Toon posts:

PC Upgrade à fl 1000,-

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

ik ben op zoek naar wat advies voor een PC upgrade. Ik heb momenteel een Cyrix 6x86 MX P200 processor op een A-Trend ATX 5040 mobo. Hierop zit nog één 64 MB DIMM. Tenslotte heb ik nog een oude Diamond Monster 3D Voodoo I 4 MB.

Ik ben dus aardig toe aan iets nieuws. Nu is de vraag, waarin kan ik het beste inversteren. Mijn budget is momenteel 1000,-
Vooral het opstarten en gebruiken van programma's zou sneller mogen, maar spellen spelen moet ook kunnen natuurlijk. Daarom: welke processor, mobo en 3d-kaart is volgens jullie de beste combinatie. Het mag natuurlijk iets duurder uitvallen dan de 1000,- (ook omdat misschien de OB er nog vanaf gaat :)) Maar wat zouden jullie kopen?

ATX kast heb ik dus al en mijn harddisk van 10,2 is voor mij ook voldoende. Misschien ook nog ander geheugen? 100mhz?

Je hoort het al, ik heb wat advies nodig. En dat hoor ik graag van jullie!

Alvast bedankt!

Groeten,

Eric

Verwijderd

Een Celeron en bijpassend ASUS moederbord. met PC-100 ram ondersteuning en dat zet je er dan uiteraard op! Goeie cooler nemen, beetje overklokken en uiteraard 128MB Dimm van 100mhz erop zetten, een Matrox G400 is een leuke kaart en anders een GeForce als je ook regelmatig wilt gamen.

Ga je die 64MB Dimm dan verkopen? ben wel geinteresseerd... :)

Verwijderd

ga voor Celeron, kan je met dat budged nog beswel wat leuks maken.
neem een abit be6-II of asus cubx, kan je altijd nog over op pIII en neem een GeForce.

mobo: 385 (be6-2)
proc: 265 (cel 500)
ppga/fcpga converter: ±35
vid: 679 (GeForce DDR)/525 (GeForce)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, na wat advies en tips lijkt mij het volgende misschien wel wat:

Asus CUBX 440BX CuMine
Celeron 533A FCPGA
Asus V6600 Geforce Pure

Zou het wat zijn?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17
Waarom ga je voor de v6600?
Dat is een SDR kaart. Je kunt mijns inziens beter een DDR kopen, loopt je ook niet drect zoveel achter.
De Creative Annihilator Pro is nu voor 490,- te koop bij Xenon.nl. Zeer el cheapo dus.

Voor de rest ziet het er goed uit.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Is de GeForce DDR de V6800?

Verwijderd

yep: V6800 Pure

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ok, en als ik een stapje lager wil (vooral qua prijs) dan de V6800? Wat wordt dan een leuke kaart?

Verwijderd

Die Annihilator Pro bij Xenon, gewoon doen, ben je weer up to date ook voorlopig!

Verwijderd

Topicstarter
Nou nog hopen dat ik die btw nog kan kwijt zien te raken :)

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
zoiets mischien ik heb ff gekeken bij computerland www.computer-land.nl
Intel 533 Celeron PPGA 348,- (is dit nou een celeron 1 of 2?)
slot 1->socket ppga 30,-
MSI MS-6199VA PIII Via chipset 133 Mhz 230,-
128Mb DIMM 133MHz 351,-
3dfx Voodoo3 2000 16mb agp 250,-
ben je wel wat meer kwijt maar ik denk dat het sommige winkels nog wel goedkoper is

Verwijderd

Wie doet er nou een Voodoo3 in???????!
Kijk eens bij www.xenon.nl of www.graficall.nl , die zijn lekker goedkoop

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje...

als ik bij Xenon.nl op de site kijk hebben ze de Creative 3D Blaster GeForce Pro 32 Mb in zowel Retail als OEM. Wat is ookal weer precies het verschil (OEM zonder extratjes?). En dan nog iets: bij de OEM staat dat er 32 SDRAM op zit en bij de Retail is het opeens DDR? Typefout?

