Toon posts:

HDMI combi (LCD, DVD-recorder, SamSung HDTV tuner)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik heb een vraagje over het volgende:

ik beschik binnenkort over de volgende apparaten:

JVC LT37M60 (LCD) (1 HDMI ingang)
Panasonic EH65 (DVD-Recorder) (1 HDMI uitgang)
Samsung DCB-H360R (HDTV Tuner) (1 HDMI uitgang)

Nu wil ik uiteraard alles aansluiten via HDMI, wat enigzins logisch is :)

Hoe zou ik dit moeten aansluiten zodat het allemaal werkt.
Ik weet dat er HDMI switches zijn, maar ben ik dan wel klaar als ik dat zou hebben?

Als ik bijvoorbeeld met mijn Panasonic EH65 wil opnemen van de tv, gaat dit dan wel?

Zou iemand mij te hulp kunnen schieten?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hoe zou ik dit moeten aansluiten zodat het allemaal werkt.
Ik weet dat er HDMI switches zijn, maar ben ik dan wel klaar als ik dat zou hebben?
ja, daarmee heb je genoeg
Als ik bijvoorbeeld met mijn Panasonic EH65 wil opnemen van de tv, gaat dit dan wel?
Je neemt niet op van televisie maar van wat via je distributiekabel binnen komt. Zelfs zonder televisie kan je opnemen met je dvdrecorder (het programmeren en bekijken ervan wordt natuurlijk wel iets lastiger dan :P)

Iets te snel gelezen vrees ik.

Je kan ofwel je samsung tuner aansluiten aan je dvd-recorder en van je dvd-recorder naar je tv gaan (zowals met de oude videorecorders het geval was).

Of je kan via switches/splitters van je tuner naar je dvd-recorder en je LCD gaan en dan nog eens apart van je dvd-recorder naar je LCD.

Voor zover ik zie heeft de dvd-recorder geen HDMI-ingang dus zal je niet alles via HDMI kunnen doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus als ik het goed begrijp

heb ik een HDMI switch nodig, als ik dan iets wil opnemen (programeren) dan moet ik even switchen naar dvd-recorder, zodat ik de interface op scherm zie

En dan zou ik weer terug kunnen naar HDTV van Casema om gewoon tv te kijken.

En als ik bijvoorbeeld iets van de Dvd-recorder wil bekijken weer terug switchen naar dat ding.

Hmm niet echt bij nagedacht bij aanschaf, maarja er zit niets anders op.

iig bedankt!