Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
De Benq Siemens P51 zou moeten in juli in de rekken liggen en toch lees ik erg weinig over dit toestel. Terwijl het eigenlijk het ultieme toestel wordt zo te zien

170 gram • 122 x 60 x 20 mm • 240 minuten spreektijd • 150 uur standbytijd • 900, 1800 en 1900 MHz • GPRS netwerk • SMS en MMS • WAP • POP3Email • Trilalarm • Polyfoon • 1 SD;MMC slot • USB • Bluetooth en WiFi (WLan) • WMA en MP3 audio • WMV en MPEG video • Camera met 1280 x 1024 pixels (1.30 megapixel) • Flitsfunctie • GPS module • Windows Mobile • Upgradable firmware

Apparaat & afmetingen
De BenQ-Siemens P51 is een smartphone met een gewicht van 170 gram. De afmetingen van de smartphone zijn 122 x 60 x 20 mm. De spreektijd bedraagt (onder ideale omstandigheden) 240 minuten. De standbytijd bedraagt onder deze omstandigheden 150 uur.

Bel- & datafuncties
De BenQ-Siemens P51 ondersteunt GSM 900, 1800 en 1900 MHz netwerken. Met de P51 kan je mobiel internetten dankzij de GPRS ondersteuning. De snelheid is vergelijkbaar met een internet over de vaste telefoon. Met de BenQ-Siemens P51 kunnen zowel tekst (SMS) als multimedia (MMS) berichtjes verstuurd en ontvangen worden. Daarnaast heeft de P51 een WAP browser. Dankzij de POP3 email ondersteuning kan je ook gewoon je eigen POP3 emails lezen. Trilalarm en polyfone beltonen behoren uiteraard tot de standaarduitrusting.

Geheugen en connectivity
De BenQ-Siemens P51 heeft 256 MB intern geheugen (Flash). Er is in totaal 1 slot voor extern SD;MMC geheugen beschikbaar. Je kan je data door middel van USB transferen van en naar je PC. heeft verder nog Bluetooth en WiFi (WLan).

Multimedia
Windows Mobile biedt standaard een breed scala aan multimediafuncties. Zo kan je WMA en MP3 bestanden luisteren, en kan je WMV en MPEG video's bekijken. Met nieuwe software kan je ook andere bestandsformaten luisteren of bekijken. De BenQ-Siemens P51 heeft ook een ingebouwde camera, waar je ook video's mee kan opnemen. De maximale resolutie van deze camera bedraagt 1280 x 1024 pixels (1.30 megapixel). Deze camera heeft geen optische zoomfunctie. Foto's maken in het donker is mogelijk dankzij de ingebouwde flits. Met de ingebouwde (A)GPS receiver tenslotte kan je de deze BenQ-Siemens gebruiken als navigatietool.

Scherm & bediening
De bediening van de smartphone vindt plaats op het apparaat zelf (Toucscreen). De BenQ-Siemens P51 heeft een Windows Mobile 5.0 operating system. Windows Mobile breidt de Windows omgeving uit naar mobiele apparaten en wordt standaard geleverd met mobiele versies van Outlook, Word, Excel en Internet Explorer. Het firmware van de smartphone is upgradable. Je kan dus eventueel later nieuwere versies van het besturingssysteem installeren.
(www.portablegear.nl)

Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/images/productfotos-groot/benq-siemens-p51-01.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/images/productfotos-groot/benq-siemens-p51-03.gif

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 09:48 ]

Verwijderd

Misschien handig als je wat meer info erbij zet.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.fs-newmobile.com/images/media/benqmobile/p51/benqmobile_p51.jpg

Specificaties:
- Quadband
- Gewicht: 170 gram
- Afmeting (LxBxH): 122 x 60 x 20 mm
- 65.536 kleuren TFT scherm / Resolutie: 240 x 320 pixels
- 1.3 Mpixel camera
- MMC - Geheugenkaart slot
- Grootte (Dynamisch): 128 MB / Grootte (ROM): 128 MB
- Wireless Lan 802.11 b/g
- Bluetooth
- GPS ontvanger
- Infrarood
- Windows Mobile 5.0
- WMA/MP3 speler
- WMV/MPEG video speler

Afbeeldingslocatie: http://www.fs-newmobile.com/images/media/benqmobile/p51/cebit%202006%200532_3.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je bent mij te vlug af ;)

Iemand nog meer info over dit toestel?