Dan nog iets wat betreft de processoren. Zit er nou veel verschil tussen een Celeron 500 en een PIII-500?

Eric

Verwijderd

verschil P3-500 en Celery500?

1 FrontSideBus : P3 draait op 100 ,celery op 66
2 Cache : P3-500 heeft 512 kb half-speed.
celery heeft 128 kb full-speed.
3 SSE : P-3 heeft wel SSE , celery niet (ach)
4 prijs : zie pricewatch , P3's zijn veel duurder.
5 slot : celery's draaien toch alleen in sockets ?? (correct me if I'm wrong)

Verwijderd

Topicstarter
En dan even puur de snelheid:

Kun je een PIII-500 vergelijken met een bestaande Celeron? O.i.d.?

Verwijderd

Afhankelijk van situatie is een Celeron2 566@850Mhz zo snel als een P3-650 (games) en ik denk rond een P3-800/850 bij RC5.

Als je wat safer wilt spelen koop je een Celeron 533 FCPGA. Die op FSB100 naar 800 en dan kun je nog altijd doorstappen (FSB110=880Mhz bv).

Zoek een mobo (slot1 of s370) dat coppermines/C2 aan kan met voltage verhoging.

Dan 128MB (misschien zelfs PC133 als het maar een paar tientjes duurder is dan PC100) en een Geforce DDR 32MB.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Neem als moederbord wel een 440-bx bord die lopen het hardst en stabielst. Ik heb zelf een msi 6163 een prima moederbord voor F270,-

Als videokaart kun je ook een tnt-2 32 meg nemen die zijn er ook voor F175,-, die over een half jaar verkopen en dan een geforce kopen die dan weer F200,- is.

Ik heb zelf net zo'n systeem omdat er verder nix foutloos was te krijgen (820i, amd irongate) werkt prima en lekker snel ik heb een celeron 466. Wel minimaal 96 meg intern geheugen gebruiken

u can fool all people some time and fool some people alltime

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Over die voodoo 3's, dit heb ik laatst gedownd is met tv-out

Onderwerp: RE: voodootje uit de oudheid
Auteur: Ace (node12639.a2000.nl)
Datum: 19-04-2000 20:01

nee. ik niet
goudentip....
kijk eens onder de naam STB velocity 4400 tv out oftewel de voodooIII 3000 ja mensen ik weet het voodoo is uit nou voor een schappelijke prijs van 145 piek loop ik toch liever met een 3dfxje weg dan een lege portomonee.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

- Een celeron 533 FCPGA, is het beste over te klokken, ook wel bekend als celeronII
- Een 440BX bord zoals MSI 6163 die veel FSB's heeft.
- Een TNT2 Ultra, of is een Voodoo 4 niet wat?!
- 128 MB PC-133 (gewoon PC-133 nemen)

Verwijderd

Topicstarter
Na advies weer even een nieuw overzichtje van wat mij wel wat lijkt:

Asus CUBX 440BX CuMine
Celeron 566 Mhz FCPGA
Creative Labs Blaster GeForce256 Pro 32 MB
Bij Xenon.nl kom je dan op 1300,- uit

Iedereen mee eens :) :) :) :)

Verwijderd

Als je die celeron zoiezo gaat overklokken komt Celly533 net zo hoog als 566..

Waarom denk je dat iedereen de 533 koopt?

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik zag had Xenon alleen de 566 als FCPGA.

Is het Asus mobo wel geschikt om te overclocken of is MSI beter?

Verwijderd

Dan neem je de 566, maar goed...

