da's nou net het rare, met die andere kabel (van mijn digicam) doet hij het wel...
En ik kan mijn gps-lader (220 of auto) ook gebruiken voor mijn qtek.
Waarom werkt die ene kabel dan niet, terwijl hij wel perfect werkt voor een hd?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:39

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ligt dacht ik aan de amperes van de accu's... die kan verschillen.. moet wel op de adapter en op de accu staan...

Gallery V&A

• Fire69
:?

Als de mAh van de accu te zwaar is of zo, zou het toch met geen enkele kabel mogen werken?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Het ligt aan de bedrading van de kabels. Bijv mn pda kan ik met mijn gps muis alleen opladen en data door voeren. Klinkt logisch, maar is het niet. Anders om kan ik mn gps muis er niet mee opladen of syncen met mn pc (hoeft ook niet). De kabels en idd de mah verschikt gewoon zodat ze niet voledig met elkaar overweg kunnen.

• Fire69
Maar usb is toch een standaard? Hoe kan je dan weten welke kabel je waar voor nodig hebt?
Kan dit ook de oorzaak zijn dat ik mijn usb-schijf niet op mijn Asus-mobo kan gebruiken, maar wel op mij oude PIII-mobo?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Fire69 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:51:
Maar usb is toch een standaard? Hoe kan je dan weten welke kabel je waar voor nodig hebt?
Kan dit ook de oorzaak zijn dat ik mijn usb-schijf niet op mijn Asus-mobo kan gebruiken, maar wel op mij oude PIII-mobo?
Mini-USB is idd standaard. De data doorvoer is verschillend per kabel, dus alleen de uitgang is universeel. Dat je je hd niet kan gebruiken zal wel liggen aan de usb drivers van je mobo. Maar dat is een ander vehaal.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:05

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Fire69 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:51:
Een usb HD verbruikt veel meer stroom (500mA) dan een gpsmodule, met name met usb hubs zonder eigen voeding werkt een usb HD vaak niet.
Op mijn Asus P4P800 werkt een usb HD prima, misschien is de stroom op je Asus mobo wel begrensd. Mijn usb HD heeft trouwens 2 usbstekkers zodat hij stroom uit 2 poorten kan halen ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Fire69
Ik heb al alle mogelijke combinaties geprobeerd op mijn mobo.
1 kabel, 2 kabels, 1 kabel via usb-hub, 2 kabels via usb, 1 via mobo en 1 via hub. Het mag allemaal niet baten...
Misschien moet ik nu gewoon eens proberen met zo'n kabel die mijn gps wel wil opladen, misschien dat die meer stroom of zo doorgeeft, zodat de hd wel gaat.
Iig, ik wordt er bijna depri van... :(
Pagina: 1