HD niet meer zichtbaar in Windows na NSA-probs

Pagina: 1
Acties:

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 08:35
Ik heb al een hele tijd een Linksys NSLU2 Network Storage Adapter + een externe LaCie USB-disk. Werkte allemaal prima.

Vandaag heb ik geprobeerd om de Linksys te flashen met UNSLUNG/Twonky firmware/software (omdat ik een Terratec Noxon2 heb gekocht), en dat ik gruwelijk mislukt. De Linksys werkt niet meer, en het lukt me niet om via TELNET of REDBOOT te werken (te ingewikkeld voor mij). Mijn netwerk ziet de Linksys nu ook niet meer, en ik kan hem niet accessen of de firmware opnieuw flashen, ook niet met de aanbevolen recovery-software daarvoor.

Dat is probleem 1. Ik gooi het ding weg, of hoop iemand te vinden die wel met REDBOOT o.i.d kan werken.

Vervelender is, dat mijn externe HD destijds geformatteerd was via de Linksys als een Linux-HD. Nu ik de HD aan mijn XP-compie hang, ziet die hem niet. Ik kan nu dus ook nix meer met de HD. grrr. Ik weet/snap niets van Linux. Is er een workaround om toch weer naar FAT32 te gaan?

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
wat bedoel je met windows herkent hem niet meer? kij eerst eens als hij in je apparaatbeheer herkend wordt. Zo niet, dan is er een probleem met je ansluiting.

Zo ja, klik met je rechtermuisknop op 'deze computer' en dan op 'beheren' ga ddarin naar schijfbeheer. Daar zal je HD wss wel staan als iets in de aard van 'onbekende schijf' of 'onbekende indeling' ofzo. Makkelijkste manier om je HD weer in windows te gebruiken is eerst de partitie te verwijderen en dan opnieuw een FAT of NTFS partitie op te zetten in schijfbeheer. Let wel, alle data op die HD gaat dan wel verloren.

Een andere optie is een prog zoals PartitionMagic, die kan normaal de ene indeling naar de andere zetten. Ext3 naar FAT kan hij geloof ik wel.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DarkJack schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:37:
wat bedoel je met windows herkent hem niet meer? kij eerst eens als hij in je apparaatbeheer herkend wordt. Zo niet, dan is er een probleem met je ansluiting.

Zo ja, klik met je rechtermuisknop op 'deze computer' en dan op 'beheren' ga ddarin naar schijfbeheer. Daar zal je HD wss wel staan als iets in de aard van 'onbekende schijf' of 'onbekende indeling' ofzo. Makkelijkste manier om je HD weer in windows te gebruiken is eerst de partitie te verwijderen en dan opnieuw een FAT of NTFS partitie op te zetten in schijfbeheer. Let wel, alle data op die HD gaat dan wel verloren.

Een andere optie is een prog zoals PartitionMagic, die kan normaal de ene indeling naar de andere zetten. Ext3 naar FAT kan hij geloof ik wel.
/Lama

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 02-06-2006 18:05 ]

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 08:35
Partition Magic werkt inderdaad. Helaas alleen via optie 'delete partition' en daarna weer als FAT32 createn. Gelukkig was het een backup. Ben hem nu weer aan het herstellen. THX.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++