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 03:38
Behalve de grootte van dit toestel is het wel prachtig

GPS ER BIJ IN!

zal wel duur worden, als hij beschikbaar is heb ik interesse!
vast nog geen prijzen bekend?

Verwijderd

Topicstarter
Update met meer info in de eerste post.

Verwijderd

Waarom zit er geen UMTS op. Valt een beetje tegen van zo'n modern toestel. Laat dan de infrarood maar weg.
En heeft het toestel alleen AGPS of ook een gewone GPS ontvanger. Want met AGPS ben je afhankelijk of je telecomprovider dat wel ondersteunt.

• Ytsejammer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 22:34
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:02:
Waarom zit er geen UMTS op. Valt een beetje tegen van zo'n modern toestel. Laat dan de infrarood maar weg.
En heeft het toestel alleen AGPS of ook een gewone GPS ontvanger. Want met AGPS ben je afhankelijk of je telecomprovider dat wel ondersteunt.
Hier zou ik iid ook wel een antwoord op willen hebben.

Dit topic komt niet echt op gang,... Zouden er echt zo weinig geïnteresserden zijn, heeft Benq zo'n slechte naam?

Ik vraag me af of het toetsenbord niet te klein is. Zijn er mensen met ervaring met zulke toetsenborden? Het lijkt me geen slecht toestel, heeft als één van de weinigen een PXA272 processor (de meeste hebben PXA270)

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 12:15
Zeker wel interesse hoor!

Ben vooral erg benieuwd naar de reviews die (hopelijk) binenkort gaan verschijnen. De p50 had nogal wat vetragingen met de release date, dus laten we hopen dat het met deze opvolger gaat zoals geplanned, deze maand dus.

• Ytsejammer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 22:34
Heb BenQ een mail gstuurd en in de reply werd vermeld dat de P51 pas december of zelfs januari in Nederland op de markt komt.

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 10:06
Het blijft lang stil rond deze telefoon. Hier is nog een review.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:02
Ik heb sterk het vermoeden dat de P51 een doodgeboren kindje is, de P50 liet al zolang op zich wachten dat het toestel bij introductie verouderd was qua specs, dat lijkt nu weer het geval. tri-band, geen 3G, enorme vertraging van de introductie en erg slechte ervaringen met de P50 geven dit toestel een erg slechte start. Ook vind ik het toestel wel erg groot, maar ja, dat heb je met een 320x240 scherm en een Qwerty eronder. Op zich is dat trouwens wel een set-up die me bevalt, maar de maten vind ik echt te ruim. Verder geen Windows en ok button op de voorkant, geen erg groot bezwaar, maar wel een kleintje.

Ik hoop dat het toestel wel enigszins succesvol wordt, hoe meer concurrentie en hoe meer er te kiezen valt, des te beter voor ons als consumenten.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

koksie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:17:
Ik heb sterk het vermoeden dat de P51 een doodgeboren kindje is, de P50 liet al zolang op zich wachten dat het toestel bij introductie verouderd was qua specs, dat lijkt nu weer het geval. tri-band, geen 3G, enorme vertraging van de introductie en erg slechte ervaringen met de P50 geven dit toestel een erg slechte start. Ook vind ik het toestel wel erg groot, maar ja, dat heb je met een 320x240 scherm en een Qwerty eronder. Op zich is dat trouwens wel een set-up die me bevalt, maar de maten vind ik echt te ruim. Verder geen Windows en ok button op de voorkant, geen erg groot bezwaar, maar wel een kleintje.

Ik hoop dat het toestel wel enigszins succesvol wordt, hoe meer concurrentie en hoe meer er te kiezen valt, des te beter voor ons als consumenten.
Héél BenQ-Siemens is een doodgeboren kindje

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:33
Yups had collegas die aan deze telefoons hebben gewerkt, maar benq - siemens is over en uit.
Pagina: 1