Nforce 4 Sli, Netwerk drivers brak?

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Al tijden reboot mijn systeem zomaar. Dit was in het begin bijna nooit, zomaar 1x in de week ofzo. Bijvoorbeeld als ik een keer een spelletje zat te doen, of een filmpje zat te kijken, toen dacht ik altijd even :? maar er was niets aan de hand en alles deed het verder netjes.

Maar 2 weken terug ofzo, toen begon die het vaker te doen, toevallig was ik toen net een paar keer lekker aan het gamen dus ik dacht... mn videokaart. Ik voelen en ja dat koelblok was best heet, dus ik dacht dat dat het probleem was. Ik een fannetje erop geschroefd en het was een paar dagen weg.

Maar vandaag ben ik weer is vrij en zit een tijd achter dat ding en ik doe een spelletje.. reboot :? Nouja, ik start weer op, zet DC++ weer aan, en ga een filmpje kijken. Na een half uurjte,... weer een reboot... :/ ik weer DC++ aangezet (wilde ff snel wat hebben) en verder met mn filmpje, en ja hoor tot 3x toe rebootte hij.

Nouja, ik gezocht op got, en ik moest mn " automatic reboot" uitvinken, dus nu kreeg ik ipv een reboot, een blauw scherm. (BSOD oid?!) met de melding:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
en een melding met een probleem met: " NVTcp.sys "

Ik gaan googlen, en dit probleem hoord dus bij de nforce 4 moederborden. Die netwerk controller drivers oid zijn brak.
Nu heb ik al een paar verschillende drivers dr op gezet, maar nog niet gelukt, al moet ik zeggen dat het systeem met de laatste nog steeds draaid.

specs:
MSI K8N Nforce 4 Sli (S939)
AMD 3200+ (64bit)
160gb hdd
2x512 dual channel kingston ddr

Mijn vraag: Zijn er nog meer mensen die dit probleem gehad hebben, zoja, wat was de oplossing, welke drivers werken er wel?

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-03 17:50

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Nvtcp. duidt op je nic. of iig de driver.

Maak je gebruik van de hardware matige firewall? Zo ja, probeer deze is uit te schakelen.

Treedt het probleem alleen bij dc++ op of ook bij torrent verkeer danwel een flinke ftp transfer?

[ Voor 4% gewijzigd door Alternativ op 02-06-2006 14:29 ]

alternativ

Verwijderd

De Nvidia firewall / netwerkpackage proggies zijn brak. Je wilt alleen de drivers installeren en verder niets.

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-03 16:48
Een soort gelijk probleem gehad met een Nforce3 moederbord. Daar heb ik de BIOS naar de laatste versie gebracht, toen heeft het een week goed gedraaid. Uiteindelijk de LAN kaart van het moederbord uitgezet en een PCI kaartje erin gezet, na 3 weken bleek het nog te werken. Dat heb ik toen gemeld aan de leverancier en die hebben uiteindelijk een ander moederbord in de PC gezet. Toen was het probleem helemaal uit de wereld. Ook met de onboard LAN.

Mijn advies, probeer het dus met een PCI lan kaartje en schakel de onboard uit, dan weet je gauw genoeg of het echt aan de LAN ligt.

There is no knowledge, that is not Power!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Tja die onboard nForce LAN was bij mijn MSI NEO4-FI (nForce4 ultra) ook een probleem idd.. Windows liep er uiteindelijk op vast als ik wou gamen oid. (netwerk was meteen weg, had een ander ip-adres en release/renew liep windows op vast)

Ik heb een 3Com ingeprikt en sindsdien geen problemen meer

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-04 17:26
Zelfde probleem hier met een nieuw Asus mobo, met een pci netwerkaartje ging alles goed.

Zijn er nog oplossingen voor ? Ik heb namelijk niet de ruimte om een netwerkkaartje bij te plaatsen in mijn pc.

[ Voor 33% gewijzigd door descon op 01-08-2006 00:36 ]

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-04 19:57
ikga dit topic ook even in de gaten houden..

ik heb namelijk hetzelfde probleem maar met een Nforce 4 Ultra bord (Asus A8N-E)
ik heb tijdelijk mn onboard netwerkkaart uitgeschakeld en ik zie dan vanzelf weer wel of ik die foutmeldingen nog krijg

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem.. me pc stond toch al helemaal vol enzo dus d8t ik laat ik maar ff me pc gaan formateren en windows opnieuw instaleren enjah hoor geen problemen meer mee :D maarjah is natuurlijk wel het laatste wat je kan doen :p

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:31:
ik had hetzelfde probleem.. me pc stond toch al helemaal vol enzo dus d8t ik laat ik maar ff me pc gaan formateren en windows opnieuw instaleren enjah hoor geen problemen meer mee :D maarjah is natuurlijk wel het laatste wat je kan doen :p
Windows reinstallen is vaak 1 van de eerste dingen die ik doe als ik vaak BSOD's begin te krijgen, heb ik weer een puntje dat ik uit kan sluiten.
Uiteraard heb je je partities zo handig ingedeeld dat je windows + progs op C: hebt en data op D: en evt. E: en je dus met een format niks kwijt bent ;)

Persoonlijk zou ik bij dit soort vage kwalen toch eens contact opnemen met mijn leverancier, want als het (zoals in meerdere gevallen hier) aan je hardware ligt lijkt me dat gewoon garantiewerk...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-04 17:26
Lijkt een algemeen probleem te wezen volgens mij ? Er zijn wel veel mensen met deze problemen :(
Pagina: 1