• SICK
hey subcire, je schrijft hierboven dat je dit ga kopen:

Asus CUBX 440BX CuMine
Celeron 566 Mhz FCPGA
Creative Labs Blaster GeForce256 Pro 32 MB
Bij Xenon.nl kom je dan op 1300,- uit

maar je moet ook nog meer ram kopen anders kom je ook nergens :)
dus als je nog 128mbram der bij koopt ben je klaar

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik zolang mijn budget dit nog niet toestaat gewoon doorgaan met 64MB (of 96 zoals er nu inzit) ? Gaat misschien wel een stuk langzamer, maar 128 MB RAM heb ik op dit moment geen geld voor :(

• SICK
Bespaar anders op je mobo koop deze bijv:
Gigabyte BX-2000 Slot-1 Dual Bios (Pentium)
Prijs Fl 289,- + slot1->socket370"(is deze wat? iemand ervaring)bespaard je al iets van 100piek en dan koop je er nog 64mbram 66mhz(dit zou ik eigenlijk niet doen) of 128mbram(100mhz of 133mhz) erbij

Verwijderd

je vergeet het een en ander
je moet ook een nieuwe kast hebben want een 200 is toch AT?

gouden tip:
kijk eens bij vraag en aanbod
je vraagt niet zo'n enorm high tech just released spul dus daar kan je waarschijnlijk best aardig terecht

op naar de frontpage dus

Verwijderd

BOPPIE, waarom lezen jullie toch niet de draad door mensjes voordat jullie lullen, er staat bovenaan dat hij ATX heeft dus heeft hij ATX!

Ow ja, subcire, je zei toch dat je progz sneller wou opstarten? dan moet je JUIST ram kopen.
Dus heb ik natuurlijk ook de oplossing, koop als videokaart gewoon een goedkope GeForce 1 SDR of TNT2 Ultra. Waarom zo'n overkill op spelletjes als je het budget niet hebt? Kun je echt beter geheugen nemen. gewoon 128MB PC-133 (die 10 piek boeit ook niet meer dan) en die 64MB proberen te verkopen. Dan koop je een iets goedkopere videokaart. Die 64MB gaat je bij overklokken alleen maar pesten. Over dat gigabyte moederbord, moet je toch met jumpers overklokken? ajseblieft niet

Verwijderd

excuzie :) mijn vaud
ik had de draad wel gelezen maar dit over het hoofd gezien

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Outlaw:
Die STB kaart van jou is de laatste STB kaart zonder 3dfx chip, hij is namelijk uitgerust met een TNT 1. Vandaar dat die zo goedkoop is.

The need for speed drives me

Verwijderd

En zoals ik al zij, een TNT2 is top, maar een Voodoo3 3000 is ook cool, en hoe zit dat met een Voodoo4?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
Wel als ik jouw was zou ik een 2ehands bx bordje kopen (wel goed opletten welke je koopt, maar in iedergeval geen bx6-2e, want die kost +- 370 piek, koop gewoon een goed bx bordje voor 250 piek, en vervolgens zet je er een c2 566 op (303 gulden) je koopt een golder orb voor (40 piek) en je haalt 850, vervolgens koop je geen matrox g400 aangezien deze nog onbetaalbaar duur zijn, dit doe je pas als de g800 uit is, wel heeft de g400 superieur beeld!!! maar ik zou een tnt2 m64 kopen met 32 mb (a 225 pieK), heeft alle functies die een tnt 2 heeft, hij heeft alleen een wat afgeknepen bus (dus = 10 a 15 procent sneller, je kunt dus geen 1200 bij nogwat draaien maar ja, je bent dan wel lekker goedkoop uit, kijk een bij ricardo.nl of 2ehands.nl

Verwijderd

Topicstarter
Die Geforce I kaarten (SDR), zijn dat nog wel de snelste in die klasse? Of heb je rond dat budget (450,-) nog iets snellers?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Voor FL 1000 op de eerste rij willen zitten, tss tss. Mobo is het belangrijkst, gewoon kiezen voor klasse, dus Asus P3B-F, Celeron erin rond 500 Mhz, beslist 128 Mb geheugen en lekkere TNT2 kaart. Geforce is echt zonde van de centjes, je wil toch voor FL 1000 klaar zijn???
Pagina: 1