Toon posts:

reverse connect door SSH tunnel in windows

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ixkickxass/tunnel.jpg
Ik heb hier een tijdje terug advies over gevraagd, ik ben een beetje aan het proberen geweest, maar ik geloof dat ik het niet helemaal snap. De situatie is dat ik PC wil laten connecten met een PC achter een firewall, zonder dat ik de firewall hoef aan te passen. Iemand had mij verteld dat dit mogelijk zou moeten zijn mbv een ssh tunnel, maar ik snap niet goed hoe ik dit moet regelen. In het plaatje heb ik duidelijk proberen te maken dat de firewall alleen outgoing connecties doorlaat. Ik wil dus vanuit de pc achter de firewall een tunnel opzetten naar de andere PC, zodat deze daardoor met de pc achter de firewall kan connecten.

Op deze site staat informatie over hoe je met Putty in windows een SSH tunnel kunt opzetten. Maar hier staat alleen informatie over Putty (client). Ik moet toch ook een SSH server opzetten of zie ik dit verkeerd? Zoals ze het daar beschrijven lijkt het wel gewoon een lokale portmap. Maar dit is natuurlijk niet wat ik wil, als ik op de server een portmap maak kom ik nog niet door de firewall heen. Ik ben nu een beetje in verwarring over wat zo'n tunnel precies inhoudt. Een aantal vragen die ik graag beantwoord zou hebben:
- is het inderdaad mogelijk wat ik wil? (zie plaatje)
- welke software kan ik in windows xp gebruiken om een ssh client/server op te zetten?
- hoe regel ik aan de serverkant dat de data die door de uitgaande SSH verbinding binnenkomt, naar de lokale RDP service port wordt doorgestuurd
- hoe regel ik aan de client kant dat de RDP-client connect met de binnenkomende SSH verbinding? (ipv dus zoals normaal met een listening port)

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[google=reverse ssh tunnel firewall] (3e hit?)

Ja, je zult op de server buiten de firewall openssh moeten draaien, de ssh link zal timeoutten en dan kom je dus niet door de firewall heen. (?)

Bookmarked.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
leuk_he schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:41:
[google=reverse ssh tunnel firewall] (3e hit?)

Ja, je zult op de server buiten de firewall openssh moeten draaien, de ssh link zal timeoutten en dan kom je dus niet door de firewall heen. (?)

Bookmarked.
En dan zet je keepalives aan in PuTTY en krijg je ook geen timeouts meer.

Is het trouwens niet veel handiger om op je desktop een VPN server te draaien, op je server een VPN client en dan daarmee te connecten.