WiFi met US Robotics Router en WiFi-usbstick?

Pagina: 1
Acties:

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
MIjn vriendin is sindskort de trotse eigenaar van een laptop.
Haar ouders thuis hebben een bedrade verbinding via @home naar een US Robotics-router (USR8004).

Omdat ze graag in de tuin wil (draadloos)internetten heb ik haar aanraden een usb wifi-dongle aan te schaffen. Volgens een medewerker van Dynabyte, moest het met de WL-113 van Sitecom wel lukken.

De stick is uiteindelijk netjes geinstalleerd (beide appareten in ad-hocmodus). Vaste computer en notebook zien elkaar... alleen geen Internet.

Heb van alles geprobeerd. Een vast ip-adres toekennen, het hele Tweakers.net-forum afgezocht etc etc.

Ben dan ook naarstig op zoek naar tips!

Bedankt,

Kayce

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:55
Als ik het goed begrijp, wil je internet op de laptop verkrijgen via de dekstop PC?

In dat geval zou je Internet Connection Sharing aan moeten zetten op de desktop PC.

Een nettere maar ook duurdere manier is, is om een los access point aan te schaffen en deze vervolgens bekabeld aan te sluiten op de router. In dit geval kunnen zowel desktop als laptop onafhankelijk van elkaar internetten.

Of, gezien de prijsverschillen tegenwoordig, meteen een draadloze router.

• Kayce
chimo schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:09:
Als ik het goed begrijp, wil je internet op de laptop verkrijgen via de dekstop PC?

In dat geval zou je Internet Connection Sharing aan moeten zetten op de desktop PC.

Een nettere maar ook duurdere manier is, is om een los access point aan te schaffen en deze vervolgens bekabeld aan te sluiten op de router. In dit geval kunnen zowel desktop als laptop onafhankelijk van elkaar internetten.

Of, gezien de prijsverschillen tegenwoordig, meteen een draadloze router.
Dat klopt inderdaad. Ik wil samen met de pc en het notebook kunnen internetten via de netwerkstructuur van de vaste pc en de router. Hoe controleer ik of ICS aan staat?
Bij mijn weten heb ik zoiets dergelijks al geactiveerd.

Wat betreft je opmerkingen over het accespoint: Mijn vriendin en ik gaan binnenkort samenwonen.
Ik heb al een goed modem-router, waardoor bovenstaande slechts een tijdelijke oplossing is.

• chim0
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~chimo/ics.JPG

Kies vervolgens de adapter waarop je de verbinding wilt delen.

• Kayce
chimo schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:12:
[afbeelding]

Kies vervolgens de adapter waarop je de verbinding wilt delen.
Aha ok!
Regelt de router vervolgens automatisch het toekennen van de ip-adressen (daar staat ie nu op)?
Krijg normaal gesproken namelijk geen ip adres in de range 192.168.1.1, maar een ietwat vreemd aandoende combinatie.

Thnx voor de moeite iig.

• chim0
Nee, dat doet de desktop PC in dit geval. Die handelt dan als "router".
Pagina: 1